مهمترین اخبار 11 / 2 / 1390

ی, 02/11/1390 - 11:38
مهمترین اخبار 11 / 2 / 1390

 

جمهوري اسلامي

*دبيركل انجمن‌هاي اسلامي بازار گفت: اگر احمدي نژاد سر كار حاضر نشود، خودمان را با آهنگ ولايت تطبيق مي‌دهيم. احمد كريمي اصفهاني در پاسخ به سؤال خبر آنلاين درباره شايعات مربوط به حاضر نشدن رئيس‌جمهور در محل كار خود و موضع بازاريان در اين باره گفت: "آدم‌هاي عاقل بايد بدترين شرايط را پيش‌بيني كنند اما معتقد هستيم دولت بايد تا آخر اين دوره ادامه كار بدهد. از سوي ديگر نبايد فراموش كنيم كه خود نيامدن سر كار يعني كناره گيري كردن." وي افزود: "تمام كساني كه دل در گرو اين نظام دارند خواهان اين هستند كه ايشان سر كار خود حضور داشته باشد اما اين بدين معنا نيست كه اين موضوع سقف ندارد. طبيعي است قانون اساسي جايگاه هر كسي را مشخص كرده است."

*در جلسه بعد از ظهر ديروز مجلس گفته شد نهاد رياست جمهوري بيانيه‌اي در حمايت از دولت تهيه كرده و وزرا و استانداران موظف به امضاي آن شده‌اند. اين خبر عكس العمل‌هائي در ميان نمايندگان داشت كه مي‌توانيد مشروح آنرا در اخبار مجلس در روزنامه امروز بخوانيد.

*حجت الاسلام حسن نوروزي نماينده رباط كريم در تذكري با فرياد به دولت اخطار داد و گفت: من از قواي مقننه و قضاييه بويژه رئيس مجلس مي‌خواهم كه به شكايت من جانباز ۵۰ درصد و آزاده ۱۰ درصد رسيدگي كنند. به گزارش خبر آنلاين، وي افزود: شكايتم از قوه مجريه به دليل شرايطي است كه براي كشور در شرايط حاضر ايجاد كرده است. در شرايط حساس منطقه و اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها برخي رفتارها جايز نبود. نوروزي خطاب به لاريجاني ادامه داد: شكايتم از آقايان مشايي و بقايي را از محضرتان مي‌خواهم تا به كميسيون اصل نود و دستگاه قضايي ارجاع شود تا آقايان بفهمند ما كه شاهد شهادت تندگويان در زندان‌هاي رژيم بعثي بوديم، نمي‌توانيم اجازه دهيم دو سه نفر در رياست جمهوري خزيده و امور مملكت را مختل كنند! نماينده رباط كريم پرسيد: اينها كه هستند و از كجا آمده‌اند و چقدر سابقه جبهه دارند كه چنين مي‌كنند؟ وي در پايان گفت: من شكايتم را به رئيس قوه مقننه و همكاران تقديم مي‌كنم و خواهش مي‌كنم با قيد فوريت به خواسته اين جانباز كوچك نظام رسيدگي شود. لاريجاني با بيان اينكه طبق اصل ۹۰ شما مي‌توانيد شكايت كنيد، ادامه داد: شكايتتان را به كميسيون اصل نود ارائه دهيد تا پيگيري كنند.

*واكنش حاميان رئيس‌جمهور هم شنيدني است: سايت آيين نيوز از سايتهاي حامي دولت نوشت: تيغ عدالت دكتر، استثناء نمي‌شناسد و جرياني در اصول گرايان هرگز گمان نمي‌كرد كه طوفان عدالت به خيمه آنها هم برسد! بار ديگر وقت آن رسيد كه دكتر ملت را مخاطب قرار دهد و اين بار سراغ كساني برود كه با شعار "ولايت ولايت" به جنگ سردار "ولي" آمده‌اند. به گزارش شفاف، اين سايت ادامه داده: دكتر چه خواهد گفت؟ و از كدام ناجوانمردي‌ها پرده بر خواهد داشت؟ چه كساني در ليست رسوايي‌اند؟ دكتر در خانه نشسته است! راه‌ها همه بر او مسدود و راهي نماند جز استغاثه به ملت! احمدي نژاد هميشه غيرقابل پيش‌بيني بوده است و همين جبهه برادران غيور را آشفته كرده است! واسطه‌ها در رفت و آمدند و هم تهديد است و هم وعده! و بار ديگر نه فقط ملت ايران، بلكه چشم جهانيان به حركت بعدي اين نابغه بي‌همانند دوران است!

*درحالي كه بسياري از مردم با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي‌كنند، سايت اصولگراي جهان گزارشي از قيمت حضور بازيگران و خواننده‌ها در تلويزيون داد كه به موجب آن هر يك از آنها هر برنامه مناسبي بين سه تا سي ميليون تومان دريافت مي‌كنند. نكته قابل توجه اينست كه حضور اين افراد در اين برنامه‌ها فقط تبلغي براي خود آنهاست و عجيب است كه با اينحال چنين پولي نيز از بيت المال دريافت مي‌نمايند!

*ژنرال وسلي كلارك رئيس اسبق ستاد مشترك ارتش آمريكا و فرمانده سابق ناتو در سخناني در كنفرانس حمايت از اردوگاه اشرف (مقر منافقين) در پاريس حمله نيروهاي عراقي به اردوگاه اشرف را مصداق يك جنايت جنگي تمام عيار دانست و از آمريكا خواست نام گروهك منافقين را از فهرست گروه‌هاي تروريستي وزارت امور خارجه آمريكا خارج كند. وي حتي گفت عاملان و آمران اين حمله بايد به عنوان جنايتكاران جنگي تحت تعقيب بين‌المللي قرار بگيرند! ژنرال كلارك با تهديد تلويحي ايران به حمله نظامي گفت: "به عنوان يك فرد نظامي آخر و عاقبت پافشاري ايران بر برنامه‌هاي هسته‌اي‌اش را مي‌دانم، چرا كه دولت ايالات متحده به صراحت اعلام كرده است كه اجازه نخواهد داد كه ايران مجهز به سلاح‌هاي هسته‌اي شود." اين ژنرال آمريكائي به جنايات منافقين در ايران و عراق اشاره‌اي نكرد.

کیهان

ياللعجب «شرق» از اصلاح طلبي دستيار مشايي (خبر ويژه)

يك عضو حلقه اسفنديار مشايي ضمن تخطئه مطلق اصولگرايان اعلام كرد جريان متبوع وي درصدد است برخي اصلاح طلبان را در فهرست انتخاباتي خود قرار دهد!

عباس اميري فر كه دستيار مشايي در شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري محسوب مي شود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: ما اصولگرايان را اصولگرا نمي دانيم و معتقديم اصولگرايي مانند جناح راست سنتي شده و خاصيتش را از دست داده است. ما ناممان اصولگرا نيست. جناح راست وقتي خاصيتش را از دست داد اسمش را عوض كرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسيد به اصولگرايي. ما پيشنهاد كرديم در اتاق فكرمان يك اسم مناسبي براي خودمان تعيين كنيم. يك پيشنهادهايي هست اما هنوز به نتيجه نرسيده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نيست.

نامبرده كه يكي دو سال است در عرصه سياست آفتابي شده و هيچ سابقه فعاليت سياسي ندارد، او هرچند ادعاي حمايت از احمدي نژاد را دارد اما در واقع عليه وي حرف مي زند چرا كه احمدي نژاد پس از انتشار فهرست آبادگران- كه خود وي در تشكيل اين فهرست مشاركت داشت- و پس از پيروزي آبادگران در انتخابات شوراي شهر دوم، از سوي اين شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و بنابراين تخطئه ناشيانه آبادگران به عنوان جناح راست، به نوعي تخطئه احمدي نژاد هم هست.

اميري فر در بخش ديگري از اين مصاحبه ابتدا مدعي رقابت «حاميان دولت» با «اصولگرايان» در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: رقابت ميان ما و اصولگرايان است. در جريان اصولگرايي افرادي هستند كه از قديم مسئوليت دارند و من نمي خواهم اسمشان را ببرم، چون شما هم مي دانيد كه چه كساني هستند. اين عده خاص از قديم مي خواهند مسئول باشند و الان هم كه سني از آنها گذشته همچنان حضور در پست ها را دوست دارند در نتيجه مي خواهند مثل دوره قبل احمدي نژاد را تحت فشار بگذارند كه با اصولگرايان ائتلاف كند. اما من از شما مي پرسم كه نتيجه دور قبل انتخابات مجلس و ائتلاف ما با اصولگرايان چه شد؟ الان مثلا در تهران چند نماينده طرفدار احمدي نژاد هستند؛ خيلي كم. پس چرا ما بايد دوباره ائتلاف كنيم. لزومي ندارد. ما مي آييم افراد مردمي و متقي و چهره هاي جديد و جوان را معرفي مي كنيم. حتي ممكن است افرادي از گروههاي اصلاح طلب كه در حاشيه هستند در ليست ما قرار بگيرند(!)

خبرنگار با تعجب پرسيد «يعني اصولگرايان در اين فهرست نيستند اما ممكن است اصلاح طلبان باشند؟ ياللعجب!» كه وي پاسخ داد: بله! تمام اصلاح طلبان كه با نظام مشكل ندارند. تمام آن ۱۳ ميليون راي دهنده كه ضدانقلاب نيستند، اما آنها كه به نام اصولگرايي مي خواهند تا آخر عمر قيم مردم باشند قطعا در اين ليست نيستند چرا كه مي خواهند تا آخر عمر نماينده مردم باشند(!)

خاطرنشان مي شود با همين سناريوي انحرافي در انتخابات شوراي شهر سوم بود كه فهرست اصولگرايان دچار دودستگي شد و به اعتبار همين مسئله هم شماري از اصلاح طلبان وارد شوراي شهر تهران شدند و هم اعتبار دولت به خاطر ناكامي فهرست «رايحه خوش» مورد خدشه واقع شد.

اميري فر در مصاحبه با شرق همچنين از طراحي كسب دوسوم كرسي هاي مجلس توسط جريان متبوع خبر داد و در عين حال گفت خبر هدفگذاري مشايي براي كسب دوسوم كرسي هاي مجلس دروغ و فتنه است. وي ابتدا درباره شانس پيروزي طيف متبوع خود در انتخابات مجلس گفت «من با شما شرط مي بندم [!!] كه اين فهرست راي مي آورد». خبرنگار مي پرسد « براي چند كرسي هدفگذاري كرده ايد» و او جواب مي دهد «ما دوسوم كرسي ها را به دست مي آوريم. شما بدانيد اين طيف در مجلس آينده اكثريت مطلق خواهد بود.»

اما چند سطر بعد وقتي خبرنگار مي گويد «اگر يادتان باشد قبلا گفتند مشايي براي كسب حدود دوسوم كرسي هاي مجلس هدفگذاري كرده» كه اميري فر اين بار با تكذيب اظهارات خود مي گويد: اين هم يكي از دروغ هايي است كه از قول ايشان گفته اند. القاي شبهه يكي از عوامل فتنه و نوعي رودررويي با دولت است.(!)

دستيار مشايي در اين مصاحبه همچنين با ادعاي كذب ديگري گفت: ايشان (مشايي) شكايت هم كه مي كند رسيدگي نمي شود مثل شكايت از شريعتمداري كيهان.

كيهان ضمن تكذيب ادعاي اميري فر، آمادگي كامل خود را براي حضور در دادگاه اعلام مي نمايد البته مشروط بر آن كه اگر تخلفات متعدد مشايي و تيم وي محرز شود، او و هم قطارانش پشت رئيس جمهور پنهان نشده و مجازات تخلفات خود را بپذيرند. كما اينكه شكايت قبلي مشايي از كيهان نيز با دفاع مستند مدير مسئول كيهان از سوي دادگاه و هيئت منصفه بي اساس شناخته شد.

اميري فر در مصاحبه آشفته خود دروغ هاي شاخدار ديگري نيز عليه كيهان مطرح كرده است كه گفتني است نزديك به ۷ ماه قبل به درخواست وي و با حضور گروهي كه اميري فر از آنها با عنوان جمعيت تازه تاسيس ۷۲ تن ياد مي كرد جلسه اي در كيهان تشكيل شده بود. اميري فر در آغاز آن جلسه با ايما و اشاره و بدون ذكر نام مشايي از مدير مسئول كيهان خواست كه عليه مشايي چيزي ننويسد و شريعتمداري در پاسخ گفت؛ اگر قرار باشد درباره هويت واقعي مشايي همه آنچه را كه مي دانيم بنويسيم، مثنوي هفتاد من كاغذ مي شود ولي از آنجا كه مسير حركت ايشان را پيش بيني مي كنيم و به اين باور رسيده ايم كه وي در آينده اي نزديك چاره اي جز نشان دادن هويت واقعي خود ندارد، براي آگاهي مردم، به نمونه هايي از مواضع مشايي و مغايرت آن با اسلام و انقلاب اشاره كرده و خواهيم كرد. اميري فر باز هم به طور سربسته و به گونه اي كه معلوم بود نمي خواست جمع حاضر درباره مشايي چيز بيشتري بدانند از مدير مسئول كيهان خواست به خاطر حفظ وحدت اصولگرايان درباره مشايي چيزي ننويسد كه شريعتمداري گفت؛ اساساً ما آقاي مشايي را اصولگرا نمي دانيم و سپس به نمونه هايي از مواضع مشكوك مشايي اشاره كرد و توضيح داد كه نگراني كيهان به خاطر ضربه اي است كه آقاي مشايي به جايگاه رئيس جمهور خواهد زد. در پي سخنان مدير مسئول كيهان، حجت الاسلام والمسلمين دعوتي كه از شخصيت هاي روحاني و شناخته شده و صاحب تاليفات متعددي است به آقاي اميري فر گفت؛ آقاي اميري فر! با اين توضيحات مستدل آقاي شريعتمداري معلوم مي شود كه آقاي مشايي شما را فريب داده و شما هم ما را فريب داده ايد. اين اظهارنظر آقاي دعوتي با صلوات بلند حاضران تاييد شد و تعداد ديگري از جمع حاضر ضمن اعتراض به اميري فر، از مدير مسئول كيهان به خاطر توضيحات روشنگرانه اي كه داده بود تشكر كردند و همانجا با صداي بلند- كه در نوار ضبط شده است- خروج خود از جمع موسوم به ۷۲ تن را اعلام داشتند و چند روز بعد نيز خبر جدايي آنها اعلام شد.

اميري فر در مصاحبه با شرق از گفت وگوي مناظره گونه خود با شريعتمداري خبر مي دهد و اين كه من چنين گفتم و او چنان گفت و... اين داستان سرايي در حالي است كه نوار آن جلسه موجود است و علاوه بر اميري فر، چند تن ديگر از حاضران نيز با ضبط صوت هاي خود - MP۳- تمام سخنان مدير مسئول كيهان و اظهارات ديگران را ضبط كرده و در اختيار دارند و مخصوصا مي توانند درخواست هاي التماس گونه اميري فر از مدير مسئول كيهان براي ناديده گرفتن مواضع مشايي را به وضوح بشنوند.

دستيار مشايي در پايان مصاحبه با بياني مغالطه آميز گفته است: ختم كلام اين است كه هركس احمدي نژاد را قبول دارد، بايد مشايي و معتمدين ايشان را هم قبول داشته باشد. كسي كه امام را قبول داشت بايد معتمدين امام و كسي كه علي(ع) را قبول داشت، معتمدين علي را هم قبول مي داشت.

بي پايگي اين سخن نيز كاملا روشن است چرا كه انتساب به اولياي الهي و امام و رهبري به خودي خود مصونيت و اعتبار نمي آورد و اگر حرمت و احترامي نيز هست كه هست صرفا تا زماني است كه تخطي و انحرافي صورت نگرفته باشد ضمن اينكه معلوم نيست مقصود از غلوهايي نظير مقايسه رئيس جمهور با علي(ع)، آيا حقيقتا براي دفاع از رئيس جمهور محترم است يا از نوع آن قبيل اظهاراتي كه بايد در رده فرصت طلبي و مديحه گويي و... طبقه بندي كرد. جالب است توجه داشته باشيم كه همين آقاي اميري فر چند روز پيش، احكام رهبري را به مولوي و ارشادي تقسيم بندي كرده بود!

هيچ كشوري مثل ايران در لبنان مقبوليت ندارد (خبر ويژه)

«ايران برخلاف ساير كشورها، با تمام جريان هاي سياسي در لبنان رابطه نزديكي دارد. اين واقعيت باعث شده تا جمهوري اسلامي بتواند اجماعي كلي بر سر حمايت از مقاومت ايجاد كرده و سياست مبارزه با اسرائيل و آمريكا را در لبنان جا بيندازد».

تحليل فوق از سوي يك پايگاه خبري و اينترنتي لبناني منتشر شده است. به گزارش ايران ديپلماسي، «لبنترفورسز» در تحليل خود مي نويسد: ايران در طول تاريخ منطقه هيچ كدام از گام هايش را بي تدبير، بي هدف و بدون اتخاذ سياست روشن برنداشته و براي هر حركتي، انديشه اي بزرگ پرورانده است. در لبنان نيز شاهد چنين وضعيتي هستيم. هدف ايران وصل كردن مقاومت در لبنان به مقاومت اسلامي فلسطين است تا بدين ترتيب خط تكامل يافته اي از غزه به لبنان كشيده شود.

اين رسانه لبناني اضافه كرد: ايران از چنان قدرت و نفوذي برخوردار است كه مي تواند جريان هاي اصلي لبناني را با خود همراه و عليه رقباي منطقه ايش به صف بكند بر سر انتخاب نجيب ميقاتي به نخست وزيري به خوبي شاهد اين اتفاق بوديم. ديديم كه مثلاً چهره اي مثل وليد جنبلاط كه در نقد ايران نطق هاي آتشين سر مي داد چگونه از جبهه ۱۴ مارس خارج شد و به جمع متحدان لبناني ايران پيوست. اين جبهه به قدري قدرتمند شده است كه حتي چهره هايي مثل امين جميل نيز نسبت به همراهي با سعد حريري متزلزل شده اند. حتي تحولات داخلي سوريه نيز باعث نشده تا خدشه اي در وحدت اين جبهه ايجاد شود. ايران به همين نيز كفايت نمي كند و به دنبال گسترش نفوذ در خاورميانه جديد است.

اين درد با هذيان درمان نمي شود (خبر ويژه)

رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد نيروي قدس سپاه پاسداران ايران را به دليل نقش داشتن در سركوب اعتراض هاي اخير سوريه هدف تحريم قرار مي دهد.

براساس اين ادعا، دارايي هاي احتمالي سپاه قدس در حوزه قضايي آمريكا توقيف خواهد شد و اتباع آمريكايي نيز از هرگونه داد و ستد با افراد و دستگاه هاي تحريم شده منع خواهند شد.

موضع تبليغاتي رئيس جمهور آمريكا از چند جهت گزافه به نظر مي رسد: اولا مقامات آمريكايي كه به ايجاد بلوا و فتنه گري در سوريه براي فشار به جبهه مقاومت مشغولند، بهتر از هر كس بر دروغ بودن ادعاي خويش واقفند ثانيا اين آمريكا است كه با تحريك و حمايت از جرياني كه طي هفته هاي اخير تنها چند هزار نفر را از مجموع جمعيت چند ده ميليوني سوريه به خيابان ها آورده، در واقع به نقض حقوق ملت سوريه مي پردازد همچنان كه در بحرين و يمن و اردن و عربستان سعودي نيز مستقيم و غيرمستقيم در سركوب وحشيانه ملت هاي مسلمان نقش آفريني مي كند ثالثاً سپاه قدس كدام دارايي را در خاك آمريكا دارد كه مي تواند توقيف شود؟! آمريكايي ها از زمان بدبختي هاي زنجيره اي خود در عراق و افغانستان، علي الدوام به بدگويي عليه سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران مشغولند. آيا بعد از يك دهه تازه يادشان افتاده كه چنان تحريم مضحكي را وضع كنند؟

و سرانجام بايد به جناب اوباما گفت كه ناراحتي و درد شما از سپاه قدس، از جاي ديگري است و زخم پديد آمده از ضربات اساسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و سپاه قدس آن، با عقده گشايي و اتهام پراكني و تحريم تبليغاتي درمان نمي شود.

خاطر نشان مي شود پنتاگون و سازمان سيا و وزارت خارجه آمريكا در هر يك از كشورهاي مسلمان منطقه كه به بن بست مي خورند و دچار هزيمت مي شوند، - از جمله عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين و...- تقصير را به گردن سپاه قدس مي اندازند.

مثل پينوكيو از «خر عقلي » به «خر واقعي» رسيده ايم (خبر ويژه)

همكار نشريات اصلاح طلب كه چند سالي است در آمريكا اقامت دارد، معتقد است اقامت در غرب به خاطر خودباختگي و شيفتگي، همان حكايت سفر پينوكيو به جزيره خوشي و درازگوش شدن در پايان ماجرا است.

داريوش سجادي در مطلبي با عنوان پينوكيوها در لندن به جنجال اخير عروسي شاهزاده ويليام در انگليس و هيجان كاذب حواشي آن در رسانه هاي شبه روشنفكري مي پردازد و مي نويسد: در داستان مشهور پينوكيو سرزميني تحت عنوان pleasure islandيا جزيره خوشي وجود دارد كه پينوكيو با اغواي گربه نره و روباه مكار مفتون آن جزيره شده و با شوق و ابتهاج عازم آن «خوش باشي» مي شود. خوش باشي كه پينوكيو بعد از رسيدن به آن pleasure islandبا تلخي توام با تاخير متوجه توهمي بودن آن مي گردد. پينوكيو بعد از ورود به «جزيره خوشي» و چند روز خوشگذراني و خوش باشي تدريجاً با دراز شدن گوش ها و دم درآوردن متوجه «خر شدنش» مي شود. خريتي كه اينك صرفاً و بمنظور بقا در آن «جزيره موسوم به خوشي» ايشان را ملزم و محكوم به آن كرده و مي كند تا نه «مثل خر» بلكه «عين خر» كار كند. كار كردني براي زنده ماندن.

در واقع «كارلو كلودي» نويسنده و خالق پينوكيو زبردستانه به مخاطب تفهيم مي كند براي تن دادن به اين سفر توهمي و بمنظور رسيدن به جزيره خوش باشي ابتدا بايد «عقلا خر» شويد تا در انتها «واقعا خر» شويد.

سجادي ادامه مي دهد: توهمي عام كه در حال حاضر گريبان گير كسر بزرگي از خودباختگان و غرب شيفتگان در جهان شده تا ضمن باور چنين توهمي از غرب به عنوان «جزيره خوشبختي» خود را به آب و آتش براي رسيدن به آن شادكامي موهوم زده و بعد از رسيدن به آن با واقعيت تلخ آشنا شده و ضمن به رسميت شناختن اجتناب ناپذير آن «خريت توهمي» ناگزير و ناگريز براي تداوم بقاي خويش ملزم به تن دادن «كار خري» و «خركاري» در چنان ناكجا آبادي خواهند شد. تن دادن به مشاغل و حرفه هايي كه در اوطان خود هرگز حاضر نبوده و نيستند از كنارشان هم بگذرند. هرچند اكنون نيز ناصادقانه خود و حرفه خود در خارج از كشور را براي هموطنان و اقوام و دوستان شان در وطن كمتر از دكتري و مهندسي و ميليونر و تاجر و هنرمند موفق بودن، معرفي و ترسيم نمي كنند.

وي با ذكر برخي مثالها مي نويسد: «شهره دختري ۲۸ ساله با مدرك كارشناسي از تهران است كه تقريبا دو سالي مي شود از ايران به آمريكا آمده. او اكنون در يكي از فروشگاه هاي زنجيره اي غرب آمريكا كارگري ساده است. شهره اي كه در ايران با پسر شاه نيز با اكراه پالوده مي خورد و در ايران از كنار شاغلين به شغل فعلي خود با افاده و تفرعن رد مي شد اكنون ولو، به اكراه امر بر صاحب كار آمريكائي اش شده. كار شهره از خالي كردن ظروف زباله تا تميز كردن دستشوئي و مبال هاي عمومي در كنار چيدن كالا در قفسه ها و صندوق داري را شامل مي شود. يا آن ديگري جواني حدودا ۲۵ ساله است كه در يكي ديگر از فروشگاه هاي آمريكا به اتفاق چند جوان و ميان سال هم وطنش اشتغال به حرفه كارگري دارد. يك بار در يكي از فرصت هاي استراحت با ايشان هم نشين شدم و در حين صحبت با ايشان ناگهان مديريت آمريكائي فروشگاه به محوطه بيروني آمد و جواد و يارانش بلافاصله خود را پنهان كردند! وقتي از ايشان چرائي اين كار را پرسيدم گفتند چون تنها دو نوبت حق استراحت بين كار دارند و آنها دو نوبت خود را قبلا مصرف كرده اند اين بار خارج از نوبت مشغول استراحت بوده اند. آنها استفاده اين بنده هاي خدا در مورد استفاده غيرمجاز از يك فرصت استراحت ۱۰ دقيقه اي در حين فعلگي كردن براي آمريكائي ها، آن هم علي رغم برخورداري از تحصيلات عاليه را زرنگي و باج ندادن معنا مي كردند!».

سجادي آنگاه هيجان زدگي رسانه هاي اپوزيسيون نسبت به ازدواج شاهزاده انگليسي را مورد انتقاد قرار مي دهد و مي نويسد: اعلام مراسم ازدواج پرنس ويليام پسر ارشد پرنس چارلز «وليعهد انگلستان» با كاترين ميدلتون در كنار هروله و هلهله و همهمه شيدائيان تشنه رؤيت چنين رويدادي، مستندي برجسته از عفونتي پيشرفته در روان چنان روان پريشاني است كه در روياي خود در جستجوي همان جزيره خوشبختي مي گردند كه پيش از ايشان پينوكيو در اشتياقش «خر» شده بود! اثبات سفاهت ۶۰ ميليون شهروند انگليسي كه ساليانه و با طيب خاطر هزينه زندگي اشرافي خانواده اي موسوم به سلطنت در بوكينگهام را با ماليات هاي مستقيم خود تامين مي كنند يك بحث است و تبيين بلاهت «دهان هاي نيمه باز» و «چشم هاي مفتون» شيدائيان در گوشه و كنار دنيا بحثي ديگر.

قدس

سليمي نمين: به جيب مشايي نگاه مي کنند، نه سخنش

رجا - عباس سليمي نمين پژوهشگر تاريخ معاصر گفت: امروزه آقاي مشايي پول دارد و متأسفانه تخصيص بودجه فرهنگي را در اختيار او قرار داده اند بنابراين همه به جيب او نگاه مي کنند، نه سخنش.

به کار بردن نام «خليج فارس» در نامه رسمي جمال عبدالناصر

فارس - پايگاه خبري عرب زبان «الجوار» عراق به تازگي سندي را منتشر کرده که نشان مي دهد «جمال عبدالناصر» رئيس جمهور پيشين مصر که از سرشناس ترين و به اصطلاح ملي گراترين رهبر جهان عرب در قرن ميلادي گذشته و پايه گذار اقدامات وقيحانه اي در جهت تحريف هويت و مليت ايرانيان بوده، در يکي از اسناد دولتي خود به سران بحرين از نام اصيل «الخليج الفارسي» استفاده کرده است. در اين سند که تلگرافي از سوي «جمال عبدالناصر» به «ابراهيم العريض» از مقامات ارشد نظامي بحرين فرستاده شده بود، چنين نوشته شده است: استاد بزرگوار «ابراهيم العريض» مسؤول نيروي دريايي بحرين در «خليج فارس»، با کمال خوشحالي و خوشبختي آغاز سال جديد هجري را به جنابعالي تبريک و تهنيت عرض مي کنم.

آليا: رئيس جمهور به زودي توضيحاتي ارايه مي کند

برنا- فاطمه آليا عضو هيأت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه بنده گفتگوي ۲ ساعته با رئيس جمهور داشته ام، گفت: رئيس جمهور به اندازه يک ميلي متر از موضع تبعيت از ولايت فقيه خارج نشده است و توضيحاتي دارد که به زودي آنها را ارايه مي دهد.

مطهري: از کجا مي گوييد در آخرين پيچ تاريخ هستيم؟

خبرآنلاين- علي مطهري نماينده تهران در مجلس در گفتگويي با هفته نامه پنجره گفت: آقاي احمدي نژاد مي گويد ما در آخرين پيچ تاريخ هستيم. شما از کجا اين مطلب را مي گوييد؟ آيا علم غيب داريد؟ چه کسي مي تواند ادعا کند ما در پيچ آخريم يا اينکه ظهور نزديک است؟ ممکن است ظهور همين فردا يا هزار سال ديگر باشد. چه کسي مي داند؟

جوانفکر: دست نوازشگر آقايمان، جاني دوباره به رئيس جمهور ميبخشد

مشرق- علي اکبر جوانفکر، مشاور رسانه اي رئيس جمهور، مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي- ايرنا- و سرپرست مؤسسه مطبوعاتي ايران، در «وب سايت» شخصي خود و در مقاله اي نوشته است: او (احمدي نژاد) دريافته است که اغيار به کمين نشسته، مي خواهند به زانويش در آورند، او را بشکنند، خردش کنند و از اثرگذاري بيندازند. او نگران خودش نيست. مي گويد که اگر فرو بريزد، تيرها از هر سو، مولا را نشانه خواهند رفت. او دردمند است، گويا خاري در گلويش فرو رفته است. نه مي تواند آن را فرو برد و نه مي تواند آن را برون کشد. از توهين هاي ناجوانمردانه اي که به نام دفاع از دين و انقلاب نثارش کرده اند، دلش به درد آمده است. قلبش را شکسته اند. مي گويد که پس از سالها نوکري مردم و حرکت بر مدار ولايت، به ضديت با انقلاب و رهبري متهم شده است... با اين وجود، همه او را مي شناسند. او سرانجام بر دلمردگي ها غلبه مي کند، نامراديها را به فراموشي مي سپارد، ياعلي مي گويد، دست در دست مولا مي گذارد، بر مي خيزد، غبار غم را از دل مي زدايد، دست نوازشگر آقايمان، جاني دوباره به او مي بخشد. به راه مي افتد، او مرد اين راه است.

خراسان

خبرآنلاين نوشت

نورا نماينده زابل ظهر روز گذشته در جلسه ديروز مجلس با بيان اينکه جريان انحرافي(در دولت) از ساعاتي قبل با ابزار زور، اقدامات نا بخردانه اي را آغاز کرده و تمام انرژي خود را صرف تشويش در اذهان عمومي کند،گفت: آنها در نظر دارند بيانيه اي را به امضاي وزرا و استانداران برسانند. البته خوشحالم که وزرا تا کنون زير بار اين کار نرفته اند. نورا با طرح اين سوال که تا کي منتظر باشيم و ببينيم که جريان انحراف چنين اقدامات نا بخردانه اي انجام مي دهد، ادامه داد: تاکيد ما در مجلس اعم از اصلاح طلب و اصولگرا بايد در اين جهت باشد. لاريجاني در پاسخ به وي گفت که جريان انحراف توفيق چنين کاري را نخواهند داشت. اين سخن وي با فرياد «احسنت-احسنت» نمايندگان همراه شد و بعد هم شعار «مرگ بر ضد ولايت فقيه» سر داده شد. روز گذشته چند نماينده نيز خواستار جلسه غير علني براي بررسي مسائل اخير شدند.

آفتاب مدعي شد

فاطمه آليا عضو هيأت رييسه فراکسيون اصول‌گرايان گفت: رييس‌جمهور به اندازه يک ميلي متر از موضع تبعيت از ولايت فقيه خارج نشده است. وي گفت:رهبر انقلاب از رييس مجلس خواسته اند از اظهارات اختلاف‌انگيز در صحن علني جلوگيري شود.

تابناک نوشت

موسوي سفير ايران در سوريه گفت: مخالفان رژيم سوريه فقط بين ۳تا۴درصد مي باشند.

فرارو نوشت

فدايي نماينده تهران با بيان اينکه جريان انحرافي دست به دامان اجنه شده اند گفت: جريان انحرافي، عصر غيبت را پايان‌ يافته و عصر حاضر را عصر حضور مي‌شمارد و عصر حاضر را به عنوان عصر تبعيت از ولي فقيه و ولي امر مسلمين نمي‌شمارد و مدعي است وقتي که مستقيم از وليعصر دستور مي گيريد، چه نيازي به ولي فقيه‌ و ولي امر داريد؟

شبکه ايران نوشت

شهرياري نماينده بجنورد ضمن ابراز تاسف از حذف بودجه شوراي عالي ايرانيان اظهار داشت: به نظر مي رسد حذف بودجه اين شورا اقدامي سياسي است حال آنکه بايد منافع ملت و کشور ايران در اولويت باشد.

جوان آنلاين مدعي شد

يکي از وزراي دولت اصلاحات که پيش از اين خبرهايي مبني بر عزم وي براي کانديداتوري براي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري مطرح شده بود ضمن رايزني هاي نهايي خود فعاليت رسمي براي انتخابات را آغاز کرده است.

تابناک نوشت

متأسفانه نبود حساسيت کافي در ترسيم صحيح نقشه‌هاي ايران توسط ايرانيان، سبب شده که حتي برخي نهاد‌هاي رسمي و دولتي کشورمان به تازگي در نقشه‌هاي مورد استفاده خود به طور کامل خليج فارس، درياي مازندران و درياي مکران عمان را حذف کنند که اين بي توجهي مي‌تواند زنگ خطري براي تماميت ارضي و منافع بلند مدت ملي تلقي شود.

شبکه ايران نوشت

فرهاد دانشجو، عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد با اشاره به اينکه هنوز زمان برگزاري جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد براي تعيين رئيس جديد دانشگاه آزاد مشخص نشده است گفت: فرهاد رهبر، جاسبي ،ميرزاده، شجاعي فرد و الهام از جمله گزينه هاي مطرح براي رياست دانشگاه آزادهستند.

فرارو مدعي شد

خلاء کار فرهنگي و ديني در رامشير (خوزستان) باعث شده که فرقه وهابيت به شدت در اين شهر گسترش يابد و اقدام به تبليغ و ترويج افکار انحرافي خود در ميان جوانان شيعي کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.