عزاداری‌ها مطابق با سیره اهل بیت برگزار شود

س, 08/14/1392 - 07:10
عزاداری‌ها مطابق با سیره اهل بیت برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تمام تلاش دشمنان اسلام این است که اعتقادات و ارزش‌های اسلامی را از صاحبان فکر و اندیشه مذهبی بگیرند، ماه هایی مثل محرم و رمضان در حکم یک دانشگاه برای مردم است که باید در آن مطالب صحیح و درست آموخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسان یبسیج طلاب  آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در آستانه ورود به ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا(ع)، امروز در دیدار با مبلغان خواهر و برادر بیان کرد: وظیفه علما و روحانیان تداوم راه انبیا است و این مسأله با تبلیغ دین و بیان معارف اسلامی محقق می شود.


وی افزود: یکی از نکات مهمی که باید از سوی مبلغان برای مردم تشریح و تبیین شود این موضوع است که دشمنان اسلام همیشه و همه جا در صدد ضربه و آسیب رساندن به مردم و انقلاب هستند، این ضربه و آسیبی که دشمنان به دنبال آن هستند فقط برای لطمه زدن به نظام ایران نیست بلکه هرجای جهان اگر دولت و جامعه ایی از هر آئین آسمانی که باشد و بخواهد بر اساس آموزه های الهی در برابر ظلم و بی عدالتی بایستد مورد دشمنی استکبار قرار می گیرد.

 

امام جمعه کرمانشاه تأکید کرد: تمام تلاش دشمنان اسلام این است که اعتقادات و ارزش‌های اسلامی را از صاحبان فکر و اندیشه مذهبی بگیرند، ماه هایی مثل محرم و رمضان در حکم یک دانشگاه برای مردم است که باید در آن مطالب صحیح و درست آموخته شود و وحدت افزایی در دستور کار باشد. عزاداری ها منطبق با سیره ائمه معصومین(ع) برگزار شود.


وی تصریح ادامه داد: مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید بر اساس تأکیدات معصومین(ع) افزون بر ذکر مصیبت ترویج رفتار و سیره عملی سیدالشهدا(ع) باشد و در آن امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود، دقت شود مطالب و اشعاری در مراسمات عزاداری استفاده شود که در شأن و منزلت اهل بیت(ع) باشد.


آیت الله علما اظهار داشت: عزاداری‌ها به صورت سنتی حفظ و اجرا شوند و برای جوانان و عزاداران در نوحه‌خوانی‌ها از اشعاری که بیان‌کننده ارزش‌های سید‌الشهدا(ع) است، استفاده کنید.


وی خاطر نشان کرد: مبلغ که بالای منبر قرار می گیرد در حال صحبت کردن از یک تریبون رسمی است و یکی سری مسائل مشخص را بیان می کند؛ اما باید بدانیم که پایین منبر و در هنگام سخن گفتن با جوانان وضعیت متفاوت است، وقتی یک روحانی با جوانها نشست و برخواست می کند باید انس و حس اعتماد تقویت شود، باید به درد دل جوان‌ها توجه کرده و برای رفع دغدغه های آنها تلاش کرد.


حجت الاسلام حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این دیدار، گفت: اعزام مبلغین کار مشترک میان اداره اوقاف و سازمان تبلیغات اسلامی است که در همه مناسبت ها انجام میگیرد و این امر برای سومین سال در طرح بصیرت عاشورایی انجام میگیرد.


وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی یعنی عمق بخشیدن به فلسفه قیام امام حسین (ع) به اهم اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ایام محرم اشاره کرد و گفت: اجرای مراسمات مذهبی، مشاوره مذهبی و برپایی ایستگاه های مذهبی در بقاع متبرکه از جمله این برنامه ها است.


حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: در محرم و صفر بیش از 500میلیون تومان از محل موقوفات در جهت هدف بخشیدن به احکام الهی و اطعام عزاداران صرف می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان گفت: مبلغین باید بتوانند با جوانان ارتباط خوبی بر قرار و آنان را بیشتر با دین و مسائل مذهبی آشنا کنند./967/پ202/س
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.