استفاده از ظرفیت‌های نخبگان حوزه برای تحقق مطالبات رهبری ضروری است

س, 07/30/1392 - 07:11
استفاده از ظرفیت‌های نخبگان حوزه برای تحقق مطالبات رهبری ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان فارس با گسترده خواندن ظرفیت‌های حوزه، خواستار بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای تحقق مطالبات رهبری شد و گفت: با استفاده از تفکرات ارزشمند کارشناسان خبره حوزوی می‌توانیم فضای حرکت به سوی آرمان‌ها و ایده‌های رهبری را فراهم کنیم.
آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سیج طلاب  با اشاره به سالگرد سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به قم، گفت: رهبری در سفر مبارکی که به قم داشتند مسائل مهم و ارزشمندی در رابطه با حوزه‌های علمیه بازگو کردند و شورای عالی حوزه، مدیریت حوزه علمیه قم و فضلا و علمایی که در قم حضور دارند اقدامات و فعالیت‌هایی را در جهت انجام مطالبات ایشان انجام داده‌اند.
وی در پاسخ به این سؤال که تا چه اندازه مطالبات رهبری از سوی مسؤولان حوزه اجرایی شده، کار دست‌اندرکاران حوزه علمیه را در تحقق این مطالبات سنگین ارزیابی کرد و افزود: باور ما بر این است که تلاش مجموعه دست اندرکاران حوزه آغاز شده اما تا رسیدن به خط پایانی راه بسیار طولانی و سختی در پیش است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این‌که رسیدن به نقطه پایانی کار بسیار دشواری است، ابراز داشت: هر اندازه که ما رشد کنیم باز هم فضای رشد بیشتری برای حوزه فراهم می‌شود چون نیازهای جهان به علوم اهل بیت(ع) و معارف حقه اسلام بیش از آن است که در این حرکت‌ها به نتیجه برسد و تمام شود.
امام جمعه شیراز تأکید کرد: امروز حوزه علمیه نیاز دارد پا به پای احتیاجات جامعه بشری پیش رفته و پاسخگوی نیازهای مردم سراسر جهان باشد.
آیت‌الله ایمانی با اشاره به روایات اسلامی مبنی بر این‌که علوم اهل بیت(ع) از قم صادر می‌شود و همه جهانیان از قم بهره مند می‌شوند، افزود: اما آنچه باید بشود با آنچه تا کنون انجام شده فاصله فراوانی دارد و ما باید این فاصله را با سرعت بیشتری طی کنیم تا به فضل الهی حوزه علمیه قم آنچنان که باید و شاید بتواند تمام نیازهای دنیای اسلام در عرصه‌های مختلف را پاسخگو باشد.
وی با بیان این که ظرفیت‌های حوزه علیمه بسیار عظیم و گسترده است، بر ضرورت استفاده و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها تأکید کرد و افزود: استفاده مطلوب از این ظرفیت‌ها در راه تحقق مطالبات رهبری بسیار حائز اهمیت است و با استفاده از تفکرات ارزشمند کارشناسان خبره حوزوی می‌توانیم فضای حرکت به سوی آرمان‌ها و ایده‌های رهبری را فراهم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به آسیب‌ها و موانع تحقق مطالبات رهبری، تأکید کرد: حوزه علمیه و علوم حوزوی یک مجموعه سنتی بوده و انطباق آن با نیازهای عصر حاضر یک چالش عمده است.
امام جمعه شیراز با بیان این‌که زمانی نیازهای جامعه محدود بود و حوزه می‌توانست به خوبی به آنها پاسخ دهد، افزود: اما امروز نیازهای جامعه اسلامی گسترش پیدا کرده و ما باید از آن فضای محدود به یک فضای گسترده خیز برداریم و این کار ساده‌ای نیست و نیازمند زمان است.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر این‌که مدار حوزه‌های علمیه مراجع تقلید هستند که از تفکرات مختلفی بهره می‌برند، گفت: همه مراجع تقلید به خاطر مبانی اجتهادی مختلف یک اندیشه واحد را تعقیب نمی‌کنند و جمع کردن آراء آنها کار بسیار مهمی است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: ضرورت‌های حوزه علمیه باید برای مراجع عظام تقلید بازگو شود تا آنها با توجه به نیازها و بر اساس تشخیص موضوع احکام لازمه را صادر کنند.
وی با اشاره به جمله بی سند و مدرک «نظم حوزه در بی نظمی است»، اظهار کرد: متأسفانه این جمله که از گذشته در حوزه‌ها بر سر زبان بوده تأثیر منفی دارد که باید به مرور زمان برطرف شود.
امام جمعه شیراز غنی سازی حوزه در زمنیه پژوهش و تحقیق را از نیازهای حوزه برای تحقق مطالبات رهبری خواند و گفت: هرچند حوزه علمیه در عرصه تحقیق غنی است اما باید از مجامع دانشگاهی الفبای تحقیق و پژوهش را دریافت کنیم تا با داشته‌های خود بتوانیم یک مجموعه غنی و پربار بسازیم./927/ت302/ج
 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.