ربا تزریق لقمه حرام به جامعه است

س, 07/23/1392 - 10:59
ربا تزریق لقمه حرام به جامعه است

 مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور وجود ربا در سیستم بانکی را زیبنده نظام اسلامی ندانست و از مسؤولان بانک‌ها خواست با استفاده از کارشناسان خبره دینی و اقتصادی راهکارهای اساسی سودآوری مشروع‌ و درآمدزایی را استخراج و در چرخه بانکداری عملیاتی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور  در دیدار مدیران شعب بانک انصار استان قم، بر ضرورت حرکت بانک های کشور در مسیر تحقق نظام بانکداری اسلامی تاکید کرد.
نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ربا در دین اسلام امری حرام است، وجود ربا در سیستم بانکی کشور را زیبنده نظام اسلامی ندانست و یادآور شد: ربا افزون بر حرمت شرعی، تزریق لقمه حرام به جامعه است و بانک‌ها باید از آلوده شدن به آن خودداری کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به آثار زیان‌بار فردی و تبعات مخرب اجتماعی ربا در جامعه، بیان داشت: بانک‌ها باید در اجرای عقود اسلامی دقت کنند و از آلوده شدن عقود اسلامی به مسائلی همچون ربا بپرهیزند.
وی افزود: مسؤولان بانک‌ها با استفاده از کارشناسان خبره دینی و اقتصادی و پژوهش و مطالعه عمیق، می‌توانند راهکارهای اساسی سودآوری مشروع‌ و درآمدزایی را استخراج و در چرخه بانکداری عملیاتی کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه با بیان این‌که لقمه حرام بر اساس آیات و روایات، باورهای اعتقادی جامعه و خانواده‌‌ها را آلوده می‌کند، ابراز داشت: این مسأله بسیار زیان‌‌بار است و ضربات جبران‌ناپذیری را به پیکره اجتماع وارد می‌کند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به این‌که مراجع تقلید و علما و بزرگان به حذف ربا از سیستم بانکی و اجرای دقیق عقود اسلامی در نظام پولی و بانکی کشور تاکید دارند، گفت: تحقق کامل این مسأله نیازمند همت جدی مسؤولان، مطالبه جامعه و مردم، مدیران بانک‌ها و فرهنگ‌سازی در سطح جامعه است.
وی با بیان این‌که باید بانکداری اسلامی به دنیا عرضه شود، خاطرنشان کرد: نقش بانک‌ها در رشد و توسعه اقتصادی ایران اسلامی، رونق تولید و اشتغال‌زایی بسیار با اهمیت و تأثیرگذار است. /907/پ203/ج
/ پايان خبر /

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.