دنیای اسلام باید گمشده خود را در ولایت مطلقه فقیه پیدا کند

س, 07/16/1392 - 10:34
دنیای اسلام باید گمشده خود را در ولایت مطلقه فقیه پیدا کند

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با تأکید بر این‌که ایران باید رهبری دنیای اسلام را به سرپرستی امام المسلمین به‌عهده بگیرد، گفت: اتحاد عملی امت اسلام با وجود رهبری واحد میسور است و دنیای اسلام باید گمشده خود را در ایران و ولایت مطلقه فقیه پیدا کند.

آیت‌الله روح‌الله قرهی، مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، به مسأله امامت و امت در اسلام اشاره کرد و با بیان این‌که این امت، امت واحده است و نیاز به رهبر دارد، گفت: ایران رهبری فرزانه به‌عنوان امام المسلمین دارد که تنها رهبر ایران نیست بلکه بر تمام مسلمین امامت دارد.

وی با طرح برخی از نکات موجود در حج، به حضور مسلمانان از اقصی نقاط عالم در این فریضه الهی اشاره کرد و گفت: خداوند می‌خواهد به مسلمین بیان کند که بدانید یکپارچه هستید.

مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران همچنین نماز خواندن پشت مقام ابراهیم را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: این مسأله بدان معنا است که بدانید امام و پیشوا دارید و نباید بدون امام باشید.

استاد برجسته اخلاق بر ضرورت وجود اتحاد بین مسلمین تأکید کرد و بیان داشت: اگر مسلمانان اتحاد داشته باشند، «کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله» محقق می‌شود و غلبه‌شان بر استکبار جهانی حتمی خواهد بود.

وی اظهار داشت: امروز مسلمین زیاد هستند و غیر از آنها، آزادی خواهان جهان همه با جنگ با سوریه مخالف هستند به طوری‌که حتی در آمریکا علیه دولتمردان صهیونیسم خود تظاهرات می‌کنند.

ایران باید رهبری دنیای اسلام را به سرپرستی امام المسلمین به‌عهده بگیرد

آیت‌الله قرهی با تأکید بر این‌که مسلمانان باید بپذیرند که فقط و فقط یک رهبری واحد نیاز است، بیان داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران خود را به‌عنوان رهبری واحد نشان داده است و دلیل و برهانش هم سی و چهار سال مقاومت و تجارب بسیار زیاد است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این‌که ایران یک طفل یک ساله، دو ساله و نوپا نیست بلکه یک جوان رشید سی و چهارساله عاقل، مجرب و بسیار عالی است، تصریح کرد: بر این اساس، ایران باید رهبری را به‌عهده بگیرد و این رهبری که به سرپرستی امام المسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است، بطور طبیعی دنیا را آزاد و پیروز خواهد کرد.

دنیای اسلام باید گمشده خود را در ایران و ولایت مطلقه فقیه پیدا کند

مؤسس و متولی مدرسه علمیه امام مهدی(عج) تهران اتحاد عملی امت اسلام را با وجود رهبری واحد میسور دانست و با بیان این‌که اگر رهبری، رهبری چندگانه باشد، شکست می‌خورد، گفت: دلیل پیروزی ایران در همه فتنه‌هایی که از ابتدای انقلاب به‌وجود آمده و مسبب آنها صهیونیسم است، داشتن رهبری واحد بود، اگر بنا بود غیر از آن باشد و هرکسی بخواهد یک حرف برند، امروز هم از این انقلاب، خبری نبود اما به‌دلیل این‌که این انقلاب الهی است و صاحب آن امام زمان(عج) است و رهبری واحد دارد، طبیعتا این انقلاب پیروز است و دنیای اسلام باید به این سمت روی بیاورد و گمشده خود را در ایران و ولایت مطلقه فقیه پیدا کند.

وی عدم توجه و دقت به توصیه‌های امام المسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای و روی نیاوردن به ایران اسلامی به‌عنوان مرکز اسلام ناب را دلیل سقوط مرسی و یارانش و تا حدودی شکست یمن و تونس ارزیابی کرد و افزود: امروز افراد بسیاری در مصر این مطلب را تأیید می‌کنند.

استاد برجسته اخلاق از وجود اتحاد بین مسلمین برای دفاع از سوریه به‌عنوان خط نخست مقاومت با وجود مشکلات سخن گفت و تأکید کرد: مسلمانان حتما باید بدانند که با اتحاد است که پیروزی حاصل می‌شود و اگر به سمت ایران روی بیاورند و امامت امام المسلمین را بپذیرند، این پیروزی برای آنها محقق خواهد شد.

آیت‌الله قرهی آمریکا را تروریست و دیکتاتور پرور، متجاوز و ضد حقوق بشر دانست و با اشاره به این‌‌که رفتار حقیقی آمریکایی‌ها همین است، گفت: آمریکایی‌ها آنجا که منافع شان حکم کند، طبیعتا از هرکسی حتی دیکتاتورهای عالم دفاع می‌کنند اما آنجا که منافعشان اقتضا نکند، به آن طرف، کشور و منطقه هجمه می‌برند و این برای آنها یک قاعده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با بیان این‌که هرجا که آمریکا از مردم آن حمایت نمی‌کند معلوم است که دیکتاتوری حاکم است، افزود: سوریه ضد دیکتاتوری است و در آن مقاومت وجود دارد و طبیعی است که آمریکا در آن دخالت می‌کند./956/ت302/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.