اختصاص بودجه مستقل برای بازسازی مراکز دینی و فرهنگی زلزله زده

ش, 06/04/1391 - 10:09
اختصاص بودجه مستقل برای بازسازی مراکز دینی و فرهنگی زلزله زده

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان، در جریان آخرین روند امدادرسانی و بازسازی در این مناطق قرار گرفت و از اختصاص بودجه مستقل برای بازسازی مراکز دینی و فرهنگی این مناطق خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز وارد مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی شد و با حضور در شهرهای اهر، هریس و ورزقان و روستاهای آسیب دیده از زلزله اخیر، نیازهای فرهنگی مناطق زلزله‌زده را بررسی کرد.

 بنا بر این گزارش، در این بازدید که با حضور تعدادی از مدیران و متولیان فرهنگی استان همراه بود، وزیر ارشاد در سخنانی از آغاز عملیات اجرایی بازسازی مراکز فرهنگی هنری آسیب دیده در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: 10میلیارد ریال برای تجهیز کتابخانه ها، کانون های فرهنگی و هنری مساجد و سایر مراکز دینی و فرهنگی آسیب دیده از زلزله اختصاص خواهد یافت.

 

وی از برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و معنوی ویژه مردم آسیب دیده از زلزله اخیر خبر داد و گفت: مقرر شده کتابخانه های مناطق زلزله زده نیز پس از بازسازی در سطح گسترده ای به محصولات فرهنگی و هنری و تازه های کتاب تجهیز شوند.

 

حسینی با اشاره به اجرای یک گروه فعال تئاتر سیار در مناطق زلزله زده خاطرنشان کرد: این گروه با اجرای برنامه های مختلف جنبی برای کودکان و نوجوانان به نوعی با آسیب دیدگان و بازماندگان ابراز همدردی خواهند کرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که حضور مؤثر اصحاب فرهنگ و رسانه در مناطق زلزله زده موجب دلگرمی بازماندگان حادثه بوده است، گفت: پس از رفع نیازهای اولیه و اضطراری آسیب دیدگان، بایستی با اجرای برنامه های فرهنگی و روانی در بازیابی روحیه و امید در میان مردم منطقه تلاش شود.

 

وی همچنین با حضور در چادرهای اسکان موقت آسیب دیدگان و ابراز همدردی با بازماندگان زلزله اخیر بر همت دولتمردان و عموم مردم در بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کرد و اظهار داشت: بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور تمام دستگاه های اجرایی کشور باید در این قضیه مشارکت و خود را در حمایت از آسیب دیدگان زلزله سهیم بدانند.

 

حسینی با بیان این‌که دولت به صورت عملی و عملیاتی و همچنین با جدیت وارد مرحله بازسازی شده است، افزود: عزم دولت در بازسازی مناطق زلزله زده راسخ بوده و امید است همگان دست در دست هم در ساخت مناطق آسیب دیده تلاش کنند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به خسارت های وارده به مراکز دینی، فرهنگی و هنری در منطقه بر اثر زلزله گفت: بودجه ای مستقل لحاظ خواهد شد تا کار بازسازی و ساخت این مراکز در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود./935/پ203/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.