شاخصه های دولت مهدوی؛ الگوی فراروی دولتمردان

ش, 06/04/1391 - 10:06
شاخصه های دولت مهدوی؛ الگوی فراروی دولتمردان

  مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت: شاخصه ها ومعیارهای دولت مهدوی، الگوی کاملی فراروی دولتمردان است.

 حجت الاسلام و المسلمین کلباسی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: معیارهایی که در آیات و روایات برای حکومت مهدوی که الگوی الهی حاکمیت بر روی زمین است، بهترین شاخص برای سنجش عملکرد دولت ها در جامعه اسلامی به شمار می رود.

وی با بیان این که شعار اصلی حکومت و دولت مهدوی ، تحقق عدالت در بعد جهانی است، گفت: این که ما در این راستا تا چه اندازه به این عدالت نزدیک شده ایم، این که تا چه میزان توانسته ایم فاصله های طبقاتی را در جامعه کم کنیم، همه این ها حاکی از نزدیک شدن و یا دور شدن ما به شاخصه های دولت مهدوی است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ادامه داد: البته عدالت در اینجا شامل عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی ، قضایی و ... می شود و نباید به آن به صورت تک بعدی نگریست.

وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه به مقوله امنیت به عنوان یکی از مهم ترین شاخصه های دولت مهدوی ابراز داشت: در سوره مبارکه نور در باب ویژگی های حکومت الهی به مساله امنیت برای اهل ایمان و عبودیت اشاره شده که این هم یکی از معیارهای مهم است و باید دید آیا امنیت لازم برای این که کسی بندگی خدا را کند، وجود دارد یا خیر.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی اضافه کرد: طبعا ما هر چقدر به این شاخصه کلیدی نزدیک تر شده باشیم می توانیم بگوییم که فاصله مان با معیارهای دولت مهدوی کم تر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: تحقق کمال اخلاقی و عقلانی نیز از دیگر ویژگی های حکومت مهدوی است که در روایات متعددی به این نکته اشاره شده است.

این صاحب نظر حوزوی همچنین گفت: این که عملکرد یک دولت در ارتقای اخلاق در جامعه چگونه بوده و آیا در این عرصه موفق بوده یا خیر ، قابل بحث و بررسی است.

وی افزود: یکی از شاخصه های مهم دولت مهدوی این است که میزان تعهد مردم به مسایل اخلاقی و مذهبی را افزایش می دهد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه همچنین یادآور شد: یکی دیگر از معیارها آن است که از نظر اقتصادی و اجتماعی ، آیا دولت توانسته آن آرامش لازم را در مردم ایجاد کند که بتوانند تصمیمات و برنامه های خود را بر مبنای صحیحی تنظیم کنند و به این وسیله دولت دغدغه های مردم را کم کند.

وی اضافه کرد: البته در خصومت های جهانی علیه کشور ما طبعا شرایط متفاوت است اما بالاخره عملکرد دولت در این باره حساس و مهم است؛ این ها که گفته شد الگوی راه دولتمردان ما می تواند باشد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.