بازدید آیت الله شبستری از روند امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده

پ, 06/02/1391 - 08:31
بازدید آیت الله شبستری از روند امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برای دومین بار با حضور در مناطق زلزله‌زده در جریان روند امدادرسانی و ساخت خانه‌های روستایی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسان یبسیج طلاب  آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی،  برای دومین بار با حضور در مناطق زلزله‌زده در جریان روند امدادرسانی، آواربرداری و ساخت خانه‌های شهری و روستایی آسیب دیده در جریان زلزله اخیر استان قرار گرفت.

 وی هماهنگی دستگاه‌های سازندگی و امدادرسانی را مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: مهم ترین ضرورت امروز آسیب دیدگان از زلزله اسکان در خانه های خود است که بایستی این امر در سریع ترین زمان ممکن تحقق یابد.

 امام جمعه تبریز افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، اسکان در چادرهای موقت به هیچ وجه به صلاح زلزله زدگان نیست؛ از این رو از مسؤولان انتظار می رود با بسیج تمام امکانات قبل از آغاز سرمای زودرس در مناطق کوهستانی نسبت به ساخت خانه های تخریب شده اقدام کنند.

 

نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: در چنین شرایطی جای هیچ گونه کوتاهی، بروکراسی و یا کاغذبازی وجود ندارد، رفع نگرانی آسیب دیدگان در جلب و ارتقای اعتماد عمومی نسبت به نظام اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است.

 

وی با بیان این‌که رسیدگی به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی بایستی همراه با اصول امدادرسانی و ارتقای روحیه و امید به زندگی مردم زلزله‌زده همراه باشد، گفت: اقدامات عاجل و سریع برای بازسازی و آواربرداری از مناطق زلزله زده بسیار مهم بوده و باید فعالیت ها در این مسیر تسریع شود.

 

بنا بر این گزارش، آیت‌الله مجتهدشبستری، پیش از این با حضور در جمع اهالی زلزله‌زده روستاهای گوی‌درق، دامن‌آباد و ملالار از توابع شهرستان اهر ضمن دیدار با مردم مصیب‌دیده، از آسیب دیدگان دلجویی به‌عمل آورده بود.

 

امام جمعه تبریز با تقدیر از کمک‌های نقدی و غیرنقدی عموم مردم آذربایجان و سایر استان‌های کشور نسبت به حادثه دیدگان گفت: کمک های مردمی و سازمان های خیریه و دولت بایستی تا اسکان دائم و برقراری آرامش قطعی زلزله‌زدگان تداوم داشته باشد.

 

گفتنی است، آیت الله شبستری هفته گذشته با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز ضمن عیادت از آسیب دیدگان زلزله اخیر، در جریان وضعیت رسیدگی به مصدومان قرار گرفته بود./935/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.