آیت الله آملی: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سودمند بود

چ, 05/25/1391 - 08:54
آیت الله آملی: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم سودمند بود

  حضرت آیت الله جوادی آملی نمایشگاه قرآن کریم را به عنوان نمایشگاهی سودمند دانسته و تأکید کردند: بهترین علوم، علومی است که قرآن روی فهم آن ها تأکید کرده است. 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  آیت الله جوادی آملی در آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، پیامی را به صورت ویدیویی ارسال کردند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخشی از این پیام، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را سودمند دانسته و اظهار داشتند: در اختتامیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم باید چند نکته مطرح شود که یکی از آن ها

حق شناسی و قدردانی از خواهران و برادران بزرگواری است که به خوبی از این نمایشگاه استقبال کرده و ثانیا بزرگوارانی که در برپایی این نمایشگاه، سعی و کوشش نمودند که امیدواریم تلاش های شان مقبول درگاه خداوند باشد.

معظم له افزودند: همه علوم که باید یک جامعه را مستقل و آزاد و کشور را آباد کند، سودمند است اما عناصر بهتر علوم، علومی است که قرآن روی فهم آن ها تأکید کرده است.

این مرجع تقلید گفتند: قرآن کریم دو راهنمای مهم و اساسی را ارائه می کند که یکی از آن ها این است که انسان در این دنیا همچون مسافری است که به ره توشه نیاز دارد و برای این مسافران ملکوت،

بهترین ره توشه تقواست؛ این راه عمومی    است که قرآن کریم فراروی همه گذاشته است و از این روست که بسیاری از سالکان همیشه ما را نصیحت می کنند که تقوا داشته باشیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از این پیام تأکید کردند: تقوا با همه فضائلی که دارد رأس ا لاخلاق است و چیزی از آن مهم تر نیست؛ حتی عدل با همه طراوت و حلاوتی که دارد، طراوت و حلاوت خود را در اثر قرب به تقوا به دست آورده است.

ایشان افزودند: عدل درست است که زیبا و شیرین است و انسان عادل جامعه را کامیاب می کند اما شیرینی عدل در سایه قرب به تقوا به دست می آید.

حضرت آیت الله جوادی آملی تأکید کردند: باید مقصد را در مقصود یافت که هیچ لذتی بالاتر از آن نیست.

ایشان در فراز پایانی پیام خود به بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، از همه برگزار کنندگان و کسانی که در شکوهمند برگزار شدن این نمایشگاه نقش داشتند تشکر کردند.

29/313

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.