پیام حضرت آیت‌الله ملکوتی به زلزله‌زندگان آذربایجان شرقی

د, 05/23/1391 - 08:11
پیام حضرت آیت‌الله ملکوتی به زلزله‌زندگان آذربایجان شرقی

  به مناسبت فاجعه زلزله دهشتناک شمال غرب کشور که منجر به کشته شدن و زخمی شدن تعدادی از هموطنان شد، آیت‌الله مسلم ملکوتی پیامی صادر کرد.

 متن پیام ایشان که در اختیار پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  قرار گرفته، به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ(156) أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَرَحْمَةٌ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ(157)

در ایامی که مومنین به مناسبت سالگرد شهادت امیرالمومنین‌ علی‌ابن‌ابیطالب‌(ع) به سوگ نشسته بودند خبر مصدومیت و کشته شدن جمعی از شیعیان حضرت در اثر زلزله موجب تالم  مضاعف گردید خانواده‌های داغدار عزیزانی

شدند که بعضا با مهر روزه بر دل و چشم دهان دنیای فانی رها کرده در این ماه مبارک به سوی پروردگار کریم هجرت نمودند اینجانب با دلی مملو از غم و اندوه، این مصیبت را به عموم هموطنان بویژه مردم متدین خطه آذربایجان

و بلاد آسیب‌دیده خصوصا خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم و مواردی را متذکر می‌گردم.

1-       برادران و خواهران منطقه زلزله زده ضمن حفظ آرامش، شرایط اقدام نیروهای امدادی را فراهم نمایند و مرهم دل همشهریان خود باشند.

2-       با توجه به شرایط جوی منطقه، مسئولین محترم با سرعت قبل از شروع فصل سرد نسبت به اسکان و بازسازی مناطق آسیب دیده اهتمام لازم را داشته باشند.

3-       مومنین در دیگر بلاد از حمایت‌های معنوی و مادی آسیب دیدگان دریغ ننمایند و کمک‌های خود را با محوریت مسئولین ذیربط خصوصا نماینده محترم ولی‌فقیه در منطقه با هدف تسکین آلام همنوعان خویش بذل نمایند.

4-       اختصاص ثلث از سهم مبارک امام‌‌(ره) و از زکوات در این امر خیر مجاز است انشا‌الله.

5-       رعایت قواعد ایمنی در ساخت و سازهای آتی خصوصا بازسازی و نوسازی‌ها می‌تواند خسارت جانی را در چنین وقایعی به حداقل برساند فلذا اهتمام به این نکات الزامیست.

در خاتمه برای درگذشتگان علو درجات، برای مصدومین شفای عاجل و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.