خروج از حريم ولايت گمراهي و انحراف است

ش, 05/21/1391 - 08:31
خروج از حريم ولايت گمراهي و انحراف است

  تنها مسير رستگاري و هدايت انسان وارد شدن به حريم ولايت بوده وخروج از اين ولايت گمراهي و انحراف است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  حجت الاسلام والمسلمين ميرباقري طي سخناني در حرم مطهر حضرت معصومه (س)ولايت را يكي از اصول اساسي و مهم  در اسلام دانست وبا اشاره به

شهادت اميرالمومنين اظهار داشت: متاسفانه آنچه باعث شد تا عده اي از ولايت امام علي(ع) خارج شده و در كمال ناداني با ايشان به دشمني بپردازند دنيا زدگي و گرفتار شدن به مال و مقام دنيا بود.

وي افزود: متاسفانه دنيا زدگي يكي از آفاتي است كه حتي انسان را در برابر امام خود قرار مي دهد همانطور كه عده اي به خاطر دنيا در برابر امام علي(ع) ايستادند.

اين استاد حوزه  با اشاره به عظمت امام علي(ع) ، حكمت را خلاصه شده در قرآن وولايت اين همام خواند و گفت: كسي كه مي خواهد رستگار شده و حكيم شود بايد طبق سفارش پيامبر اكرم از طريق امام علي(ع) اقدام كند.

وي شب قدر را يكي از فرصت هاي خود سازي و گام برداشتن در مسير رستگاري عنوان كرد و ابراز داشت: شب قدر داراي عظمت بالايي است و اگر امروز همچنان اين شب وجود دارد به احترام امام عصر(عج)  و نعمت ولايت است.

حجت الاسلم والمسلمين ميرباقري با تاكيد بر بهره گيري از شب هاي قدر تاكيد كرد: پاداش گام برداشتن در مسير بندگي خداوند و ضيافت الهي لقاءالله است كه نصيب هركسي نمي شود؛ كساني كه موفق شوند در اين ماه به مقام بندگي خداوند برسند در مسير هدايت خداوند قرار گرفته و در همين دنيا وارد فضاي بهشتي مي شوند.

وي درك مقام ولايت امام علي(ع) را از توفيقات شب هاي قدر عنوان كرد و ادامه داد: يكي از معاني شب قدر بيداري قلب است كه با درك اين شب كه خود در گرو درك مقام ولايت امیرالمومنین(ع)  است محقق مي شود و كسي كه وارد ولايت امام علي(ع) شود وارد همان حيات بهشتي مي شود.

رييس فرهنگستان علوم  با بيان مقام والاي ولايت امام علي(ع) تصريح كرد: آنچه در بهشت به عنوان درجات بهشت ياد مي شود همان درجات ولايت امام علي(ع) است؛ به طوري كه كه هركس به اندازه دركش از ولايت اين امام همام در بهشت رتبه بندي مي شود.

وي پاداش ولايت امیرالمومنین(ع)  را از بالاترين درجات بهشت ياد كرد و خاطر نشان ساخت: درجه رضوان كه از بالاترين درجات بهشت است به واسطه ولايت ائمه محقق مي گردد كه اين درجه از بهشت از حيات عدن كه اختصاص به مقام شهدا دارد هم بالاتر است.

اين استاد حوزه با تاكيد بر اينكه كساني كه وارد حريم ولايت می شوند هدايت قرآن و ائمه شامل آنها مي شود گفت: البته انسان بايد آگاه باشد كه دراين دنيا شيطان همواره در كمين او بوده و درصدد گمراه كردن و به انحراف كشاندن او كه همان خروج از حريم ولايت است مي باشد لذا انسان بايد همواره آگاه باشد.

وي با بيان اين مطلب كه جهنم چيزي جز پذيرش ولايت دشمنان امام علي(ع)  نيست, اذعان داشت: تنها در صورتي مي توان از آتش جهنم رها شد كه وارد حريم امن وآرام ولايت امیرالمومنین(ع)  شد وشب قدر بهترين فرصت براي رسيدن به اين مقام است. 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.