توصیه های آیت الله موسوی جزایری به اصحاب رسانه

چ, 05/18/1391 - 09:33
توصیه های آیت الله موسوی جزایری به اصحاب رسانه

 آیت الله موسوی جزایری همزمان با روز خبرنگار در دیدار با اصحاب رسانه به بیان توصیه هایی اخلاقی به این قشر اثر گذار در جامعه پرداخت.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسان یبسیج طلاب  آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در دیدار با اصحاب رسانه استان خوزستان با بیان این که

خبرنگاران نقش مهمی را در جامعه بر عهده دارند ابراز داشت: در اسلام و قرآن نیز به امر خبرنگاری اشاره شده است، چنان که در سوره نمل می بینیم هد هد پرنده خبررسان حضرت سلیمان با خبر خود سبب گرویدن قوم بزرگی به دین الهی شد.

 استاد عالی حوزه علمیه خوزستان رعایت اخلاق مطبوعاتی را مهم ترین عنصر کار اصحاب رسانه در جامعه اسلامی برشمرد و تأکید کرد: صداقت، صراحت و درستی در کار مهم ترین ارکان اخلاق مطبوعاتی است که باید از سوی پیام رسانان جامعه که مسؤولیتی خطیر برعهده دارند، رعایت شود.

وی رعایت اخلاق مطبوعاتی را زمینه ساز حل مشکلات مسؤولان رسانه ای در جامعه دانست و افزود: خبرنگاران همواره باید امانت داری نسبت به ملت ایران را رعایت کنند و این اصل مهم را همواره باید سر لوحه امور خود در امر اطلاع رسانی قرار دهند که در غیر این صورت گرفتار دام شیطان خواهند شد.

عدم گزارش مشکلات و کمبودها خیانت است

 آیت الله موسوی جزایری با بیان این که خبرنگاران باید خود را خدمتگزار مردم بدانند ابراز داشت: رویه بدی در بین مسؤولان استان خوزستان شکل گرفته که با توجه به این که استان دارای کمبود های بسیاری است، اما متأسفانه زمان ارائه آمار به تهران  به گونه ای گزارش می دهند که گویی مشکلی وجود ندارد و این امر خیانتی بزرگ به مردم خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که 30 سال است گرفتار چنین مشکلی در استان خوزستان هستیم گفت: درست است که خدمات بسیاری در حال ارائه شدن به مردم است اما کاستی ها و مشکلات را نیز باید گفت و به فکر چاره اندیشی برای آنها بود.

 آیت الله موسوی جزایری با بیان این که خبرنگاران علاوه بر مسؤولیتی که در مقابل ملت دارند وظیفه ی مهم تری نیز در قبال ولایت بر عهده دارند گفت: وظیفه خبرنگاران در قبال مقام ولایت تکلیفی شرعی و الهی است که در صورت عدم رسیدگی در آخرت گریبان گیر  آن ها خواهد شد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تبیین سخنان مقام معظم رهبری مهم ترین عملکرد خبرنگاران برشمرد و افزود: خبرنگاران باید ثمرات و نتایج اقتصاد مقاومتی و روی آوردن به تولید داخلی را برای مردم بازگو کنند که در این صورت اکثر مشکلات کشور حل و وابستگی به خارج قطع می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که انسان باید در هدف اهل استقامت باشد گفت: تولید ملی و خروج از وابستگی به خارج سختی هایی به همراه دارد که با گذشت از تجملات و لوکس گرایی به سرانجام خواهد رسید.

 آیت الله موسوی جزایری جنگ را نعمتی بزرگ برای کشور دانست و افزود: سیلی تحریم های دشمن به طور حتم به خودشان بر خواهد گشت و پله ای برای پیشرفت و موفقیت ایران خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سختی در جنگ تحمیلی را سبب قرار گرفتن ایران در موضع حمله در برهه کنونی برشمرد و اظهار داشت: تمام پیشرفت های کنونی و رسیدن به افق روشن در نظام اسلامی به برکت جنگ تحمیلی و فشاری است که در آن 8 سال ملت ایران متحمل شد.

وی با اشاره به انتقاد مدیر مسؤولان روزنامه ها و هفته نامه ها نسبت به گرانی کاغذ اظهار داشت: سبب این گرانی تداخل هدفمندی یارانه ها با تحریم غیر منصفانه غرب و نوکران آنها علیه نظام اسلامی است؛ چه بسا که اگر تحریم ها با هدفمند سازی یارانه تداخل نداشت هرگز چنین مسائلی در کشور به وقوع نمی پیوست چرا که قانون هدفمند سازی یارانه ها طبق زمان بندی خاص و به صورت اصولی برنامه ریزی شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ضمن توصیه ای به مسؤولان نظام اسلامی گفت: ادامه طرح هدفمند سازی یارانه ها باید با توجه به شرایط کشور پیش رود و باید دید صلاح جامعه چگونه طلب می کند که به نظر بنده پیشرفت این طرح در برهه کنونی به صلاح نظام و جامعه نیست./9464/202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.