وزیر اطلاعات: مبانی بانکداری های فعلی سرمایه داری است

ش, 05/14/1391 - 08:22
وزیر اطلاعات: مبانی بانکداری های فعلی سرمایه داری است

  حوزه مباحث قرآنی را کاربردی کند/مقوله مدیریت در حاکم کردن قرآن نقش زیادی دارد/مبانی بانکداری های فعلی سرمایه داری است/حوزه پایگاه اصلی انقلاب است 

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در بازدید از بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، خواستار کاربردی کردن مباحث قرآن در جامعه از سوی حوزویان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب به نقل از حوزه نیوز حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی،  ضمن حضور در بخش حوزوی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، با اشاره به

آثار ارائه شده در بخش حوزوی نمایشگاه قرآن کریم، گفت: این بخش از لحاظ غرفه آرایی و هنری و شکل ظاهری، کارهای بسیار نوظهور دارد.

وی با بیان این که یکی از اموری که نیاز جدی جامعه امروز ماست، کاربردی کردن مباحث قرآنی است، ابراز داشت: من به عنوان یکی از مسئولان اجرایی کشور که از خود حوزه به دستگاه اجرایی آمدم این نیاز را احساس می کنم که مباحث قرآن را کاربردی کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: ما باید بتوانیم به زبان کاربردی روز و پیشرفت هایی که در مسائل اجرایی و کاربردی در دنیا به وجود آمده و مقوله مدیرت دارد و جایگاه ویژه ای پیدا می کند  و می تواند در پیاده کردن قرآن نقش ایفا کند، قرآن را بر اساس آن به زبان در بیاوریم و این جایگاه در حوزه خالی است.

وی اظهار داشت: اعتقاد من این است که باید یک مرکزیتی شکل بگیرد که در  آن از حوزویان اجرایی، که در دستگاه های اجرایی فعال بوده و یا هستند، دعوت شود و در این مرکز یک فضای جدی برای کاربردی کردن قرآن که به عرصه اجرا بیاید انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی بیان داشت: مقوله ای مانند حجاب و یا ربا اکنون یکی از مباحث جدی و اصلی است و یا مباحث اقتصادی که بالای 80درصد زندگی ومعیشت مردم را تشکیل می دهد؛ اما ما نتوانسته ایم این ها  را کاربردی کنیم.

 وی ادامه داد: این مباحث باید به حوزه بیاید که پایگاه اصلی انقلاب اسلامی است.

وزیر اطلاعات افزود: این حوزه است که باید بگوید در بانکداری امروز ما چه تحولی باید ایجاد شود.

وی اظهار داشت: یک موقع ما بر اساس یک ضرورت اقداماتی کرده ایم و یک وقت است که در عین حال که آن ضرورت را دنبال می کنیم؛ می خواهیم مبنا رااسلامی کنیم که این کار باید در حوزه انجام بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با بیان این که بانکداری فعلی مبنایش سرمایه داری است،گفت:این وظیفه حوزه وحوزویان است که بانکداری که مبنایش بر اساس اسلام وقرآن است را استخراج کنند؛ البته دست حوزه در این زمینه پر است فقط باید موضوعات را  کار بردی کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.