نمایش آثار برتر كارگاه های هنری بخش تجسمی نمایشگاه قرآن

ش, 05/07/1391 - 08:13
نمایش آثار برتر كارگاه های هنری بخش تجسمی نمایشگاه قرآن

دبیربخش هنرهای تجسمی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن از عرضه آثار برگزیده خلق شده در كارگاه های آموزشی این بخش در قالب نمایشگاهی در ماه محرم خبر داد.
'مسعود زنده روح كرمانی' در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب افزود:سال گذشته نیزتلاش هایی برای عرضه آثار برتر كارگاه های هنری بخش تجسمی نمایشگاه قرآن صورت گرفت كه متاسفانه عملی نشد.اما

امسال با توجه به افزایش كارگاه ها عرضه آنها در قالب نمایشگاه مهیا شده است.

این هنرمند عكاس یادآورشد:برگزاری بخش هنرهای تجسمی نمایشگاه قرآن و برپایی كارگاه های مختلف هنری با حضور استادان رشته های تجسمی در جهت نگاه جدی به مقوله خلق آثار هنری مذهبی و قرآنی انجام می شود.

وی بخش هنرهای تجسمی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن را به لحاظ كمی و كیفی دارای رشد قابل توجهی به نسبت سال های گذشته دانست و گفت:در نمایشگاه سال 90، 270 اثر هنری با موضوعات قرآنی و

دینی روی دیوار رفت كه این رقم امسال به 323 اثر خوشنویسی ،نقاشی،نگارگری و پوستر رسیده است.

زنده روح كرمانی ادامه داد:علاوه بر این در یك حركت ابتكاری امسال همزمان با بیستمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن،چند تن از هنرمندان روی آثار خوشنویسی خلق شده در كارگاه های سال گذشته ،كار تذهیب و بر آثار تذهیب دوره گذشته خوشنویسی اضافه می كنند و به این ترتیب ،شاهد خلق آثار تركیبی از دو سال پیاپی خواهیم بود.

به گفته داورجشنواره عكس بوی عیدی،كارگاه های آموزشی هنرهای تجسمی نمایشگاه قران شامل رشته های تذهیب، معرق، منبت و خوشنویسی است كه طبق برنامه و با حضور اساتید برجسته در شب های ماه مبارك رمضان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مدیر بخش تجسمی نمایشگاه قرآن یادآورشد:خوشنویسی لاتین از دیگر بخش هایی است كه امسال برای نخستین بار برگزار می شود كه تلاشی برای تركیب هنر خوشنویسی ایرانی با خط لاتین است.در قالب این كارگاه ترجمه سوره های قرآن به زبان های انگلیسی،فرانسه و آلمانی با خط خوش نوشته خواهد شد.

وی تنوع بخش های این دوره از بخش تجسمی را از ویژگی های نمایشگاه بیستم قرآن دانست و یادآورشد:در مجموع 15 كارگاه در 87 نوبت در نمایشگاه قرآن برگزار می شود كه با برنامه ریزی های انجام شده به جای تمركز در چند شب،آنها را در شب های مختلف ماه مبارك تقسیم كرده ایم.

زنده روح كرمانی توضیح داد:استقبال علاقمندان از این بخش و همچنین نمایشگاه آثار اساتید كه كارهای فاخر هنرمندان برجسته رشته های مختلف در آن در معرض دید قرار گرفته است ،بسیار خوب بوده ضمن اینكه پیش بینی می شود طی روزهای آینده مراجعه كنندگان این بخش افزایش بیشتری یابد.

بخش تجسمی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم را مركز هنرهای تجسمی با همكاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و مركز هماهنگی و ترویج فعالیت های قرآنی از 30 تیرماه تا پایان نمایشگاه قرآن - 24 مرداد- برگزار كرده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.