همایش آیت جاوید در مازندران برگزار می شود

س, 05/03/1391 - 09:15
همایش آیت جاوید در مازندران برگزار می شود

 همایش آیت جاوید ویژه برنامه بیستمین سالگرد ارتحال ملکوتی اسوه معرفت و معنویت، شیخ الفقها آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) روز چهارشنبه با سخنرانی رییس قوه قضائیه در آمل برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در طلیعه ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، همایش آیت جاوید ویژه برنامه بیستمین سالگرد ارتحال ملکوتی اسوه معرفت و معنویت، آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) روز چهارشنبه در شهرستان آمل برگزار می شود.


 در این همایش که چهره های ملی و استانی، اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، فرهیختگان و اندیشمندان حضور خواهند داشت، فرزند گرانقدر این عالم ربانی آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه سخنرانی خواهد کرد.


این همایش در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی برگزار خواهد شد.

 

فاضل لاریجانی، رییس واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله آملی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی تنها واحد دانشگاهی در کل کشور است که به نام این عالم جلیل القدر دینی مزین شده است، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی بر خود وظیفه می داند تا با برگزاری همایش بزرگداشت این مقام شامخ علمی و حوزوی گوشه‌هایی از شخصیت پربرکت این فقیه فرزانه را برای نسل جوان جامعه به خصوص دانشجویان تبیین کند.

 

لاریجانی به شخصیت والای آیت الله میرزاهاشم آملی اشاره کرد و گفت: آن عالم ربانی، فقیه بزرگوار، اسوه علم، تقوا و فضیلت و یکی از ستارگان درخشان آسمان علم و دانش و از مفاخر فقهای شیعه به شمار می روند.

 

وی ادامه داد: آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) بی شک یکی از شخصیت های برجسته عصر و برکات زمان معاصر بود، که در سایه تلاش های مستمر و پیگیر خویش توانست قلل برافراشته علم و اجتهاد را فتح نماید و بر کرسی پر ارزش تعلیم و تدریس نشیند و دهها تن از بزرگان حوزه های علمیه را در دامان خویش پرورش دهد.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آمل در ادامه سخنان خود با اشاره به بررسی برگزاری نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) در استان خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات بسیاری برای فراهم شدن این کنگره ملی صورت گرفته است.

لاریجانی با اشاره به جایگاه ویژه علمی و اخلاقی آیت الله میرزا هاشم آملی(ره) گفت: بزرگداشت علما، تکریم شعائر دینی و سرمایه های معنوی است.

 

وی بسط و گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ تقلید هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده غرب ایستادگی کنند.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: احیای بزرگان دینی احیای علم، سنت و نماد تشیع است در مقابل آنهایی که می‌گویند در تشیع عالمان برجسته‌ای که صاحب کمالات متعدد باشد، نبوده‌اند.

 

وی افزود: تأمل در ابعاد شخصیتی بزرگان و عالمان دین و بازخوانی آثار و بررسی احوال نیکوی آنان در جهان امروز برای آشنایی نسل نو وظیفه ای سنگین بر دوش متعهدان و نهادهای فرهنگی است.

 

وی برگزاری کنگره ها و همایش های تکریم از عالمان دین را امری ضروری دانست و گفت: دیار مازندران از دیرباز مأوای نیکوی پرورش علما بوده که آثار و افکار آنان چونان چلچراغی روشن بر تارک فرهنگ این سرزمین پاک می درخشد./950/پ202/ب

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.