مبلغان مردم را به مدیریت در اقتصاد و پرهیز از اسراف دعوت کنند

س, 05/03/1391 - 09:14
مبلغان مردم را به مدیریت در اقتصاد و پرهیز از اسراف دعوت کنند

استاد اخلاق حوز‌ه علمیه با اشاره به ظرفیت‌های معنوی ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به وضع اقتصادی کشور، تحریم‌ها، ضعف مدیریت در برخی از جنبه ها و مسأله گرانی، مهم ترین نکته‌ای که مبلغان می‌توانند به مردم متذکر شوند، مدیریت در مسائل اقتصادی و پرهیز از اسراف است.

حجت‌الاسلام محمد حسین زاهدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بلسیج طلاب  با اشاره به ظرفیت‌های معنوی ماه مبارک رمضان گفت: ظرفیت‌های اخلاقی ماه مبارک رمضان به سه بخش آموزشی، پرورشی و تطهیر تقسیم می شود.

وی در ادامه افزود: این ماه بهترین زمان برای آموزش روح انسان و به تعبیر مقام معظم رهبری بهترین آموزش‌گاهی است که فرد را با دین، اخلاق و روابط اجتماعی آشنا می‌کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطر نشان کرد: از نظر پرورشی می‌توان به بحث روزه گرفتن و اقامه نماز اول وقت، تلاوت قرآن و تدبر در آیات آن اشاره کرد، تمام این کارها سبب تربیت و رشد معنوی و علمی شخص می شود، پیامبر(ص)در روایتی فرمودند«ما را با ترکِ خوردن، تعلیم دادند».

وی با اشاره به کاهش آسیب‌های اجتماعی در مه مبارک رمضان یادآور شد: در این ماه خودداری از خوردن و آشامیدن سبب کم شدن شهوات و کنترل هوای نفس می‌شود و افراد به یک آرامش روحی می رسند، از این‌رو بر اساس آمار، در این ماه تعداد جنایت‌ها، سرقت، آدم‌کشی و آسیب‌های اجتماعی بسیارکم می‌شود .

حجت‌الاسلام زاهدی با بیان این‌که در این ماه باید فرهنگ انفاق، کمک به ایتام و افطار دادن حتی به یک دانه خرما در بین مردم ایجاد شود، بیان داشت: مبلغان با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این ماه، آموزه‌هایی همچون صبر، تواضع و‌ آداب معاشرت را به مردم آموزش دهند.

وی بااشاره به ضرورت حفظ شأن روحانیت از سوی مبلغان تأکید کرد: مبلغان ازشوخی‌های بی‌جا پرهیز کرده و با شرکت در مراسم‌ دعا و تلاوت قرآن به گفته‌های خود با عمل، تأثیر بیشتری بخشند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به دیگر ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان ابراز داشت: مباحث و آموزه‌هایی همچون رعایت حقوق دیگران، مدیریت زندگی، صبر و تحمل، دوری از زودرنجی و عصبانیت، کم توقعی و قانع بودن در زندگی با استفاده از آیات و روایات از نکاتی است که لازم است مبلغان به آن بپردازند.

وی با بیان این‌که سوره یوسف افزون‌بر مباحث اخلاقی به  مسائل اقتصادی نیز می پردازد، بیان داشت: با توجه به وضع اقتصادی کشور، تحریم‌ها، ضعف مدیریت در برخی از جنبه ها و مسأله گرانی، مهم ترین نکته‌ای که مبلغان می‌توانند به مردم متذکر شوند، مدیریت در مسائل اقتصادی و پرهیز از اسراف است.

وی در پایان با اشاره به رشد طلاق در کشور گفت: مبلغان مردم را از مسأله شوم طلاق برحذر داشته و به صفا، صمیمیت، همدلی و مدیریت شایسته زندگی تشویق کنند./9193/ت302/ن

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.