اخلاص در عمل نخستین رمز موفقیت مبلغان است

د, 05/02/1391 - 07:20
اخلاص در عمل نخستین رمز موفقیت مبلغان است

 مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی نخستین رمز موفقیت یک مبلغ را اخلاص در عمل و انجام کارها برای خدا دانست وگفت: دوری از تجملات و تشریفات و ساده‌زیستی و داشتن ارتباط حسنه و معاشرت با مردم و همنشینی با آنها برای مبلغان لازم است.

 حجت‌الاسلام سید غلامعباس موسوی، مدیر کل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب گفت: ماه‌ مبارک رمضان ماه نیایش، مغفرت،

استغفار، نزول رحمت الهی، قرآن، تهذیب نفس و خودسازی است، ماهی که بیشترین ظرفیت برای دعا، مناجات و ارتباط و عبادت پروردگار است.

وی با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان ماه بارش رحمت الهی و بهار قرآن است و مردم  بیشتر به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی روی می‌آورند این ماه را بیشترین جایگاه و ظرفیت تبلیغی از نظر مکان، زمان و مخاطب دانست.

وی تصریح کرد: از جمله ظرفیت‌های ماه مبارک رمضان کل ساعات و لحظات آن است که برای همه آنها اعمال خاص و دعاهای ویژه‌ای وجود دارد مانند دعای روزها، شب‌ها و سحرهای ماه مبارک رمضان و نمازهای ویژه ایام این ماه است.

حجت‌الاسلام موسوی با توجه به متنوع بودن ظرفیت‌ها و فرصت‌های تبلیغی در این ماه گفت: مبلغان می‌توانند درمکان‌های مختلف از جمله منازل و خانه‌های مردم با برنامه ریزی اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآن و آموزش احکام، عقاید و اخلاق کنند و در کنار سفره‌های افطاری و نذری به تبلیغ چهره به چهره بپردازند.

 وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مبلغان در کنار مردم و در خدمت مردم به تبلیغ معارف اسلامی و منبر و خطابه و برگزاری کلاس‌های مختلف می‌پردازند و مردم آنها را به عنوان یک رسانه می‌شناسند.

وی تأکید کرد: مبلغان باید فرصت‌ها و زمینه‌های تبلیغی را رصد و شناسایی کرده و به آن محتوا داده و غنی‌سازی کنند که بخشی از آن فرصت‌ها حضور در محل کار و کسب مردم و گفتن احکام مربوط به آنها است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌ها و قرار گرفتن در کنار بیماران به تبلیغ بالینی آنها بپردازند و احکام و معارف اسلامی را به آنها منتقل و سطح علمی و دینی آنها را ارتقاء بخشند.

وی با توجه به برگزاری کلاس‌های روخوانی و جمع‌خوانی قرآن در ماه رمضان افزود: مبلغان قرآن را سر لوحه کار خود بدانند و محتوای منبر وسخنرانی خود را آیات و روایات قرار داده مفاهیم و پیام‌های آن را برای مردم تبیین کنند.

حجت‌الاسلام موسوی اولین رمز موفقیت یک مبلغ را اخلاص در عمل و انجام کارها برای خدا دانست وگفت: دوری از تجملات و تشریفات و ساده‌زیستی و داشتن ارتباط حسنه و معاشرت با مردم و همنشینی با آنهابرای مبلغان لازم است.

وی خاطر نشان کرد: مبلغان باید با توجه به شرایط هر منطقه شیوه‌های تبلیغی ویژه‌ای را در نظر گرفته و با توجه به آداب ورسوم و فرهنگ آنجا به تبلیغ بپردازند تا تبلیغ موفقی داشته باشند زیرا یک الگو تبلیغی برای همه جا قابل اجرا نیست.

 وی تأکید کرد: مبلغان مردم را به وحدت حول محور ولایت فقیه دعوت و جایگاه آن را برای مردم تبیین کنند زیرا ولایت فقیه یک نعمت بی‌بدیل است که تنها در نظام اسلامی ایران وجود دارد و تا کنون توانسته کشور و مردم را از مشکلات زیادی نجات داده و تبعیت از آن ضامن حفظ و سلامت نظام اسلامی است. 

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با توجه به عظمت و اهمیت ماه خدا و کلام خدا از مردم خواست این فرصت را غنیمت دانسته و با حضور گسترده در مساجد و انس با قرآن اطلاعات دینی خود راارتقاء بخشند و دشمنان اسلام را مأیوس کنند و از برکات این ماه استفاده کنند و دفتر تبلیغات اسلامی آمادگی دارد تا نیمه ماه رمضان نسبت به مناطقی که نیاز به مبلغ دارند نسبت به اعزام مبلغ اقدام کند./9192/ت302/ن
/ پایان خبر /

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.