سینمایی که مدرسه علمیه شد

ی, 05/01/1391 - 08:32
سینمایی که مدرسه علمیه شد

  این مدرسه قبل از انقلاب، سینمای قم بود؛ مردم غیرتمند به مخالفت با وجود چنین سینمای فاسدی در شهرمقدس قم پرداختند که این اقدام باعث بسته شدن سینما شد ...

حجت­الاسلام والمسلمین علی اعتمادی، مدیر مدرسه شهابیه جامعۀ­المصطفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با اشاره به مکانی که اکنون این مدرسه در آن واقع شده است، گفت: این مدرسه

قبل از انقلاب، سینمای قم بود؛ مردم غیرتمند به مخالفت با وجود چنین  سینمای فاسدی در شهر خود پرداختند که این اقدام باعث بسته شدن سینما و متروک ماندن محل آن شد.

وی ادامه داد: بعد از مدتی، مرحوم آیت­الله­العظمی مرعشی نجفی(ره) در نظر داشتند این مکان را به کتابخانه­ای تبدیل کنند و حتی انباری هم برای کتاب­ها در آن بنا کردند، اما کتابخانه را به خیابان ارم منتقل و مدرسه علمیه شهابیه را در آن بنا ­نهادند.

مدیر مدرسه شهابیه جامعۀ­المصطفی با اشاره به این که این مدرسه، در سال 1370 زیر پوشش جامعۀ المصطفی (مرکز جهانی علوم اسلامی سابق) قرار گرفت، اظهار داشت: اکنون، 40 طلبه غیر ایرانی از کشورهایی

مانند هندوستان، پاکستان، افغانستان و آذربایجان در این مدرسه سکونت دارند و به تحصیل علوم دینی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) می­پردازند.

*استقبال طلاب از برگزاری درس اخلاق

مدیر مدرسه علمیه شهابیه جامعۀ­المصطفی، با اشاره به برگزاری درس اخلاق در چهارشنبه های هر هفته در این مدرسه، خاطرنشان کرد: ما از ره آورد این سنت حسنه، آثار فراوانی را در طلاب مشاهده کرده ایم، این آثار تا آن اندازه بوده است که اگر به دلیلی در یکی از هفته­ها جلسه درس اخلاق برگزار نگردد، با گلایه طلاب روبه­رو می­شویم.

مدیر مدرسه علمیه شهابیه جامعۀ­المصطفی، با اشاره به ضرورت برگزاری دوره­های تجوید و مفاهیم قرآن برای طلاب غیرایرانی، ابراز داشت: هر شب بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء ، طلاب دو صفحه از قرآن کریم را با حضور استاد تجوید تلاوت می­کنند تا اشتباهات تجویدی خود را برطرف سازند.

*ارائه مشاوره های عمومی و تخصصی

وی، برگزاری کلاس های آموزشی کامپیوتر، جلسات هفتگی احکام با موضوع "نماز، امام جماعت، احکام میت، احکام نگاه، محرم و نامحرم، ازدواج، خمس و ..."، مشاوره عمومی با موضوع "راهکارهای زندگی سالم، شکل تربیت فرزند و اضطراب امتحانات" و مشاوره خصوصی با نگاه به شناخت و برطرف­سازی مشکلات روحی و روانی طلاب را از دیگر  برنامه های این مدرسه عنوان کرد.

حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی، با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات مشاوره برای طلاب غیرایرانی، خاطرنشان کرد: معتقدیم با توجه به ملیت غیرایرانی طلاب و حضور آنها در کشور دیگر، اگر به شکل دقیق به مسائل روحی آنها رسیدگی نشود، منجر به بروز مشکلات روحی در آنها خواهد شد.

وی، برنامه­های آینده مدرسه علمیه شهابیه را مورد توجه قرار داد و گفت: در نظر داریم تا جلسات مشاوره ای را فعال­تر سازیم، همچنین سعی داریم طلاب جدید الورود در پنج جلسه مشاوره حضور یابند تا با شناخت بهتر از آنان و برنامه­ریزی مناسب تر بتوانیم بر رشد کمی و کیفی تحصیلی و اخلاقی آنها بیافزاییم.

*مشارکت طلاب در اداره مدرسه

حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی با بیان این که تلاش می­کنیم تا کارها را به خود طلاب واگذار کنیم، به گونه­ای که آنان احساس کنند مدرسه به کمک آنها اداره می­گردد، گفت: کتابخانه مدرسه در گذشته به شکل مخزن بسته بود، اما امسال در نظر داریم تا این مخزن را باز بگذاریم.

وی، خطاب به طلاب غیر ایرانی المصطفی، اظهار داشت: دانش­پژوهان المصطفی در هر کسوت و مسئولیتی که باشند، به ناچار مبلغ اسلام هستند. اکنون، طلاب ایرانی که در خارج از ایران حضور دارند، حتی در بین مردم اهل­سنت نیز دارای احترام علمی خاصی هستند.

*طلاب غیرایرانی؛ مبلغان حکومت ولایی در جهان

مدیر مدرسه علمیه شهابیه جامعۀ­المصطفی با تاکید بر این که مسئولان مرتبط با طلاب غیر ایرانی، باید کاملا خود را با دستورات اسلامی هماهنگ کنند، چراکه طلاب، آنها را الگوی خود می­پندارند، یادآور شد: هر طلبه­ای که به کشور خود باز می­گردد، نمادی از حکومت ولایی در کشور خویش به شمار می­رود.

وی، قم را به عنوان مرکز علمی جهان اسلام برشمرد و بیان کرد: اگر حکومت اسلامی، هزینه­های مالی بسیاری را در جهان متحمل می­شد تا اصل ولایت فقیه را به جهان بشناساند، به یقین کارایی طلاب المصطفی در ارائه الگوی بومی اصل ولایت فقیه را نداشت.

حجت­الاسلام والمسلمین اعتمادی، در پایان افزود: آمار ثابت می­کند که پس از انقلاب اسلامی ایران، سهم به سزایی از نشر زبان فارسی در دنیا، به برکت حضور طلاب المصطفی در ایران می­باشد؛ در زمانی که استکبار می­خواهد همه پیشرفت­های ایران در خفقان باقی بماند، طلاب غیرایرانی، مبلغان زبان فارسی وپیشرفت­های علمی ایران در دنیا خواهند بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.