دنیا تشنه معارف علوی است

ش, 04/31/1391 - 08:44
دنیا تشنه معارف علوی است

  وزیر فرهنگ و ارشاد، اسلامی تمام ملت‌های آزاده دنیا را تشنه معارف نهج‌البلاغه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب از تهران دکتر سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در همایش ملی قرآن و نهج‌البلاغه که در محل بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

تهران برگزار شد، این کتاب ارزشمند را نیاز تمام جوامع و ملت‌های دنیا عنوان کرد و اظهار داشت: نهج‌البلاغه تنها مختص به مسلمانان نیست و تمام امت‌ها و ملت‌های آزاده دنیا تشنه معارف و گنج‌های معنوی و اخلاقی کلام مولای متقیان هستند.

وی ادامه داد: ما در همه مسایل فردی، اجتماعی، خانوادگی، عرفانی، حکومت‌داری و مسایل جهانی نیازمند نکات ارزشمند، گهربار و گران‌سنگی هستیم که در نهج‌البلاغه نهفته است.

حسینی، نهج‌البلاغه را آیینه‌ای توصیف کرد که سیمای قرآن در آن به وضوح دیده می‌شود، افزود: تمامی علما و اندیشمندان غیر مسلمانی که اقیانوس بیکران علم و معنویت را مطالعه کرده‌اند به فصاحت و بلاغت، غنا و عظمت نکات نهج‌البلاغه اذعان داشته و این کلام  گهربار مولایمان را پس از قرآن کریم، رساترین آیین زندگی برای بشریت عنوان کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی، نگرش و رویکرد خوبی نسبت به بهره‌گیری از دریای بیکران معارف علوی داشته‌ایم، ولی این کافی نیست؛ چرا که ظرفیت‌های فراوانی در این مقوله وجود دارد که هست و باید از آن بهره لازم را برد.

*فعالیت 1200 موسسه قرآنی در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت یک‌هزار 200 موسسه قرآنی دارای مجوز و تحت نظارت این وزارت‌خانه خبر داد و گفت: علاوه بر این موسسات، کانون‌های فرهنگی مساجد نیز می‌توانند در قالب کانون‌های تخصصی به موضوع نهج‌البلاغه و برگزاری مسابقات و آزمون‌های آن بپردازند.

حسینی در پایان با تاکید بر لزوم ترجمه نهج‌البلاغه به زبان‌های زنده دنیا، گفت: در حال حاضر نهج‌البلاغه به 20 زبان مختلف دنیا ترجمه شده است، ولی از آنجایی که نشر و ترجمه معارف این کتاب گرانسنگ برای آحاد ملت‌های دنیا تاثیر بسزایی دارد؛ بر این اساس بنا داریم با ترجمه آن به زبان‌های زنده دنیا، زمینه بیداری آزادی‌خواهان با کلام امیرمومنان‌(ع) محقق شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.