استاد حوزه علمیه قم:خود را برای درک ماه رمضان آماده کنیم

پ, 04/29/1391 - 08:45
استاد حوزه علمیه قم:خود را برای درک ماه رمضان آماده کنیم

  رمضان ما را به فضای معنوی غیرقابل وصفی می کشاند؛ فضایی آکنده از عشق به خدا و دنیایی از صفا و صمیمیت؛ پس باید خود را آماده درک و بهره گیری از فیوضات این ماه پربرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مسجد جامعی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه بزرگ الهی، ماهی است که ایام و لیالی آن بسیار زیبا و نسیم آن جان و روح را می نوازد و غرق در لذات معنوی می کند.

ممتحن دروس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: عظمت و شرافت این ماه به گونه ای است که پیامبر اسلام (ص) و ائمه (علیهم السّلام) از مدت  ها قبل در انتظار آن به سر می بردند و در آستانه ورود به

فضای پاک و ملکوتی این ماه پربرکت، نشاط و شوقی خاصی بر آنان غلبه می کرد و خود را برای درک کامل لحظات زیبا و روح افزای آن مهیا می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی تاکید کرد: رمضان، ماه خیر و برکت، نزول رحمت، ضیافت الهی، ما را به یک فضای معنوی غیرقابل وصف می کشاند؛ فضایی آکنده از عشق به خدا و دنیایی از صفا و صمیمیت؛ پس باید خود را آماده بهره گیری از فیوضات این ماه پربرکت کنیم.

 وی افزود:‌ انسان موجودی است که از آغاز خلقت و آفرینش، مهر «جایز الخطا بودن» بر پیشانی او خورده و در طول عمر کوتاه و ناپایدار دنیا، به دفعات مرتکب معاصی و گناهان کوچک و بزرگ  شده و از صراط مستقیم عبودیت و بندگی حق تعالی منحرف می شود؛ بنا براین می بایست با بهر گیری از فیوضات الهی خود را در مسیر سعادت قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد وگفت: علما، واژه «برکت» را به فزونى و رشد همراه با ثبات و دوام معنى کرده اند؛ در کتاب "لسان العرب" به نقل از ابن عباس آمده است «معنى برکت، فراوانى در هرچیز خیر است»؛ راغب اصفهانى نیز آن را به معناى ثبوت و استقرار خیر الهى در چیزى مى داند.

وی در ادامه صبر در ماه مبارک رمضان را بسیار ارزشمند دانسته و افزود:  از دیدگاه اسلام صبر یکی از فضیلت های اخلاقی است که به تحصیل آن بسیار تأکید شده؛ زیرا شخص سالک با داشتن این صفت اخلاقی می تواند با فراز و نشیب ها ، مشکلات ، محرومیت ها ، مصیبت ها و ...  دست و پنجه نرم کند و به مقصود خود نائل آید .

ممتحن دروس خارج حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به با جایگاه مساجد و تاثیرگذاری این اماکن مقدس در خود سازی انسان، گفت: دهه نکوداشت مساجد، دهه ای است برای خودسازی معنوی قبل از مهمانی خدای متعال؛ از این رو توجه داشتن به مساجد در این ایام توجه به خود است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.