چله نشینی طلاب نخبه قمی در جوار بارگاه رضوی

چ, 04/28/1391 - 12:55
چله نشینی طلاب نخبه قمی در جوار بارگاه رضوی

 چله نشینی طلاب نخبه قمی در جوار بارگاه رضوی
  مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم از برگزاری اردوی 40 روزه نزدیک به 200 نفر از طلاب ممتاز و نخبه قمی در جوار بارگاه رضوی خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی، مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) قم‌ در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با اعلام این خبر اظهار داشت: این مدرسه برای سومین سال،‌ پذیرای نخبگان مدارس علمیه استان قم در اردوی مشهد مقدس است.

وی با اشاره به شرکت نزدیک به 200 نفر از طلاب نخبه سطح یک حوزه علمیه قم در این اردو، گفت: ‌ طلاب نخبه از 21 مدرسه علمیه استان قم،  در اردوی 40 روزه دوره ارتقایی دورس حوزه که شامل مطالعه یکی از دروس سال آینده می‌باشد و از هفتم تیرماه آغاز شده،  شرکت دارند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) با بیان این که طلاب می‌توانند با کسب نمره قبولی در درس مربوطه،‌ آن را در این مدت کوتاه بگذرانند، افزود: در این مدت کوتاه، طلاب روزانه 5/4 ساعت در کلاس درس شرکت می‌کنند؛  البته در کنار برنامه‌ های آموزشی، در برنامه‌های فرهنگی و علمی نیز حضور می‌یابند.

وی با اشاره به برنامه پژوهشی ویژه این دوره از اردوی تابستانی مشهد مقدس، اظهار داشت:  طلاب شرکت کننده در اردو،  روز 23 تیرماه سال جاری، در دو نوبت صبح و عصر، در کارگاه فشرده پژوهشی که با حضورحجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی،‌ عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی و 7 نفر از اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد، شرکت کردند.

* ابراز خرسندی آیت‌الله العظمی صافی

حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی با اشاره به برگزاری آزمون پایان ترم طلاب در 15 مرداد‌ماه سال جاری، افزود: از جمله برنامه‌های فرهنگی و معرفتی اردوی طلاب نخبه قمی در مشهد مقدس، ‌دیدار با مراجع عظام و علما از جمله آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی بود که ایشان با ابراز خرسندی از برگزاری این اردو، خواستار برگزاری با شکوه‌تر چنین دوره‌هایی شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) افزود: معظم‌له برگزاری چنین دوره‌‌هایی را در میان طلاب و جامعه بسیار تأثیرگذار دانستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال، مدیر حوزه علمیه استان قم، به همراه دیگر مسئولان این حوزه،‌ در سفری 5 روزه به مشهد مقدس، از نزدیک در جریان روند برگزاری دوره  قرار گرفتند و نکات ضروری را ارائه یادآوری کردند.

* برگزاری اردویی به زبان عربی

حجت‌الاسلام والمسلمین حجازی در ادامه به برگزاری دوره زبان عربی مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) در تابستان اشاره کرد وگفت: این اردوی یک ماهه، در شهرستان شاهرود، برای دوره تکمیلی زبان عربی طلاب مدرسه برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع)  در باره ویژگی‌های این دوره، اظهار داشت: این دوره کاملاً به زبان عربی برگزار شد و 20 نفر از طلابی که در سطح عالی مکالمه زبان عربی شرکت کرده بودند، در آن حضور داشتند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.