طرح ویژه تابستانی حوزه علمیه در مدرسه علمیه ملایر

س, 04/27/1391 - 07:50
طرح ویژه تابستانی حوزه علمیه در مدرسه علمیه ملایر

مدیر حوزه علمیه ملایر در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب گفت، طرح ویژه تابستانی حوزه علمیه در مدرسه علمیه ملایر با حضور 90تن از طلاب سراسر کشور در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی نجفی،‌ مدیر حوزه علمیه شهرستان ملایر، با اشاره به طرح ویژه حوزه علمیه شهرستان ملایر در فصل تابستان، اظهار داشت: دوره ویژه تابستانی حوزه های علمیه، علاوه بر ملایر در 5 شهر دیگر کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح، تکمیل نواقص درسی، ارتقای تحصیلی طلاب و یا کسانی که از پایه های پایین، نواقصی دارند مورد توجه قرار می گیرد و از این رو طلاب با شرکت در این دوره 45روزه که از سوم شعبان سالروز میلاد

امام حسین(ع) شروع شده و تا 15رمضان که میلاد امام حسن(ع) ادامه داد، می توانند به تکمیل دروس خود بپردازند.

مدیر حوزه علمیه شهرستان ملایر با بیان این که در دوره تابستانی حوزه علمیه ملایر، طلابی از پایه های 1 تا 6 یعنی مقدمات و سطح 1 در آن شرکت دارند، گفت: تعداد افرادی که تا کنون در این طرح تابستانی در حوزه علمیه شهرستان ملایر شرکت کرده اند، قریب به 90نفر هستند که از چهارشنبه هفته گذشته تا جمعه، امتحانات نیمه اول خود را به مدت 3روز برگزار کردند.

وی گفت: ابتدای این هفته نیز، اردوی تفریحی برای طلاب شرکت کننده در این طرح داشتیم و آن ها از نقاط تفریحی و تاریخی همدان بازدید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده در طرح ویژه تابستانی حوزه علمیه شهرستان ملایر از کل کشور ثبت نام کردند و البته مشابه چنین طرحی در شهرستانهای زابل، نورآباد لرستان، گلستان و کاشان برگزار می شود.

وی با اشاره به مزایای طرح ویژه تابستانی حوزه های علمیه، برای طلاب شرکت کننده در آن، گفت: امتیازی که برای طلاب شرکت کننده در این طرح وجود دارد این است که اگر آن ها در دروسی ناقصی داشته باشند باید آن دروس را در یک ترم یا دو ترم تحصصیلی بگذرانند، با شرکت دراین دوره ویژه تابستانی 45روزه، آن دروس را گذرانده و در آخر دوره نیز، ضمن کسب نمره قبولی، آن نمره در کار نامه شان ثبت می شود.

مدیر مدرسه علمیه ملایر با بیان این که هر کدام از طلاب شرکت کننده در این دوره ویژه، روزانه 2 الی 3 ساعت درسی را می‌گذرانند افزود:‌ البته باید حداقل 8نفر حضور داشته باشند تا کلاس مربوطه تشکیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی گفت: امسال 90نفر از طلاب را در طرح ویژه تابستانی حوزه علمیه ملایر پذیرش کردیم که البته برای سال آینده که ساختمان جدید حوزه علمیه ملایر راه اندازی می شود این ظرفیت بیشتر خواهد شد.

وی بازدید از غار علیصدر همدان، گنج نامه و دیگر نقاط تاریخی شهر همدان را از برنامه های تفریحی در نظر گرفته شده برای طلاب شرکت کننده در طرح ویژه تابستانی حوزه علمیه ملایر عنوان کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.