پیشرفتهای هسته‌ای در سایه پیروی از رهبری محقق شد

د, 04/26/1391 - 08:30
پیشرفتهای هسته‌ای در سایه پیروی از رهبری محقق شد

 علت اصلی فشار های هسته ای، بخاطر نفس پیشرفت ماست که در سایه پیروی از رهبری، مقاومت و تاکید بر اصول عزت مدارانه محقق شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  دکتر علی باقری، طی سخنانی در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان در قم با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: دشمنی غرب و آمریکا با ما بر سر مساله هسته ای به جهت مخالفت با الگو شدن ماست، که از مصادیق آن پیشرفت هسته ای ما در سایه مقاومت است،‌نه صلح و سازش با غرب.

وی با اشاره به این‌که مساله، تنها حق هسته ای نیست، بلکه حق پیشرفت ملت ایران مطرح است، گفت: باید به این نکته توجه داشت که موضوع هسته ای صرفا چند سانتریفیوژ نیست، بلکه فراتر از آن، حق پیشرفت ملت ما در عرصه های مختلف علمی را شامل می شود.

باقری با بیان این که از آغاز پیروزی انقلاب شاهد صحنه رویارویی نظام سلطه با انقلاب اسلامی ایران بوده ایم ، افزود:: امروز از جمله جلوه های ویژه این رویارویی، پرونده هسته‌ای ایران است.

وی اضافه کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب با ترورها، جنگ تحمیلی ، فشارهای اقتصادی و سیاسی، همه ترفند ها و توطئه های خود را بکار بردند، اما به لطف الهی موقعیت ما روز به روز تثبیت تر شد.

معاون شورای سایت خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی  امنیت ملی تصریح کرد: امروز آن ها حربه تهاجم همه جانبه علیه مردم را در دستور کار قرار داده اند.

باقری اضافه کرد:‌ امروز تهاجم دشمن آحاد مردم را در مساله اقتصادی و روانی هدف گرفته، به‌طوری که به‌عنوان مثال در یکی دوهفته اخیر در رسانه های غربی مشاهده می کنیم آنها به‌دنبال انجام یک جنگ روانی سنگین علیه مردم ما هستند.

وی خاطر نشان کرد: آن ها گرچه در این تهاجم سنگین، هزینه هایی را به ما تحمیل کرده‌اند،‌اما به اهداف خود نرسیده اند.

معاون شورای سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی  امنیت ملی با اشاره به اینکه در دوره اخیر فعالیت های هسته ای ایران شکل جدید به خود گرفته، گفت: در موضوع هسته ای در ابعاد حقوقی، فنی و سیاسی، حرکت همه جانبه ای را برای دفاع از حق مسلم هسته ای انجام داده ایم.

وی یادآور شد :‌ در سال جاری پس از 15 ماه توقف مذاکرات هسته ای وارد عرصه گفتگو با گروه 1+5  شدیم.

باقری افزود:‌ در مذاکرات سال 89 در استانبول طرف غربی حاضر به پذیرش حق هسته ای ما حتی در چارچوب «ام پی تی» نبود، اما در مذاکرات امسال آن ها این حق را پذیرفتند  و این دستاورد بزرگی برای نظام اسلامی است.

وی تاکید کرد: در نشست اخیر مسکو پیشنهادات ما به‌طور تفصیلی به آن ها عرضه شد و بدین سان مشخص شد که ملت  ما بر اساس چارچوب معقول بین المللی و طبق معاهدات «ام پی تی» به‌دنبال حق خویش است

باقری یادآور شد: موفقیت‌های ما در عرصه فنی در امر غنی سازی، زمینه ساز توفیق در عرصه های سیاسی و حقوقی بوده است.

وی در بخش پاسخ به سوالات نیز اظهار داشت: موضع هسته ای در سال های اخیر تدبیری از سوی نظام بوده که صرفا منحصر در موضوع فنی نبوده که سازمان انرژی اتمی تصمیم گیر در آن باشد.

باقری افزود: از چند سال قبل دستگاه های مرتبط با موضوع هسته ای نشست هایی داشته و مقرر شد که با یکدیگر در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که زیر نظر مقام معظم رهبری است، تبادل نظر داشته باشند.

معاون شورای عالی  امنیت ملی تصریح کرد: رییس جمهور در بستر قانونی به‌طور جدی در جریان تصمیم گیری های کلان هسته ای است  و این‌گونه نیست که نقش ایشان کمرنگ باشد.

معاون شورای عالی امنیت ملی در خصوص ملاقات رییس جمهور مصر با شاه عربستان، گفت این‌گونه مناسبات کشور ها در راستای تامین منافع، امری طبیعی است.

باقری همچنین با بیان این که گفتگوی کارشناسان پرونده هسته ای در 13 تیر با دستیابی به نتایج خوبی همراه بود، اظهار داشت:‌ سه شنبه هفته آینده به منظور جمع بندی دیدگاه ها، ‌نشست معاونان برگزار می شود تا دستور کار مشخصی برای جلسه دکتر جلیلی و خانم اشتون تعیین گردد.

وی در ادامه با بیان این که گفتگو و مذاکرات یکی از مسیر های ما در احقاق حق هسته ای است، بیان داشت: در عرصه های فنی و سیاسی پیگیر مطالبات به حقی نیز هستیم و نظام نیز با ابتکارات هوشمندانه خود از همه ابزار های موجود در این راستا استفاده می کند.

باقری با اشاره به این‌که ما در عرصه جهانی به عنوان بازیگری پرکار به نقش آفرینی می پردازیم، گفت: ما اگر در چارچوب انقلاب و اسلام و رهنمودهای امام  و رهبری حرکت کنیم، به نتایج مطلوب می رسیم، اما باید مراقب باشیم در اطراف برنامه های طراحی شده دشمن حرکت نکنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: علت اصلی فشار های هسته ای، بخاطر نفس پیشرفت ماست که در سایه پیروی از رهبری و مقاومت و تاکید بر اصول عزت مدارانه محقق شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.