تاکید آیت‌الله امینی بر حل مشکلات شهری قم

ی, 04/25/1391 - 07:49
تاکید آیت‌الله امینی بر حل مشکلات شهری قم

  امام جمعه قم بر لزوم رعایت قوانین، مقررات واخلاق اسلامی در جامعه و ساماندهی ساخت و سازها در شهر مقدس قم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله امینی در ديدار شهردار و جمعی از مدیران شهرداری قم، تهيه سند راهبردي شهرداري قم را كار مطلوبي دانست و گفت: مشکل اساسی درکشور، عمل نکردن به قانون است.

 وی با تاکید برلزوم رعایت قوانین و اخلاق اسلامی و لزوم توجه به وضعيت ساخت و سازها در سطح شهرقم و همچنین تفکیک آپارتمان ها از منازل ویلایی،  ادامه داد:  شهرداری باید  به فكر کوچه های باریک محله های قدیمی شهر باشد.

امام جمعه قم با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر رعايت اولويت ها، تصريح كرد: تشخیص محل صرف بودجه مهم است؛ البته این امر نیازمند کار مشاوره ای و تفکر صحیح است.

آيت الله اميني با اشاره به زیارتی و توریستی بودن شهر قم  و ضرورت فراهم کردن شرایط مناسب برای رفاه حال مسافرین و زائرين، اظهار داشت: مشكل ترافيك شهر و پاركينگ مي بايست سريعا برطرف شود.

وی در پایان خطاب به حاضرین در جلسه گفت: اعمال شما مسئولين نشانه اسلامی بودن نظام است و اگر مسئوليني درست عمل نکنند، باعث جدایی تعدادی از مردم از دين مي شوند؛ چون مردم آثار دین را در اعمال اين دسته از مسئولین نمی بینند؛ البته علت این بدبینی عمل نکردن به دین است.

 در ابتدای این دیدار، محمد دلبری، شهردار کلان شهر قم، در سخنانی با ارائه گزارش از برنامه ها و فعالیت های شهرداری، گفت: نگاه‌ ما از صرف نگاه عمرانی فراتر رفته و سعی کرده ایم علاوه بر پروژه‌های عمران شهری، هم به مسائل خدماتی و هم مسائل فرهنگی بپردازیم و در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی به مردم فهیم قم و زائرین بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) حضور داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری قم بويژه در نيمه شعبان، افزود: پرسنل ما با عشق آمدند و بدون چشم داشت خاصی فعالیت کردند.

دلبری ادامه داد: سعی کرده ایم مجموعه اقداماتی که در حال انجام و ارائه به شهروندان است در شان مردم شریف قم و شهر عش آل محمد بوده و از خداوند متعال می‌خواهیم ما را در انجام کارها موفق بدارد.

شهردار قم افزود: امیدواریم بتوانیم با اقدامات شایسته، رضایت خداوند متعال و شهروندان را کسب نماییم که در این راه نیازمند دعای خیر حضرتعالی و مساعدت شهروندان هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری قم، وی در خصوص تامين پاركينگ مورد نياز شهروندان در سطح شهر، گفت: ما امسال را به نام "نهضت پارکینگ سازی" نامگذاری و اولین پارکینگ مکانیزه را با ظرفیت ۱۴۰ دستگاه خودرو در خیابان معلم با مشاركت بخش خصوصی احداث و در عید فطر و یا ولادت امام حسن(ع) افتتاح خواهیم کرد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.