تقدیر تولیت مسجد جمکران از همکاری نهادهای دولتی و حوزوی

چ, 04/21/1391 - 10:31
تقدیر تولیت مسجد جمکران از همکاری نهادهای دولتی و حوزوی

حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم وافی تولید مسجد مقدس جمکران با صدور پیامی از حضور میلیونی مردم در مراسم میلاد امام زمان(عج) در نیمه شعبان امسال تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در بخشی ابتدایی پيام توليت مسجد مقدس جمكران در تقدير و تشكر از ميهمانان نيمه شعبان آمده است: جشن بزرگ نيمه شعبان المعظم

در مسجد مقدس جمكران، قدمگاه امام زمان(عج) با شكوه هرچه تمامتر به مدت چهار روز برگزار گرديد که جمعيت شركت كننده در مراسم بنابر اظهار مسئولين رسمي استان بيش از دو ميليون نفر بوده‌اند.

در ادامه این پیام اضافه شده است، در همين راستا از مسئولين متعهد استان در بخش‌ها و نهادهاي مختلف كه با حضور و همكاري خوبشان در خدمت‌رساني به ميهمانان و زائران اين مكان مبارك توفيق داشته‌اند تقدير و تشكر مي‌نمايم.

حجت الاسلام و المسلمین وافی با اشاره به خدمات معنوی روحانیون به زائران مسجد مقدس جمکران افزوده است: وظيفه خود مي‌دانم از روحانيون بزرگوار، آيات و حجج اسلام و مداحان متعهد كه با شركت خود، صفاي خاص و جلوه‌اي نوراني به اين جشن‌ها بخشيدند قدرداني نموده، سعادت دنيا و آخرت برايشان خواستارم.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران و مشتاقان امام دوازدهم شیعیان در مسجد جمکران خاطرنشان کرده است: تركيب اين جمعيت را كودكاني تشكيل مي‌دادند كه در آغوش گرم مادر جاي داشتند، نوجوانان و جواناني بودند كه با اشتياق تمام و احياناً با اشك چشم قدم در اين جايگاه مي‌گذاشتند، برادران و خواهران سالخورده‌اي ديده مي‌شدند كه گاهي با ويلچر خود را به اينجا رسانيده بودند، تعداد محدودي مي‌توانستند از فضاي مسقف و مفروش استفاده نمايند ولي جمع كثيري از مسافران و زائران، روي زمين و يا بر حصير و فرش مختصري كه با خود آورده بودند مي‌نشستند، گاهي هم به سايه معدود درختاني كه هنوز در صحن مسجد وجود دارد پناهنده مي‌شدند تا آفتاب گرم كمتر به آنان صدمه وارد كند.

 در ادامه افزوده شده است: نوع مسافرين از غذاي مختصر و ساده‌اي كه همراه داشتند و يا اينجا آماده مي‌ساختند استفاده مي‌نمودند، علاوه بر شركت مردم از بيشتر استان‌ها در مراسم مذكور، مليت‌هاي مختلف از كشور‌هاي اسلامي براي اظهار ارادت به مولايشان در جمع مشاهده مي‌شدند، سخنرانان و مبلغان در مقاطع مختلف پيرامون مسائل مهدويت برنامه داشتند و نماز جماعت در سه وقت با معنويت خاصي برگزار مي‌شد.

 تولیت مسجد مقدس جمکران یادآور شده است: صداي دلنواز مناجات شعبانيه، دعاي كميل در شب ولادت و شب جمعه، دعاي توسل و زيارت آل‌يس در فضاي صحن طنين انداز بود، شعراء معروف و با سابقه، سروده‌هاي خود را با مضاميني بلند عرضه مي‌نمودند، نشست‌هاي قرآني توسط قاريان بين‌المللي قبل از مراسم و در پايان مراسم نورانيت مخصوصي به جشن داده بود و شركت كنندگان با همه سختي‌ها سرتاپا گوش بودند.

در ادامه پیام حجت الاسلام و المسلمین وافی به خدمات روحانیون اشاره و آمده است: امسال براي اولين بار با همكاري طلاب و محصلين خارجي كه در جامعةالمصطفي به تحصيل اشتغال دارند، نمايشگاهي به عنوان سفيران آفتاب برپا شده بود و نمايندگان 50 كشور جهان فعاليت‌هاي مهدوي و كتاب‌هاي خودشان را كه با بيست زبان ترجمه كرده بودند در معرض ديد زائران و نمازگزاران قرار دادند؛ ‌برپائي اين نمايشگاه كه با مشاركت  معاونت فرهنگي مسجد و مسئولان جامعةالمصطفي تشكيل يافته بود، گامي بسيار مثبت براي اشاعه فرهنگ مهدوي در كشور‌هاي مختلف محسوب مي‌شد و همگان را تحت تأثير قرار مي‌داد. در مراسم شب‌ها تعدادي از طلاب خارجي هركدام پنج دقيقه فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مهدويت خودشان را براي مردم توضيح مي‌دادند كه آثار بسيار مثبتي داشت.

تولیت مسجد جمکران خاطرنشان کرده است: بازديد دبير شوراي عالي حوزه، توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س)، قائم مقام توليت همراه با معاونين و رياست جامعةالمصطفي و تعداد ديگري از شخصيت‌ها از اين نمايشگاه بر شور و شوق برپاكنندگان مي افزود.

و در ادامه ذکر شده است که اميد داریم ساليان بعد اين گونه مراسم به صورت جامع‌تر گسترش يابد.

در بخش د یگری از این پیام اشاره شده است که: نشست بسيار خوبي به عنوان شعراي مهدويت داشتيم كه از استان‌هاي مختلف در آن شركت نموده بودند و با سروده‌هاي بلند خود ذائقه شركت كنندگان را با طعم ولايت شيرين ساختند.

همچنین ذکر شده است که براي اولين بار با يكصد نفر از ائمه محترم جماعات استان قم به منظور گسترش فرهنگ ديني و آگاهي مردم با مسائل مهدوي جلسه‌اي برگزار گرديد و تصميم بر اين شد كه به فضل خداوند اين نشست‌ها در هر سه ماه يك بار تشكيل شود.

وی ذکر کرده است: وجود حلقه‌هاي معرفت در جمع برادران و خواهران براي اقشار مختلف جاذبه خاصي داشته كه آنان را با فرهنگ اصيل مهدويت آشنا مي‌ساخت و از توجه به مسائل خرافي و القاء در دام شيطاني بر حذر مي‌داشت.

حجت الاسلام و المسلمین وافی اضافه کرده است که جشن‌هاي نيمه شعبان با برنامه ريزي نسبتاً جامع و مراسم شكرگزاري خادمان حرم كريمه اهل‌بيت(ع)  كه به مسجد مشرف شده بودند،همراه با خادمين مسجد مقدس جمكران پايان يافت، دوستان و شيفتگان مولايمان حضرت بقيةالله(عج) به اوطان خود بازگشتند.

وی در بیان کرده است که در خاتمه بايد مجدداً از مسئولين در رده‌هاي مختلف به خصوص برادران و خواهران صدا و سيما كه با حضور گسترده از قم و تهران در ضبط و انتقال اين مراسم به شبكه‌هاي مختلف تلاش فراوان داشتند صميمانه تشكر نمايم. خلبان هليكوپتر از بالا مي‌گفت من هيچگاه تصور نمي‌كردم اين موج عظيم مردمي با چنين گستردگي كه تا شعاع دوكيلومتري را فرا گرفته، در اين مكان مقدس اتفاق بيافتد.

 در پایان این پیام نیز آمده است: آري اين اظهارات صحيح است. زيرا تا كسي اين صحنه‌ها را نبيند نمي‌تواند باور كند كه مردم ما اينگونه با نظام اسلامي، مقام معظم رهبري«دام‌ظله» و به خصوص با حضرت خاتم الاوصياء مهدي موعود(عج) وفادار باشند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.