روزشماری برای برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم

ی, 04/18/1391 - 12:51
روزشماری برای برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم

 طبق وعده قائم مقام قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن 25 تیر ماه گشایش می یابد، و در حالیكه یك هفته تا این زمان باقی مانده، تاكنون نشست خبری این رویداد قرآنی برای تشریح جزییات آن برای اصحاب رسانه برگزار نشده است.
بزرگترین رویداد قرآنی كشور كه مشتاقان كتاب الهی را از سراسر كشور به سوی خود جذب می كند، هر ساله با مشكلاتی روبرو بوده كه نصب تهویه مناسب مصلای تهران برای مردم روزه دار

و غرفه داران، یكی از نخستین خواسته های بازدیدكنندگان است و هرچند وعده بهبود وضعیت سرمایشی از سوی مسوولان نمایشگاه برای نمایشگاه بعدی داده می شود، اما هر سال گرمای طاقت

فرسای یكی دو هفته اول نمایشگاه، همه بازدیدكنندگان و غرفه داران را كلافه می كند.

در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كه سال گذشته برگزار شد، مشكل سرمایش مصلی پس از حدود دو هفته برطرف شد و امیدواریم در نمایشگاه امسال این مساله با تدبیر مسوولان پیش بینی

و حل شده باشد و شاهد شكایت غرفه داران و بازدیدكنندگان نباشیم.

البته پایگاه اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه قرآن از 13 تیر ماه فعالیت خود را آغاز كرده و طبق آخرین خبر این پایگاه، امور اجرایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از دو هفته پیش

آغاز شده و 23 تیر ماه به پایان می‌رسد و امیدواریم در این مدت كوتاه، مسوولان اجرایی موفق شوند تا كارهای اجرایی نمایشگاه بویژه وضعیت تهویه مصلی را سامان بخشند.

معاون اجرایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم درباره اقدامات اجرایی برای برپایی این نمایشگاه گفته است كه ستاد اجرایی نمایشگاه از دو ماه قبل تشكیل و كمیته‌های فنی و مهندسی، هماهنگی و تبلیغات نمایشگاه ایجاد شده است.

از سوی دیگر، نشست هماهنگی بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در 12 تیر ماه برگزار شد و حجت الاسلام 'سیدمهدی تقوی' مدیر بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم نیز تاخیر انجام شده در اعلام مسوولیت این بخش را از مسایلی برشمرد كه باعث كمبود وقت برای هماهنگی بین دانشگاه‌های مورد نظر شد.

برگزار نشدن نشست خبری و تشریح سیاست ها و برنامه های بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن برای رسانه ها و مطبوعات یكی از نقاط ضعفی است كه باید برطرف شود زیرا ممكن است اخبار متفاوتی درباره نمایشگاه به گوش مردم و علاقه مندان برسد.

به عنوان نمونه، حجت الاسلام 'حمید محمدی' در مصاحبه با یكی از رسانه ها از برگزاری 400 نشست تخصصی با موضوع های قرآنی در بیستمین نمایشگاه قرآن خبر داده در حالیكه وی در گفت وگو با ایرنا اعلام كرد كه 500 نشست تخصصی برگزار خواهد شد.

همچنین رییس بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم از افزایش 9 بخش به نمایشگاه امسال خبر داده و گفته بود، نمایشگاه بیستم، 39 بخش خواهد داشت در حالیكه حجت‌ الاسلام 'سید مهدی تقوی' رییس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان كشور از اضافه شدن 10 بخش جدید به نمایشگاه سخن گفته و اعلام كرده كه نمایشگاه امسال 41 بخش خواهد داشت.

نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در اردیبهشت 90 یعنی حدود سه ماه قبل از آغاز نمایشگاه برگزار شد و رییس مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی كشور در این جلسه ضمن تشریح برنامه های نمایشگاه نوزدهم، مژده اختصاص بودجه نیم درصد قرآنی كشور از سوی مجلس شورای اسلامی را به مطبوعات داد.

هرچند در پایان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، وعده هایی مبنی بر تولید 10هزار صفحه علم قرآنی و مانند آن به اصحاب رسانه ها داده شد، اما تنها مساله ای كه در این زمینه از زبان حجت الاسلام محمدی اعلام شد، انتشار كتاب 'نشست ملك سلیمان' بود كه در 22 خرداد ماه در نشست اعضای شورای سیاست گذاری بیستمین نمایشگاه قرآن كریم با حضور ‌وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.

دست اندركاران برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن اعلام كردند كه شش ماه برنامه ریزی برای نمایشگاه داشته اند و جامعه قرآنی حاصل آن را با تمام موفقیت ها و ضعف ها مشاهده كردند.

اینك امید است، مسوولان و متولیان بیستمین نمایشگاه قرآن كریم با تجربه هایی كه در چند سال اخیر اندوخته اند، بتوانند ضعف ها و مشكلات سال های گذشته را جبران كرده و نمایشگاهی به مراتب شایسته تر و در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه كنند.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن از آنجا اهمیت ویژه ای دارد كه اختصاص بودجه نیم درصد قرآنی كشور به میزان 218 میلیارد تومان در سال گذشته، نویدی به جامعه قرآنی و فعالان عرصه دینی بود و امیدواریم بخشی از نتیجه این اقدام مبارك را در بزرگترین رویداد قرآنی كشور شاهد باشیم.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قران كریم از 25 تیر ماه تا 24 مرداد ماه (25 شعبان تا 15 رمضان) در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.