حضور اندیشمندان 18 کشور در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

س, 04/13/1391 - 07:31
حضور اندیشمندان 18 کشور در هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

  ‌ هشتمین همایش بین المللی دکترین مهدویت همزمان با خجسته میلاد یگانه منجی عالم بشریت، با حضور اندیشمندانی از 18 کشور در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما در تهران برگزار می شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام والمسلیمن مسعود پورسیدآقایی، مدیر موسسه آینده روشن، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در

این همایش بیان راهبرد ها و راهکارهای زمینه سازی برای ظهور مورد توجه ویژه ای قرار دارد و موضوع مهدویت از منظر اسلام در دیدگاه شیعه مورد بررسی کارشناسانه صاحب نظران قرار می گیرد.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از مهدویت به عنوان موضوع مشترک بین الادیانی در دنیا نام برد و افزود:‌ در بین تعالیم دینی، آموزه های شیعه در بحث مهدویت از ویژگی خاصی برخوردار است

که در صورت آشنا شدن مردم و ترویج این فرهنگ ناب شیعی قطعا مردم دنیا آموزه های شیعه در این راستا را انتخاب خواهند کرد و لذا ما وظیفه دارم فرهنگ انتظار و مهدویت را نهادینه کرده و به آزادی خواهان جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی در ادامه با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در منطقه خاور میانه، اظهار داشت:‌ در شرایطی که ما با بیداری متاثر از انقلاب اسلامی ایران در دنیا مواجه هستیم، نمی‌توانیم نسبت به این موضوع که مرتبط با فرهنگ مهدویت است، بی تفاوت باشیم، ‌بنابراین در همایش مهدویت نشست ویژه ای با عنوان «بیداری اسلامی و خیزش اسلامی» به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، معاون بین الملل حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این نشست 15 شخصیت سیاسی و علمی جهان اسلام در کنار کارشناسان و صاحب نظران داخلی، پیرامون بیداری اسلامی ملت‌های منطقه و نقش جمهوری اسلامی ایران در بصیرت افزایی و الگو دهی به مردم این کشور ها، به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی افزود: در این همایش مهمانان خارجی از 18 کشور دنیا از جمله کشور های آمریکا،‌ کانادا،‌ ایتالیا،‌ انگلیس،‌مصر،‌ لبنان، عراق،‌ بحرین،‌ پاکستان، الجزایر، بورکینو فاسو، افغانستان و سایر کشور ها حضور خواهند داشت، همچنین قریب به 195 مقاله داخلی و 80 مقاله خارجی به دبیرخانه این همایش رسیده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.