الگوپذیری از غرب هیچ خیری برای انسان ندارد

ش, 04/10/1391 - 08:39
الگوپذیری از غرب هیچ خیری برای انسان ندارد

 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تاکید کرد: با وجود الگوهای بزرگی همچون حضرت علی اکبر، تاسی به برخی جوانان غربی و یا شرقی کار اشتباهی است و هیچ خیری برای انسان نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان  در خطبه های نمازجمعه کوت عبدالله، با تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام زین العابدین(ع) و حضرت علی اکبر(ع) اعیاد شعبانیه را گرامی داشت.

وی در ادامه گفت: حضرت علی اکبر(ع) بنا به سخن گرانقدر امام حسین(ع) شبیه ترین مردم به رسول الله(ص) از نظر صورت، سیرت و منطق بود و خداوند پیامبر اکرم(ص) را الگوی حسنه و نیکو برای معرفی ساخته است، از این رو جوانان غیرتمند ما باید این شخصیت والا را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، شباهت ظاهری حضرت علی اکبر(ع) به حضرت رسول(ص) را امری خدادادی و خصوصیات اخلاقی ایشان را اکتسابی دانست و افزود: این جوان با پیروی از آموزه های اخلاقی دین مبین اسلام به مرتبه ای از اخلاق و سیرت رسید که شبیه پیامبر(ص) شد.

وی تاکید کرد: با وجود چنین الگویی، تاسی به برخی جوانان غربی و یا شرقی کار اشتباهی است و هیچ خیری برای انسان نخواهد داشت.

آیت‌الله موسوی جزایری در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت نماز جمعه در اسلام اشاره کرد و ابراز داشت: در حدیثی آمده است که «مَا مِنْ قدَم سَعَتْ إلى الجُمُعَة، إلا حرَّمَ الله جَسَدَهُ على النَّار» این فضل بسیاری بزرگی است برای نمازگزاران جمعه، اما از سویی دیگر احادیثی داریم که می فرماید هر کس سه جمعه متوالی و بدون عذر نماز جمعه را ترک گوید منافق است، همه اینها نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی یادآور شد: نباید گرما و سرما ما را از این نعمت بزرگ محروم سازد، که حضرت امام(ره) فرمودند که اگر این انقلاب هیچ ثمره ای جز همین نماز جمعه نداشت، برای ما کافی بود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ادامه از قاسم مقدمی قاری برجسته و بین المللی قرآن که در بیست و نهمین دوره از مسابقات بین المللی تهران رتبه نخست را در رشته قرائت کسب کرد تقدیر کرد و گفت: این جوان قرآنی که اهل این منطقه است، در میان همه قاریان برجسته دنیا توانست ما را سربلند کند.

وی همچنین با معرفی حجت الاسلام جاسم خضیروای به عنوان امام جمعه جدید کوت عبدالله خاطر نشان کرد: وی عالمی خدمت گزار است که در دوران دفاع مقدس و پس از آن در کسوت روحانیت و تبلیغ به ترویج دین و مکتب اهل بیت(ع) پرداخت و امیدواریم با حمایت شما مردم بتواند خدمات ارزنده ای را به این منطقه بزرگ ارزانی دارد.

گفتنی است پس از اقامه نمازجمعه، از قاسم مقدمی قاری بین المللی قرآن با تقدیم هدیه ای، تقدیر به عمل آمد و در ادامه حکم انتصاب حجت الاسلام خضیروای که از سوی آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان صادر شده بود، توسط حجت الاسلام محمد حسین بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان قرائت و سپس نماز عصر به امامت امام جمعه جدید کوت عبدالله اقامه شد./945/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.