علاقه جوانان برای حوزه‌های علمیه بیشتر شده است

پ, 04/08/1391 - 13:08
علاقه جوانان برای حوزه‌های علمیه بیشتر شده است

علاقه جوانان برای حوزه‌های علمیه بیشتر شده است
  علاقه جوانان برای ورود به حوزه‌‌های علمیه زیاد شده است، امسال از بیش از 20 هزار جوان عاشق ورود به حوزه‌‌های علمیه تنها 10 هزار نفر توانستند موفق شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب از شهرستان قمصر حجت‌الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال  در آیین افتتاحیه دوره توجیهی تربیتی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان قم با عنوان میثاق طلبگی، که در

مدرسه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان قمصر برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و بیان روایتی از امام صادق(ع)  گفت: همه جوامع انسانی به یک خیمه و عمود مستحکمی نیازمندند، چراکه اگر این عمود و ستون نباشد، خیمه سقوط می کند و جامعه از بین می رود.

مدیر حوزه علمیه استان قم، با بیان این باید عمود خیمه و ستون مستحکم جوامع بشری انسان والا و با ایمانی باشد افزود:‌ چنین شخصی، تقوا، ورع، علم و دانش خود را از علوم آل محمد (ص) کتاب و سنت و مکتب تشیع فراگرفته و می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای یک فردی که می خواهد عمود خیمه فرهنگ جامعه باشد و بار جامعه اسلامی را بردوش خود نگه دارد،  باید عالم به همه علوم باشد و تقوا را پیشه خود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار داشت: همه دانش ها و علوم مانند ریاضی، فیزیک و شیمی و نجوم و ... ارزشمند هستند اما همه آن‌ها در حفظ و حراست از جسم انسان است که به طور موقت در اختیار روح است.

وی یادآور شد:‌جسم انسان روزی بی جان و متلاشی می شود این علوم برای چنین جسمی است، اما علمی که طلبه ها به دنبال آن هستند برای حفظ روح است.

مدیر حوزه علمیه استان قم، ضمن توصیه های اخلاقی به طلاب جدید الورود گفت: علمی که شما به دنبال آن هستید با برکت و عظمت است و قدم نهادن در این راه، قدم گذاشتن در دریای  علوم و معارف الهی است که در مدت کوتاه نمی توان آن را کسب کرد و علامه طباطبایی و آیت الله قاضی و ... شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال، با بیان این که باید در این مسیر گام به گام حرکت کنیم،‌بیان داشت: ما از طلاب جدید الورود در ابتدا تهجد طولانی و شب‌بیداری را نمی‌خواهیم، بلکه در ابتدای راه اصرار بر مواظبت نماز اول وقت، داریم.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم در ابتدای راه، خلق و خوی طلاب را با مکان مقدس حوزه علمیه و معارف اهل‌بیت (ع) همراه و آشنا کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان قم راه و رسم طلبگی را از سایر راه‌ها متمایز برشمرد و اذعان داشت: با آموخته‌ای که از اهل‌بیت (ع) در حوزه یاد می‌گیریم رفتار و کردار خود را تغییر می دهیم و با دیگران برخورد محبت‌آمیز و حسنه خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه طلبه باید در برخورد با استاد خود احترام او را نگه دارد به حدیثی از امام صادق (ع) در این زمینه اشاره کرد و بیان  داشت: امام صادق(ع) فرمودند که امیرالمومنین (ع) همواره بیان می‌کردند که وقتی در خدمت عالم و استاد خود می‌روید، ادب اقتضا می‌کند او را سئوال پیچ نکنید و اگر وارد جایی شدید و استاد شما حضور داشت به احترام استاد به همه آنها سلام کنید و در مقابل استاد دو زانو و با تواضع بنشینید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ‌فال گفت: نقش و ارزش عالم آن قدر بالا است که از مقام روزه‌داری که برای دفاع از اسلام می‌جنگد بالاتر است.

وی با بیان اینکه شاگرد باید به حدی برسد که بتواند مطالبی که استاد می‌گوید را درک کند افزود: طلابی که به تازگی وارد حوزه علمیه قم شدند باید قدر خود را بدانند چرا که امسال بیش از 20 هزار جوان عاشق ورود به حوزه‌های علمیه بودند که از این تعداد تنها 10 هزار نفر توانستند موفق شوند و از این تعداد نیز هزار نفر به حوزه علمیه استان قم وارد شدند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.