احمد نعینع:به توصیه‌های قرآنی حضرت آقا توجه شود

س, 04/06/1391 - 07:58
احمد نعینع:به توصیه‌های قرآنی حضرت آقا توجه شود

 داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن تأثیر بزرگی در زندگی انسان دارد همچنان که حضرت آقا (آیت‌الله خامنه‌ای) فرمودند حفظ و قرائت مقدمه‌ای برای تدبر، فهم، درک، عمل و سیر همزمان با معنای قرآن به سوی معنویات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب ، بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در تهران برگزار شد که 110 نفر قاری، حافظ و پژوهشگر قرآنی از 68 کشور مسلمان و غیر مسلمان دنیا به همراه جمعی قرآنی از ایران با هم به رقابت پرداختند. این جمع بین‌المللی قرآنی پنجم تیر بعد از سفری دو روزه به مشهد که بعد از اختتامیه مسابقات انجام شد، پایتخت معنوی ایران را ترک کردند.

همچنین این جمع روز گذشته با حضور در حرم مطهر رضوی طبق روال برگزاری مسابقات در کشور ایران با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و از بیانات ایشان بهره‌مند شدند. در میان این جمع چهره‌های جوانی از کشورهای غیر مسلمان و غیر عربی دنیا دیده می‌شد که برای اولین بار با رهبر انقلاب اسلامی ایران دیدار می‌کردند و قبل از شروع مراسم شوق خاصی در چهره آنها دیده می‌شد.

حضرت آقا فرمودند حفظ و قرائت مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن به سوی معنویات است

دکتر احمد احمد نعینع، سرشناس‌ترین قاری و داور این دوره به خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: قرآن تأثیر بزرگی در زندگی انسان دارد همچنان که حضرت آقا فرمودند حفظ و قرائت مقدمه‌ای برای تدبر، فهم، درک، عمل و سیر همزمان با معنای قرآن به سوی معنویات است.

وی افزود: برگزاری مسابقات و عمل به قرآن می‌تواند کمک‌های مهمی برای بیداری مسلمین باشد و ما مسلمانان باید انقلاب اسلامی ایران را به عنوان الگو برای خود قرار دهیم. من با جدیت هر سال به ایران می‌آیم و در مسابقات شرکت می‌کنم؛ اما امسال پیشرفت خاصی مشاهده کردم که بخشی از آن پیشرفت قرآنی و در امکانات برگزاری مسابقات مانند استفاده از کامپیوتر در نمره‌دهی بود.

همه کشورها پیشرفت ایران را الگو قرار دهند

دکتر نعینع تصریح کرد: بخش دیگر پیشرفتی که در ایران مشاهده کردم وضعیت اقتصادی، علمی، اجتماعی، سیاسی و استفاده از امکانات به‌روز دنیا بود که اگر نگاهی به زندگی مردم ایران بیاندازیم می‌بینیم امکاناتی که در اختیار مردم گذاشته شده در حد مطلوبی است که نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران با سیر پیشرفت قوی به سمت بالا در حرکت است و باید همه کشورها این سیر را الگو قرار دهند.

وی پیشرفت معنوی و مادی کشور ایران را نتیجه تمسک به کتاب خدا و دارای منشأ قرآنی دانست و به سخنان رهبری اشاره کرد که فرمودند «مراکز بین المللی به 11 برابر بودن سرعت پیشرفت علمی ملت ایران نسبت به متوسط جهانی اذعان دارند و این ملت با تکیه بر جوانان مؤمن خود، در زمینه‌های علمی، سیاسی و آبادانی به پیشرفت ادامه خواهد داد».

به جوانان کشورم خواهم گفت که رهبر انقلاب همه را به وحدت و تدبر و تعهد به قرآن دعوت کردند

همچنین بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی نشاط در چهره شرکت کنندگان در این دیدار موج می‌زد. سعید‌بن‌مسلم یکی از شرکت‌کنندگان دیگر این مسابقات به خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: مسلمانان دنیا باید اول وحدت و قرآن را در نظر بگیرند. من برای بار اول خدمت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدم و هنگام برگشت به کشور خود به جوانان خواهم گفت که ایشان همه را به وحدت و تدبر و تعهد به قرآن دعوت کردند.

دیدار با رهبر، ملاقات با یکی از اولیای خداوند در زمین بود

میثم التمار نیز یکی از داوران این مسابقات بود که در حضور رهبری به مرثیه‌سرایی پرداخته بود. وی که برای بار دوم به دیدار مقام معظم رهبری آمده بود به خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: این دیدار ملاقات یکی از اولیای خداوند در زمین بود./932/ت301/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.