اسلامی شدن بازار در گرو داشتن نگرش دینی به کسب و کار است

س, 04/06/1391 - 07:49
اسلامی شدن بازار در گرو داشتن نگرش دینی به کسب و کار است

 امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که بازاریان از دیرباز تعاملی گسترده با روحانیت و حوزه‌های علمیه داشته‌اند، گفت: تحقق بازار اسلامی نیازمند نگرش دینی به کسب و کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز جمع بارایان، اصناف و کسبه

شهر مراغه با تاکید بر این‌که تحقق بازار اسلامی نیازمند نگرش دینی به کسب و کار است، اظهار داشت: بازاریان از دیرباز تعاملی گسترده با روحانیت و حوزه‌های علمیه داشته‌اند.

وی با تشریح نقش اصناف و بازاریان در دوران قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: حمایت و پشتیبانی بازار در دوران دفاع مقدس از رزمندگان اسلام و یاری رساندن

به جبهه های حق علیه باطل از یادها نخواهد رفت، امروز نیز نیازمند نقش‌آفرینی بازاریان متدین برای تحقق اقتصاد اسلامی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تقدیر از اقدامات خیرخواهانه بازاریان در رفع محرومیت و فقر در جامعه اسلامی، تصریح کرد: اقدامات گسترده و خیری که تاکنون در جامعه انجام شده همواره با مساعدت اصناف و بازار و مشارکت مردم بوده است و ادامه چنین روندی ضرورت حمایت دولت از بازار و اصناف را می‌طلبد.

وی افزود: شهدای اصناف در دوران دفاع مقدس و همراهی بازار در عرصه های اقتصادی در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و اجرای هدفمندسازی یارانه ها نشان دهنده نقش مهم بازار در تحولات اجتماعی و اقتصادی جامعه است، در چنین شرایطی بازاریان بایستی انصاف، اخلاق و تقوای اقتصادی را همواره مدنظر قرار دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گرانی‌ برخی کالاهای اساسی مردم، افزود: گران‌فروشی و یا موج سواری در جریان تورم اقتصادی شایسته بازار اسلامی نیست، شاخص اصلی بازاریان مسلمان انصاف، تدین و مراقبت از حلال و حرام است.

باقر اصل نجاری سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در سخنانی با بیان این‌که نقش اصناف در تحولات اقتصادی دوران قبل و پس از انقلاب همواره مهم بوده است، افزود: تقدیم 61 شهید اصناف در دوران دفاع مقدس از این شهرستان، نشان دهنده نقش بازاریان در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی از فعالیت 12 هزار واحد و 40 اتحادیه صنفی در این شهرستان خبر داد و بر آمادگی اصناف و بازاریان این شهرستان برای دفاع از میهن اسلامی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: اصناف و کسبه بازار مراغه همچنان‌که در بخش اقتصادی همواره تاثیرگذار بوده اند، در ولایت‌مداری نیز پیشگام هستند.

همچنین حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه اظهار داشت: فعالیت های تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان علیه سپاه پاسداران، نشات گرفته از ترس و واهمه استکبار از نقش تاثیرگذار و محوری این نهاد انقلابی است.

وی با اشاره به این‌که توطئه های دشمنان در راستای استحاله فرهنگی و سیاسی نظام اسلامی با هدف براندازی جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: سپاه با اقتدار کامل در برابر فتنه‌ها، توطئه‌ها و تحرکات نرم دشمنان ایستاده و همچون گذشته استکبار جهانی را ناکام خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام فیضی زاده افزود: این نهاد مقدس با تمام وجود و با ادامه راه مقتدای خود حضرت سیدالشهدا(ع) در پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، چنان‌که در جنگ تحمیلی و جنگ فرهنگی برابر تبلیغات سوء دشمنان انقلاب مقتدرانه مبارزه می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بازار و اقتصاد اسلامی، اظهار داشت: هدف بازاریان از کسب و کار، باید عدم پایبندی به مادیات و ظواهر دنیوی و رعایت عدل و انصاف باشد، از این رو آموزش فقه اسلامی بازار در بین اصناف، در جهت ترویج فرهنگ اقتصاد اسلامی مؤثر و ضروری است./935/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.