بسترهای لازم برای فعالیت بهتر روحانیان کاروان‌های حج فراهم می‌شود

ش, 03/27/1391 - 10:38
بسترهای لازم برای فعالیت بهتر روحانیان کاروان‌های حج فراهم می‌شود

 رییس سازمان حج و زیارت ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌ بهتر روحانیان کاروان‌ها را وظیفه این سازمان دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت در همایش روحانیون کاروان‌های حج تمتع سال 91 که جمعه 23 خردادماه در مجتمع فرهنگی

یاوران مهدی‌(عج) قم برگزار شد، خطاب به عوامل این سازمان توصیه کرد که دستورالعمل ارسالی از سوی حجت‌الاسلام قاضی عسکر را بر بخش‌نامه و دستورالعمل‌های وی، مقدم بدانند.

وی با بیان این‌که سازمان حج و زیارت با همه امکانات در خدمت روحانیان کاروان‌های حج است، ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت‌ بهتر روحانیان کاروان‌ها را وظیفه این سازمان دانست و گفت: مدیر کاروانی

که در این زمینه همکاری کند تشویق و مدیری که تعمد در عدم همکاری دارد، حذف می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت، انتخاب مدیرانی که دیدشان نسبت به روحانیت مثبت است و روحانیت را در صدر همه امور می‌دانند، در اولویت انتخاب برای مدیریت کاروان‌ها دانست و تصریح کرد: از روحانیان کاروان‌ها می‌خواهم که در زمان حج مدیریت کنند و اگر مشکلی پیش آمد، گزارش دهند.

وی در ادامه با بیان این‌که سهمیه حج امسال بر روی 75 هزار زائر بسته شده است، اما دوشنبه مذاکراتی با وزیر حج عربستان دارد که امیدوار است بتواند این سهمیه را بالاتر ببرد، گفت: بتوانیم این سهمیه را بالاتر ببریم.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر بردن اقلام مورد نیاز و کالای تولید شده ایران به کشور عربستان، گفت: دستور آقا نصب‌العین است و تا آنجا که بتوانیم و در حدی که نه قیمت را بالا ببرد و نه گمرک بماند و فاسد شود، کالای ایرانی را به عربستان خواهیم برد.

وی همچنین حج را فرصت بسیار مناسبی برای انجام کار فرهنگی دانست و با اشاره به 75 هزار زائر حج تمتع، هشتصد هزار نفر در عمره و چند میلیون در عتبات عالیات از روحانیان خواست تا این فرصت طلایی را قدر بدانند و با برنامه‌ریزی و استفاده صحیح از آن، نیروهای ولایی تربیت کنند.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه بر دفاع از حیثیت روحانیت تأکید کرد و افزود: اگر احساس کردیم که فردی طلبه نیست و لباس طلبگی بر تن دارد، حساس شویم، اگر طلبه‌ای به وظایف خود عمل نمی‌کند و می‌خواهد به دین ضربه بزند، شناسایی کرده و وی را از این کسوت خارج کنیم.

وی همچنین بر اولویت‌بندی در مسائل اصلی و پرهیز از حاشیه‌ها، تقویت مهارت سخنرانی، ایفای نقش خلاق و فعال به عنوان رییس شورای فرهنگی کاروان و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود، لزوم مهندسی فرهنگی، استفاده از فرهیختگان کاروان و جوان‌گرایی و توجه به قشر جوان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام موسوی، همکاری با عوامل اجرایی به ویژه در شرایط تراکم و هجوم، جلب محبت زائران در طول سفر با مداومت بر خدمت رسانی، زنده کردن روحیه گذشت، صبر و نفاق در زائران را از دیگر وظایف روحانیان عنوان و اظهار کرد: بیش از آنچه ائمه اطهار‌(ع) به ما گفته‌اند انجام ندهیم و جلوتر از آن بزرگواران حرکت نکنیم.

وی در ابتدای سخنان خود با بیان این‌که موفقیت یک طلبه علوم دینی با داشتن زینت‌هایی همچون تواضع، احسان، حلم و بردباری در کارها دوچندان می‌شود، خواستار به کارگیری این زینت‌ها در زندگی و مأموریت کاری شد و به تبیین اهمیت تواضع و نقش آن در موفقیت یک طلبه پرداخت.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به روایتی از امام علی‌(ع) که فرمودند «طالب علم بال‌هایش را پایین‌تر آورد، یقینا زینتی برای او خواهد بود»، اظهار داشت: تواضع حتی دشمن را هم جذب می‌کند و هرچه تواضع بیشتر شود، نتیجه بهتری گرفته خواهد شد، همان‌طور که امام راحل این‌گونه بودند.

وی خواستار پیش قدم شدن طلاب علوم دینی در بذل و بخشش شد و با بیان این‌که با داشتن تواضع، احسان، حلم و بردباری دید مردم نسبت به روحانیان عوض می‌شود، افزود: مردم روحانیت را دوست دارند و احترام می‌کنند، اما به شرطی که هر روحانی به نوبه خود به این اصول پایبند باشد. /920/پ202/ن

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.