پرداخت سینما به حوزه و روحانیت ناقص است

پ, 03/25/1391 - 10:50
پرداخت سینما به حوزه و روحانیت ناقص است

  مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر بر لزوم اصلاح نگرش برخی از سینماگران کشور در پرداختن به جایگاه روحانیت در عرصه هنر هفتم تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی سرلک در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: پس از گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که در آن روحانیت پیش‌قراولان

نهضت بودند، به نظر می رسد که هنوز هم سینما به صورت جسته و گریخته، پرداختی ناقص و بعضا غرض ورزانه در رابطه با روحانیت و حوزه های علمیه دارد که باید این نگرش اصلاح شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش « روحانی در قاب سینما» از سوی نهاد رهبری این دانشگاه گفت: هدف اساسی از برگزاری این همایش در دانشگاه هنر نیز در همین راستا بوده است؛ البته ما منکر بعضی پرداخت های سینمایی به مساله روحانیت نمی شویم که نسبتا خوب بوده، اما احساس می کنیم با برگزاری این گونه نشست ها می توانیم به اصلاح نگرش سینماگران کشور کمک کنیم.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر همچنین با اشاره به این که این دانشگاه تنها دانشگاهی است که دانشکده سینما و تئاتر را دارد، اظهار داشت: واقعا جا داشت در این دانشگاه، به طور تخصصی به مساله حضور روحانیت در عرصه سینما پرداخته شود و در این باره با نگاه کارشناسانه، آسیب شناسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این همایش گفت: در راستای واکاوی تئوریک و اندیشمندانه این مباحث مهم و زیربنایی از بزرگان و صاحب نظران سینمای کشور دعوت کرده ایم برای این همایش به نگارش مقاله بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین سرلک اظهار امیدواری کرد: انشاالله خروجی این همایش در قالب کتابی چاپ خواهد شد که می تواند به عنوان مانیفست کاری سینماگران در رابطه با پرداختشان به حوزه و روحانیت مورد توجه قرار گیرد تا مرجع خوبی برای کارگردانان و فیلمنامه نویسان باشد.

وی در ادامه با اشاره به این که همایش یاد شده ، نوزدهم مهر در دانشگاه هنر و بیستم مهر در قم برگزار می شود، اظهار داشت: برای سخنرانی در این همایش از آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله حایری شیرازی دعوت به عمل آمده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه هنر گفت: در روزهای آینده، تیزر تلویزیونی این همایش از رسانه ملی پخش خواهد شد.

وی افزود: همچنین مستندی ساخته می شود که حاوی گفتگو با بزرگان و مراجع معظم تقلید صاحب نظر در عرصه هنر و سینما خواهد بود که در روز برگزاری همایش پخش می‌گردد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.