احیای زکات تکلیفی بر عهده روحانیت است

پ, 03/25/1391 - 10:48
احیای زکات تکلیفی بر عهده روحانیت است

  مدیر حوزه‌های علمیه تلاش در احیای فریضه زکات را رسالتی بر عهده همگان به ویژه حوزویان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب از اراک آیت‌الله مقتدایی طی سخنانی در همایش «مسجد محوری زکات و روحانیون» که در کانون امام علی (ع) اراک برگزار شد، با اشاره به مطلب

فوق گفت: احیای زکات احیای یک رکن اسلام است که به لطف الهی این مهم در کشور توإم با برکات فراوانی بوده است.

وی افزود: در جاهای مختلفی از قرآن کریم، امر به نماز و زکات با هم آمده است به طوری که حدود سی مورد زکات همراه با نماز در قرآن ذکر شده است.

عضو خبرگان رهبری با تإکید بر این‌‌که به همان میزان که به اقامه نماز اهمیت می دهیم باید بر احیای زکات نیز تأکید کنیم. گفت: شما عزیزان روحانی همان‌طور که مبلغ نماز هستید در راستای تبلیغ و احیای زکات نیز بکوشید.

آیت‌الله مقتدایی در ادامه با اشاره به این‌که روحانیون محبوب خدا، پیامبر و ائمه هستند، ابراز داشت: روحانیون به عنوان شاگردان مکتب امام صادق (ع) به جهت جایگاه عظیمی که دارندٰ رسالت‌های سنگینی بر دوش‌شان نهاده شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حوزویان احیاگران سنت‌های الهی و نشردهنده تعالیم پیامبر و اهل‌بیت (ع) هستند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که روحانیون باید قدردان این جایگاه رفیع باشند، گفت: سعی کنید عالم با عمل باشید و بر اساس فرمایش امام علی (ع) نهی از منکر کنید و خودتان قبل از آن از منکر دوری نمایید.

وی در ادامه بیان داشت: به لطف الهی و به برکت استقرار نظام اسلامی امر زکات در کشور رونق یافته و با تأکیدات رهبری و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده است.

آیت‌الله مقتدایی با بیان این‌که احیای زکات و جمع‌آوری آن یک مدیریت می خواهد ابراز داشت: بحمدالله کمیته امداد متصدی این مدیریت است و مسئولان این نهاد نیز تأکید دارند که جمع‌آوری و احیای زکات با محوریت روحانیون در مساجد انجام شود؛ چرا که اعتماد مردم به روحانی بیشتر است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان است: در راستای کمک به نیازمندان، تهیه جهیزیه، اشتغال‌زایی جوانان بیکار، حل مشکل بیماران و ... می‌توان با محوربیت مسجد و روحانی به جمع‌آوری زکات و کمک‌های مردمی اقدام کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: وقتی کمک به دست روحانی و با محوریت مسجد انجام شود، این مسئله باعث رونق مساجد و تشویق افراد به حضور در این مکان مقدس می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توسعه حوزه‌های علمیه با احیای فریضه زکات، گفت: پیشنهاد ما این است پس از رفع نیاز نیازمندان به عنوان یکی از مصادیق بارز فی سبیل الله به امر احیای حوزه‌های علمیه در این زمینه اقدام شود.

آیت‌الله مقتدایی در خاتمه ضمن تشکر از تلاش‌های دلسوزانه کمینه امداد در راستای حل مشکلات نیازمندان، از خدمات مخلصانه آیت‌الله دری نجف‌آبادی در عرصه‌های مختلف به ویژه توسعه و عمران حوزه‌‌های علمیه قدردانی کرد.

گفتنی است در پایان این همایش، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد با حضور حضرات آیات مقتدایی و دری نجف آبادی در راستای بهره‌گیری از توان روحانیون در جمع‌آوری زکات و کمک به نیازمندان به امضاء رسید.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.