ارتباط با روحانیت اصیل مانع از انحرافات می شود

ش, 03/20/1391 - 08:29
ارتباط با روحانیت اصیل مانع از انحرافات می شود

  رییس جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر این که ارتباط با روحانیت اصیل مانع از بروز انحرافات و لغزش ها می شود، گفت: ولایت فقیه و روحانیت با همه ظرفیت های خود، چراغ راهنما و هدایت امت اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله محمد یزدی،  در دیدار اعضای شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین کشور، ارتباط با روحانیت اصیل در فراز و نشیب های موجود را یکی از برجسته ترین شاخص های رسیدن به مقصد دانسته و گفت: توجه به تک گرایی و فرد گرایی موجب اضمحلال و تکیه صد در صد به فرد موجب لغزش طرفین شده و خطرنا ک است.

نائب رییس خبرگان رهبری ادامه داد: وقتی عده ای شخصیت حقیقی با هم تشکیل هیئتی حقوقی را می دهند،‌ موضع گیری ها و نحوه برخورد آنان با فراز و نشیب ها، موجب ارزش گذاری آنان می شود.

آیت الله یزدی تصریح کرد: تشکل ها و اشخاص حقوقی و حقیقی بودند که در فراز و نشیب ها دچار لغزش شده و امروز در وضعیت نامناسبی به سر می برند.

وی خاطرنشان کرد: این لغزش ها لباس و مقام نمی شناسد؛ به طوری که برخی افراد  علی رغم سالها تلاش در راه اسلام و انقلاب، در همین لباس روحانیت از راه مستقیم خارج و دچار لغزش شدند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد:  تمسک به روحانیت بویژه مراجع معظم تقلید و در راس آن مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)، اساتید سطوح عالی و سایر اساتید برجسته می تواند انسان را از انحرافات دور سازد.

*ولایت فقیه؛ چراغ هدایت امت اسلامی

نائب رییس خبرگان رهبری تصریح کرد: ولایت فقیه و ساحت مقدس روحانیت با همه ظرفیت های خود، چراغ راهنما و هدایت امت اسلامی است.

آیت الله یزدی تاکید کرد: تکیه بر روحانیت نقطه مثبت تعاملات تشکیلاتی هیئت ها،‌ انجمن ها و تشکل های اسلامی است که تواند قابل اتکا و اطمینان خاطر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سابقه فعالیت جامعه مدرسین در قم و جامعه روحانیت مبارز در تهران، خاطر نشان کرد: این دو نهاد با برخورداری از علما و شخصیت های فاضل،‌ مومن،‌ متعهد،‌ ولایت مدار و...، با بی غرضی و بی طرفی، با سابقه طولانی که دارند، حامی فکری مناسبی برای همگان در جامعه هستند.

آیت الله یزدی ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با نیم قرن سابقه، پیرو اندیشه های امام راحل و رهبری و همراه همیشگی اصول اصیل انقلاب است و در فراز و نشیب ها، با موضع گیری های مناسب، همیشه مورد حمایت افکار عمومی بوده و خواهد بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه،  ارتباط افراد و تشکل های اسلامی با نسل روحانیون جوان را یکی دیگر از شاخص های موفقیت دانسته و گفت: بهره گیری از دقت و حساسیت روحانیون جوان و کسب تجربه از روحانیون اصیل و پیشکسوت می تواند موفقیت های چشمگیری را عاید همگان کند.

*با پشتیبانی از ولایت از آسیب ها مصون می مانیم

آیت الله یزدی در پایان تاکید کرد: برای مصون ماندن از هر آسیبی باید همانند گذشته پشتیبان ولایت فقیه و ولی امر مسلمین جهان بود.

در ابتدای این دیدار، مهندس محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گزارشی از برنامه ها وفعالیت های این تشکل داد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.