آیت الله علوی بروجردی:بانک ها با نظرات مراجع عظام هماهنگ باشند

س, 03/09/1391 - 08:33
آیت الله علوی بروجردی:بانک ها با نظرات مراجع عظام هماهنگ باشند

 استاد حوزه علمیه قم با تاکید برتکریم ارباب رجوع در بانک ها، اظهارداشت: مسئولین بانک ها باید در هرشرایطی با نظرات مراجع عظام هماهنگ باشند و رضایت مردم را جلب کنند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله علوی بروجردی، امروز در دیدارمدیرعامل و مسئولین شعب موسسه مالی اعتباری مهر استان قم، طی سخنانی با اشاره به نزدیک شدن به 15 خرداد اظهارداشت: انقلابی

را که امام خمینی(ره) آغاز کردند با اقبال گسترده ای مردم روبروشد چرا که مردم به حوزه های علمیه و نهاد مرجعیت اعتماد کردند.

وی افزود:حکومت اسلامی و شیعی که امروز در اختیار ما است با مشکلات فراوان و شکنجه های زیاد  به دست آمده است، لذا ما باید به وظائف خود به خوبی عمل نماییم.

 استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نظام اسلامی با اقبال گسترده مردم روبروشده و نمی توانیم بگوییم در قبال مردم هیچ گونه مسئولیتی نداریم؛ چون مردم صاحب این انقلاب هستندو با جان و مال خود از انقلاب دفاع کردند.

 *دولت نیازهای مردم را برطرف کند

آیت الله علوی بروجردی با تاکید بر این که تامین معاش مردم از وظایف دولت به شمار می رود، ادامه داد: یکی از وظایف دولت برطرف کردن نیاز های مالی مردم با برنامه ریزی درست و مدیریت صحیح می باشد.

وی در بخش دیگر سخنان خودبا بیان این که فشار های حاصل از تحریم دشمنان نمی تواند در روند رشد اقتصادی ما اثر بگذارد، ابرازداشت: فشار های خارجی چه به صورت تحریم، و تهدید به حمله مظاهر و یا هرنوعی دیگر، نمی‌تواند عظمت و قدرت ملت ایران را زمین بزند؛ چرا که در سرزمینی قرار داریم که اگر خوب مدیریت شود، به تمام نیاز های مردم پاسخگو خواهد بود.

آیت الله علوی بروجردی تاکید کرد: امروز باید با مدیریت صحیح اقتصادی ، از ریخت و پاش هایی نابجا جلوگیری وبا جذب دقیق سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، راه را برای شکوفایی اقتصادی کشور مهیا کرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که می توان با مدیریت صحیح اقتصاد روند روبه رشد داشت؛ گفت : اسلام برای همه برنامه های زندگی انسان برنامه دقیقی را قرار داده است؛ به طوری که دست ما در اقصاد باز است؛  اگر می خواهیم اقتصاد ما دارای ثبات و دوام باشد، باید بتوانیم مدیریت عقلایی ایجاد کنیم و مردم و سرمایه گذاران با اطمینان بتوانند سرمایه گذاری نمایند.

 *انتقاد از سوء مدیریت در عرصه کشاورزی

وی با اشاره به برخی از مشکلات کشور مخصوصا در زمینه کشاورزی، خاطرنشان کرد: متاسفانه سوء مدیریت هایی در زمینه کشاورزی وجود داردکه باعث عدم رشد کشاورزی و ایجاد اشتغال در کشور شده است، لذا باید مسئولین با برنامه ریزی های دقیق و اصولی، سرمایه هایی که از سایر منابع در کشور به دست می آید  را در راستای ایجاد اشتغال و تامین نیاز های قشر محروم جامعه مصرف کرد..

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود ، یکی از اعمال خداپسندانه را قرض الحسنه برشمرد و با بیان این مطلب کسانی که قرض می دهند، خدای متعال اجر آنها  را ده برابر می دهد ، تصریح کردند: پرداخت وام های قرض الحسنه یکی از سنت های پسندیده مردم از گذشته تا کنون بوده است که باید این رویه در جامعه گسترش یابد.

آیت الله علوی بروجردی تاکید کرد:  بانک ها باید در خصوص مسائل بانکی با  نظرات مراجع عظام هماهنگ باشند که خدای ناکرده در روند اجرای برنامه های مسئله ربوی پیش نیاید.

 *تاکید بر تکریم ارباب رجوع در بانک ها

استاد حوزه علمیه قم با تاکید برتکریم ارباب رجوع در بانک ها، اظهارداشت: مسئولین بانک ها باید رضایت مردم را در هرشرایطی جلب کنند.

آیت الله علوی برجردی درادامه با اشاره به فلسفه وجودی موسسه مالی و اعتباری مهر خاطرنشان کرد: موسسه ای که تاکنون توانسته تمام سود سرمایه مردم را پرداخت نماید ، نشان از مدیریت صحیح آن که برخاسته از نهاد مکتبی بسیج است ، دارد.

وی با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری مهر در بین مردم از جایگاه خوبی برخورداراست، افزود: وسعت استقبال مردم از شعب این موسسه نشان دهنده توانمندی مسئولین آن در شرایط اقتصادی کشور است که توانستند در وضعیت فعلی علاوه برحفظ سرمایه، رضایت مردم را نیز جلب نمایند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.