مراسم سالگرد رحلت آیت الله اشتهاردی در قم برگزار شد

ش, 03/06/1391 - 08:52
مراسم سالگرد رحلت آیت الله اشتهاردی در قم برگزار شد

  اگر علما و محققان شیعه نبودند، اصل اسلام از بین می‌رفت، این علمای شیعه هستنتد که حافظ دین مبین اسلام در طول تاریخ می‌باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی، در چهارمین سالگرد رحلت آیت الله اشتهاردی که با حضور  نمایندگان بیوت مراجع عظام، علما، روحانیون، طلاب و مردم عالم‌پرور قم

در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به تبلیغات وسیع دشمنان مکتب اهل‌بیت (ع)، اظهار کرد: هزاران رسانه مکتوب علیه فقه و مکتب تشیع در حال فعالیت هستند، که هوشیاری افرادی که دغدغه دین دارند را می‌طلبد.

وی افزود: اگر علما و محققان شیعه نبودند، اصل اسلام از بین می‌رفت، این علمای شیعه هستند که حافظ دین مبین اسلام در طول تاریخ می‌باشند.

این استاد حوزه، با بیان این که علمای شیعه در جان و فکر شیعیان نفوذ دارند، اذعان کرد: علمای شیعه، همانند ناخدای کشتی در دریای طوفانی هستند که شیعیان را به راه مقصود می‌رسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی، با اشاره به روایتی از امام هادی(ع)، خاطرنشان کرد: به فرموده حضرت امام هادی(ع)، علمای دوران غیبت امام آخر، مسئول پاسخ به شبهات دینی مردم هستند و دارای اجر و منزلت بسیاری نزد خداوند متعال می‌باشند.

وی با بیان این که آیت‌الله اشتهاردی، یکی از علمای به نام شیعه بود، گفت: از سال 1341 با ایشان آشنا بودم. ایشان در درس آیت‌الله العظمی اراکی به فراگیری دروس خارج اهتمام داشت.

این خطیب حوزه، با اشاره به درجات  علمی آیت‌الله اشتهاردی، خاطرنشان کرد: این عالم فقید در طول روز، مدتی را در کنار یکی از حجرات فیضیه می‌نشست و به پاسخگویی شبهات دینی می‌پرداخت. طلاب قم هم که با رویه ایشان آشنا بودند به آن حجره می‌آمدند و سئوالات دینی خود را از ایشان می‌پرسیدند و اطمینان داشتند که پاسخی که دریافت می‌کنند، کامل و جامع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکرمی افزود: این مرحوم، در بین علمای بعثه مقام معظم رهبری نیز دارای اعتبار علمی خاصی بود، به گونه‌ای که در ایام حج، همگان سؤالات شرعی خود را از ایشان می‌پرسیدند.

این استاد حوزه، در پایان، با اشاره به ساده‌زیستی مرحوم آیت‌الله اشتهاردی، بیان کرد: ایشان به نماز و به خصوص نماز جماعت علاقه خاصی داشت، حادثه رحلت ایشان در بعد از نماز جماعت، دلیلی بر قرب ایشان نزد خداوند متعال است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.