عضو جامعه مدرسین:هر حرکتی باید با روحانیت هم‌مسیر باشد

س, 02/26/1391 - 07:57
عضو جامعه مدرسین:هر حرکتی باید با روحانیت هم‌مسیر باشد

 همه حرکت‌ها باید با روحانیت هم‌مسیر باشد، زیرا اساس مسیر جمهوری اسلامی تمکنی است که با همت امام راحل(ره)، برای مومنین و صالحین به دست آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی در مراسم افتتاح ساختمان مدرسه علمیه خواهران صدیقه کبری(س) بهار در استان همدان طی

سخنانی اظهار داشت: ممکن است بانوان به دلیل وجود برخی محدودیت‌ها نتوانند در عرصه اجتماع وارد شوند، اما نقطه اول هدف حوزه‌های علمیه خواهران کانون خانواده است.

وی افزود: در کنار خانواده بعضی بانوان امکان حضور در عرصه‌های تعلیم و تربیت و تحقیق و پژوهش را می‌یابند. این امر منجر به ظهور استعدادهای آنها شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در کنار اکثر حوزه‌های علمیه خواهران کانون قرآن تاسیس شده است، اظهار داشت: در جایی که بتوانیم تربیت نسل خردسال، نونهال، نوجوان و جوان را به دست بگیریم این کار را می‌کنیم، البته این به معنای وابستگی این مراکز به حوزه نیست، بلکه به معنای استفاده حداکثری از ظرفیت حوزه است.

وی با بیان این که بر اساس گزارش‌ها از حدود 100 هزار مدرسه دخترانه کشور، بانوان طلبه در 30 هزار مدرسه حضور دارند، گفت: در صورت ایجاد مجتمع‌های آموزشی، حوزه می‌تواند پشتیبان چنین مراکزی باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی، با بیان این که حوزه‌های علمیه به برکت انقلاب اسلامی و با همت بلند عالمان شیعی ایجاد شده‌اند، اظهار داشت: این حوزه‌ها از بهترین تمکن‌هایی هستند که خدا به ما داده است تا در سایه این تمکن و استطاعت راه انبیا را بپیماییم.

وی از حوزه‌های علمیه به عنوان کانون اقامه نماز و از خواهران طلبه به عنوان طلایه‌داران عفاف و پاکی یاد کرد و اظهار داشت: مردم باید ببینند عده‌ای مانند آنها و از جنس آنها در میانشان زندگی می‌کنند، اما به محرمات آلوده نشده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور این سئوال را مطرح کرد که چرا باید بعضی از مکان‌های تربیتی در انحصار کسانی باشد که صلاحیت حضور در آن عرصه را ندارند.

وی روحانیت را تعیین‌کننده اساس حرکت نظام اسلامی دانست و اضافه کرد: همه حرکت‌ها باید با روحانیت هم‌مسیر باشد زیرا اساس مسیر جمهوری اسلامی تمکنی است که با همت امام راحل(ره)، برای مومنین و صالحین به دست آمد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان اینکه می‌خواهیم فضای رشد معنوی و مادی جامعه را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: بالاترین وظیفه‌ای که خداوند بر عهده پیامبرش نهاده است، مکارم اخلاق است.

*خطبه حضرت فاطمه(س) سند افتخار شیعه است

قائم مقام حوزه های علمیه، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا(س) گفت:‌ حضرت زهرا(س)‌ در دوره‌ای زندگی کرد که عرب جاهلی زن را به حساب نمی‌آورد و جز برای لذات شهوانی از زن استفاده نمی‌برد، اما حضرت زهرا(س) به گونه‌ای زندگی کرد که از پاکی او متعجب شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به خطبه حضرت فاطمه(س) گفت: این خطبه سند افتخار شیعه و سند افتخاری برای خانم‌ها در طول تاریخ خواهد بود.

وی با بیان اینکه این خطبه باید از ارکان آموزشی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران باشد، خاطرنشان کرد: نه تنها طلاب خواهر، بلکه برادران طلبه باید این خطبه و ترجمه آن را حفظ کنند زیرا دوره‌ای از اعتقادات شیعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی از حضرت زهرا(س) و پیامبر اسلام(ص) به عنوان الگوهایی برای اعضای مختلف جامعه یاد کرد و گفت: مردم با دیدن آنها پی می‌بردند که این شخصیت‌ها مانند مردم گرسنه می‌شوند، درد می‌کشند و ...، و در عین حال صبر پیشه می‌کنند و شکرگزار هستند. پس با دیدن آنها تغییر می‌کردند.

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه های خواهران، وی افزود: طلاب حوزه‌های علمیه نیز باید گونه‌ای زندگی کنند که مردم با دیدن آنها در خود بیندیشند طلاب، مانند خود آنها زندگی می‌کنند، اما به گناه و حرام آلوده نشده‌اند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.