نماینده خبرگان رهبری:بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از بی توجهی به نماز است

چ, 02/20/1391 - 07:12
نماینده خبرگان رهبری:بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از بی توجهی به نماز است

 نماینده مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه دشمنان درصدد قبح‌زدایی از گناهان و ترک واجبات در جوامع اسلامی هستند، بی‌نمازی و بی توجهی به این فریضه الهی را منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی دانست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع فعالان عرصه نماز شهرستان مراغه، اظهار داشت: ترویج فرهنگ

اقامه نماز در جامعه اسلامی در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی،‌ اقتصادی و سیاسی با تاثیرات مثبتی همراه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه معرفت به حقیقت و فلسفه نماز باید در اولویت مروجان فرهنگ نماز قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر این فریضه الهی به صورتی که اسلام بر آن تاکید داشته مورد توجه قرار گیرد، دیگر با معضلات فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی مواجه نخواهیم بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بی توجهی به فریضه نماز از سوی جوامع اسلامی را عامل اصلی نفوذ دشمنان در صفوف مسلمانان دانست و گفت: در احکام و احادیث دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی به برگزاری نماز بصورت جمعی و باشکوه شده است و باید این مهم در جامعه تقویت شود.

امام جمعه مراغه با بیان اینکه نماز موجب اعتلای فرهنگ اسلامی در جامعه می شود، تصریح کرد: بی‌نمازی منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است، اگر امروز شاهد برخی معضلات اجتماعی هستیم باید علت آن را در ترک و بی توجهی به این فریضه الهی جستجو کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان اینکه دشمنان درصدد قبح‌زدایی از گناهان و ترک واجبات در جوامع اسلامی هستند، افزود: بی توجهی به فرائضی همچون امر به معروف و نهی از منکر، حجاب،نماز و زکات هدف و نقشه استکبار جهانی است.

وی خاطر نشان کرد: رسالت امروز روحانیان و مربیان عرصه‌های دینی و فرهنگی، احیای فرائض فراموش شده دینی و تبیین صحیح احکام الهی است، نباید جای مستحبات و واجبات عوض شود و یا انجام گناه عرف رایج جامعه‌ای باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی برای مقابله با دشمنان اسلام و قرآن و رسول رحمت است، افزود: جسارت و هتک حرمت چندین باره قرآن کریم، نشان از عدم وحدت جامعه اسلامی برای محکومیت قطعی هتاکان کافر است./935/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.