دشمن با ترویج بدحجابی به دنبال ضربه زدن به نظام است

ش, 02/16/1391 - 07:14
دشمن با ترویج بدحجابی به دنبال ضربه زدن به نظام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ با بیان اینکه دشمنان با ترویج بدحجابی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند، گفت: مسؤولان به این امر توجه ویژه داشته باشند و به گونه ای نباشد که حجاب در کشورهای دیگر ارزش اما در ایران بدحجابی ترویج شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار جمعی از بانوان فعال در عرصه حجاب و عفاف استان قزوین در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه تشکل‌های خودجوش در عرصه حجاب و عفاف نقش مؤثری در ترویج این فرهنگ دارند، گفت: این تشکل ها اگر تبدیل به یک شبکه هماهنگ در سطح کشور شوند بسیاری از مشکلات در این زمینه حل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه زنان خود را به وسیله دژ مستحکم سوره نور حفظ کنند، عنوان کرد: اگر جامعه‌ای پایبند معارف سوره نور شود فرهنگ ابتذال و بی عفتی از مردم آن جامعه دور خواهد شد.

آیت‌الله کعبی اهمیت حجاب از دیدگاه اسلام را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با توجه به آیات متعدد در قرآن درباره حجاب، خداوند برای اهمیت این امر سوره‌ای کامل و دفعی را نازل کرد و اگر محتوای این سوره مورد توجه قرار گیرد سبب ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: کسانی که به دنبال ادله و فلسفه حجاب هستند در سوره نور آیات روشن و مستدلی برای وجوب حجاب ذکر شده است و باید به این آیات مراجعه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه چادر به عنوان حجاب برتر از ایران به کشورهای دیگر صادر شده است و زنان ایرانی الگوی زنان مسلمان جهان هستند، تصریح کرد: مسؤولان به این امر توجه ویژه داشته باشند و وضعیت به گونه‌ای نباشد که حجاب در کشورهای دیگر ارزش اما در ایران بدحجابی ترویج شود.

آیت‌الله کعبی با اشاره به این مطلب که حجاب در اروپا و آمریکا نشانه شخصیت و رشد زنان مسلمان شده است، گفت: امروز نظام لیبرال دموکراسی غرب از رشد اسلام خواهی و اسلام گرایی به ستوه آمده و قانون منع حجاب را وضع کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: چون حجاب نشانه هویت اسلامی و یک نه بزرگ به خودباختگی غرب است،‌نظام غرب احساس می کند اگر با آن مبارزه نشود دچار فروپاشی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به برکت حجاب گرایش به اسلام رشد 10 درصدی داشته است، عنوان کرد: حجاب نخستین سنگری بود که رژیم شاه را سرنگون کرد و آخرین سنگری است که دشمن در پی دسترسی به آن است تا از این راه به نظام اسلامی ضربه بزند.

آیت‌الله کعبی در پایان با اشاره به روایاتی، ترویج عفت در جامعه را جزو بهترین عبادت‌ها خواند و ابراز کرد: دولت حجاب را از کارمندان، محیط های آموزشی و اماکن عمومی شروع کند و تشکل های فعال در این امر نیز اقدامات خود را در زمینه ترویج حجاب و عفاف در جامعه گسترش دهند./927/پ202/ج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.