انتشار کتب دینی نیازمند یک نظام هماهنگ است

س, 02/12/1391 - 07:47
انتشار کتب دینی نیازمند یک نظام هماهنگ است

رییس مؤسسه بوستان کتاب با اشاره به نابسامانی وضعیت نشر کتابهای دینی گفت: انتشار کتب دینی نیازمند یک نظام هماهنگ است.

حجت الاسلام اسماعیل اسماعیلی رییس مؤسسه بوستان کتاب در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب در تببین مشکلات نشر کتاب های دینی گفت: تاسیس یک نظام هماهنگ و هدایت کننده در نشر کتاب‌های دینی می تواند جهت دهی مناسبی به ناشران بدهد.

وی مجموعه کتاب‌های منتشر شده با موضوعات دینی را ضعیف دانست و تصریح کرد: موضوعات مورد نیاز جامعه کمتر به چاپ می رسد و گاهی هم در یک زمینه حجم انبوهی از کتاب داریم که بازار را اشباع کرده است؛ این ارگان هماهنگ کننده می تواند این ضعف ها را برطرف کند.

رییس مؤسسه بوستان کتاب یکی دیگر از مشکلات ناشران کتاب را گرانی های اخیر کاغذ و لوازم چاپ و نشر عنوان کرد و گفت: سهم کتاب در سبد خانوار بسیار کم است و گرانی کتاب موجب کمتر شدن آن نیز خواهد شد؛ منتظریم مسؤولان با تدبیر خود این مشکل مهم را مرتفع کنند.

حجت الاسلام اسماعیلی نبود سیستم توزیع مناسب برای کتب حوزوی و دینی را یکی از قدیمی ترین مشکلات ناشران دانست و اظهار داشت: یکی از راه های مرسوم ارسال پستی است که افزایش هزینه های آن ناشران و مخاطبان را نگران کرده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از انتشار 425 کتاب در سال 1390 خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 117 عنوان چاپ اول بوده است؛ امسال نیز با حجم زیادی از کتاب در بیست و پنجمین نمایشگاه شرکت خواهیم کرد.

رییس مؤسسه بوستان کتاب افزود: 17 کتاب این موسسه در جشنواره های مختلف استانی و حوزوی و دانشگاهی انتخاب شده است که در نمایشگاه کتاب امسال عرضه خواهیم کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی از فروش کتاب با تخفیف ویژه در بوستان کتاب قم و اصفهان و مشهد خبر داد و بیان داشت: به دلیل اینکه بعضی از هموطنان ما نمی توانند برای خرید کتاب به تهران بیایند همزمان با نمایشگاه کتاب در شعبه های دیگر نیز کتاب ها به همان قیمت عرضه خواهد شد./928/ت302/ن

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.