عضو خبرگان رهبری:آموزش و پرورش از رسالت تربیتی خود غافل نشود

د, 02/11/1391 - 09:42
عضو خبرگان رهبری:آموزش و پرورش از رسالت تربیتی خود غافل نشود

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: آموزش و پرورش به ویژه معلمان مدارس نباید از رسالت تربیتی خود در کلاس های درس غافل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در دیدار مسوولان اداره کل آموزش و پرورش استان در آستانه هفته گرامیداشت مقام معلم

با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند نسلی متعهد و متخصص برای آبادانی ایران اسلامی است، اظهار داشت: هر دولت به اندازه تولید علم، در مدیریت جهان سهیم می شود.

امام جمعه اردبیل ساده انگاری امر تعلیم و تربیت را غیرقابل قبول دانست و گفت: اگر مسئله توحید را با وجود تمام در جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی در سطوح مختلف اجتماعی مرتفع خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به جایگاه و عظمت کار معلمی بایستی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: در هیچ شغلی به اندازه معلمی شاهد احیای نفوس و تربیت نسل‌های آینده نیستیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: ذرات عالم برای معلم دعای خیر می‌کنند، عظمت و جایگاه نبی مکرم اسلام نیز از باب علم و عظمت آموزش تعلیم است که خداوند متعال نیز در قرآن کریم در آیات مختلف به این امر توصیه می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مسؤولان باید نگرش خود نسبت به قشر معلم و حوزه علم و ادب و تربیت را تغییر دهند، گفت: معلمان به لحاظ اینکه نیاز اساسی جامعه یعنی علم را تامین می‌نمایند، از مقام و جایگاه خاصی برخوردار هستند و نیاز هست که جامعه و مسوولان دیدگاه خود را متناسب با مقام این قشر تنظیم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید معارف اسلامی را به نسل جدید منتقل و از حضور افراد نامحرم در کلاس درس جلوگیری کنیم، گفت: با توجه به این که اولیا به تنهایی نمی توانند وظیفه خود را نسبت به فرزندان در امر آموزش عملی کنند حکومت باید آن را انجام دهد.

امام جمعه اردبیل به شخصیت و مقام والای معلم اشاره کرد و افزود: معلم باید شخصیت عمیق داشته باشد ، استقلال خود را حفظ کرده و فضایی ایجاد کند که دانش آموز احساس کند بهترین سکان همان کلاس درس است و بنیه علمی خود را بالا ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خواستار توجه ویژه به تربیت در کنار آموزش شد و افزود: عدم توجه به تربیت در جامعه بی بند و باری را به دنبال می آورد و تربیت یعنی عمل کردن درست را به دانش آموزان یاد دهیم./935/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.