مدیر کل تبلیغات اسلامی : اجازه نفوذ به دشمن را نمی‌دهیم

ش, 02/02/1391 - 06:59
مدیر کل تبلیغات اسلامی : اجازه نفوذ به دشمن را نمی‌دهیم

   راه ما را علما و مراجع تقلید تعیین می‌کنند و اجازه نخواهیم داد کسی غیر از بزرگان دین در تعیین مسیر این جبهه فرهنگی و هیئات مذهبی نفوذ کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام و المسلمین عباس اسکندری، پنج شنبه شب در گردهمایی بزرگ مسئولین هیئات مذهبی و مداحان استان قم که با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی،

در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) قم، برگزار شد، اظهار داشت: به منظور مقابله با افرادی که سعی در انحراف کشیدن هیئات مذهبی دارند، شورای ساماندهی هیئات مذهبی را تشکیل دادیم که این شورا،

پرونده هیئت‌های فعال شهرها را تشکیل، افراد مسئول آن‌ها را شناسایی و در طول سال برنامه‌های مختلف تبلیغی و ترویجی را به آن‌ها ارائه می‌دهد.

مدیر کل دفتر تبلیغات اسلامی استان قم بیان داشت: هیئت‌های مذهبی در کشور ما، از یک سابقه چند صد ساله برخوردارند و وقتی به کارنامه آن‌ها نگاه می‌کنیم، می‌بنیم که یک کارنامه درخشان و افتخار آفرین دارند.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ، چه در دوره‌هایی که امکان فعالیت آزاد برای آنها بوده و چه زمانی که دچار محدودیت‌هایی بودند، هیچ گاه از ترویج مکتب نورانی عصمت اهل بیت(ع) است، عدول نکردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با تأکید بر این که در طول تاریخ، فشارها نتوانسته مانع از راه نورانی هیئات مذهبی که همان ترویج مکتب اهل بیت(ع) است، باشد، گفت: حتی زمانی که رضاخان بیشترین ضربه‌ها را به دین اسلام در این کشور زد و  شرایط و فضا را برای مؤمنان و فعالیت‌های دینی تنگ کرده بود، شاهد بودیم که هیئت‌های مذهبی با عشق به اهل بیت(ع) راه خود را ادامه می‌دادند.

وی با تأکید بر این که هیئت‌های مذهبی همیشه در اعتقادات مذهبی خود راسخ هستند، گفت: این صلابت برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) و هدایت علمای راستین و مراجع عظام تقلید بوده و موجب آن گردید تا در طول تاریخ کشور، کارنامه هیئت‌های مذهبی، یک کارنامه درخشان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی و هیئتی‌ها، همان گونه که عشق و ارادت به اهل بیت(ع) دارند، عهد و پیمان بستند که راه خود را از مراجع تقلید و علما بگیرند و تحت تأثیر برداشت‌های نادرست کسانی که تخصصی در دین ندارند قرار نگیرند.

وی افزود: از افتخارات هیئت‌های مذهبی گوش فرا دادن به سخنان مراجع عظام تقلید بوده و هست و دقیقا همین امر، موجب شد که هیئت‌های مذهبی سهم زیادی در تحقق انقلاب دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، خاطرنشان کرد: اگر هدایت‌های مراجع تقلید و علما نبود، شاهد تحقق انقلاب اسلامی ایران نبودیم.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با تأکید بر نقش هیئات مذهبی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی گفت: دشمنان وقتی دیدند نمی توانند مجالس اهل بیت(ع) را تعطیل کنند و تأثیرهای هیئت‌های مذهبی را انکار کنند، به این نتیجه رسیدند، حداقل تلاش کنند تا مسیر آن‌ها را به انحراف بکشانند.

وی خاطرنشان کرد: همان گونه که وجود مبارک رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید در مقاطع مختلف، هشدارهای لازم را در خصوص ترفندهای دشمنان برای به انحراف کشیدن مسیر هیئت‌های مذهبی دادند، سازمان تبلیغات برای مقابله با این ترفندهای دشمن تصمیم به ساماندهی در هیئت‌های مذهبی گرفت و آنها را ساماندهی کرد؛ البته این کار با حفظ مردمی بودن این هیئت‌ها انجام شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این که شورای ساماندهی هیئات مذهبی، نیازهای هیئات را شناسایی و تأمین می‌کند گفت: شورای ساماندهی هیئات مذهبی، به دنبال آن است که لطمه ای از جانب دشمن وارد هیئت‌های مذهبی نشود.

وی با بیان این که ساماندهی شورای هیئت‌های مذهبی در شهرها و در مرحله بعد در استان‌ها و بعد از آن مرکز کشور تشکیل شد، گفت: در شورای ساماندهی هیئات مذهبی پرونده هیئت‌های فعال شهرها تشکیل، افراد مسئول آن‌ها شناسایی و برنامه‌های مختلف تبلیغی و ترویجی به آن‌ها داده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری با اشاره به فعالیت‌های شورای ساماندهی هیئات مذهبی استان قم، گفت: 2هزار هیئت مذهبی را در قم شناسایی کردیم و تشکیل پرونده دادند. علاوه بر کار شناسایی هیئات، شورای ساماندهی هیئات مذهبی، در طول سال برنامه‌های مختلفی را برای هیئت‌های مذهبی معرفی می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم، گفت: در کنار این 2هزار هیئت‌ مذهبی، هیئت‌های خانگی هم هستند که آن‌ها نیز شناسایی شده اند.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت کانون مداحان و شعرای استان قم نیز اشاره و اظهار داشت: این کانون دقت دارد که همان فرهنگ ناب اهل بیت(ع) در نوحه‌ها بیاید و چیزهایی نباشد که مورد تأیید ائمه(ع) نباشد.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: برای تأثیر گذاری در مدارس، هیئت‌های دانش آموزی را ایجاد کردیم که 350هیئت دانش آموزی تا کنون در مدارس ایجاد شد تا علاوه بر عزاداری به صورت خودجوش، فعالیت‌هاای فکری و دینی و مذهبی انجام دهند.

وی گفت: هیئت‌های دانشجویی نیز تا حدودی تشکیل و فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه سخنان خود با اشاره به اظهار نظرهای برخی افراد در تخریب جایگاه علما و مراجع تقلید، اظهار داشت: آن‌هایی که در فکر و عقیده علیل اند و به علمای دین و اساتید ما جسارت می‌کنند، باید بدانند که هیئت‌های مذهبی با صلابت راه این عالمان دینی را دنبال می‌کند.

وی افزود: آن‌ها نتوانسته اند اسلام ناب و مذهب تشیع را بشناسند و از این رو، اظهار نظرهای سخیف دارند.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری گفت: خط فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی ما را علما و مراجع تقلید و رهبر عزیز و کسانی که سالیان سال برای دین زحمت کشیده اند، تعیین می‌کنند و ما به این حقیقت باور داریم.

وی در پایان افزود: راه ما را علما و مراجع تقلید تعیین می‌کنند و اجازه نخواهیم داد کسی غیر از بزرگان دین در تعیین مسیر این جبهه فرهنگی و هیئات مذهبی نفوذ کند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.