نخستین همایش اعجاز قرآن برگزار می شود

چ, 01/30/1391 - 06:44
نخستین همایش اعجاز قرآن برگزار می شود

تهران - مدیر انجمن علمی اعجاز قرآن كریم گفت: نخستین همایش اعجاز قرآن با هدف تحقیق و رمزگشایی از ابعاد گوناگون قرآن كریم 13 اردیبهشت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
'علیرضا طالب پور' در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب افزود: نخستین همایش اعجاز قرآن درباره مباحث نظری اعجاز، اعجاز علمی قرآن، اعجاز لفظی قرآن و سیستم های قرآن در قالب مقالات تمامی محققین موضوع اعجاز قرآن برگزار می‌شود.

وی با بیان این كه اعجاز قرآن سرمایه ای برای تمام مسلمانان است، ادامه داد: در كشورهای عربی تاكنون 10 همایش در این زمینه برگزار شده و در سال های اخیر در جمهوری اسلامی ایران نیز استقبال خوبی از نشست های علمی در زمینه اعجاز قرآن شده است.

طالب پور یادآورشد: تقویت ایمان مومنین و فراخوان طالبین حق و حقیقت از آثار و نتایج معجزه است و پیامبر خدا (ص) برای اثبات ادعای خود معجزه آورد كه برخی با فطرت پاك ایمان می آورند و نیازی به معجزه ندارند ولی این اعجاز باعث افزایش ایمان آنان می شود.

رییس همایش اعجاز قرآن همچنین گفت: انجمن علمی اعجاز قرآن زیر نظر وزارت علوم و پژوهشكده اعجاز قرآن وابسته به دانشگاه شهید بهشتی در جهت شناخت و بررسی اعجاز قرآن فعالیت می كنند و این موضوع در سال های اخیر به عنوان یك مجموعه میان رشته ای با استقبال خوب اندیشمندان و متخصصین علوم مختلف روبرو بوده است.

طالب پور با بیان این كه نخستین همایش اعجاز قرآن با همكاری دانشگاه و حوزه علمیه در سطح بین المللی برگزار می شود، افزود: روش برگزاری اینگونه همایش های علمی به گونه ای است كه حتی كسانی كه اعتقادی به قرآن و روایات ندارند، به شیوه علمی مطالب را می پذیرند.

متقاضیان برای ثبت نام و حضور در این همایش، می توانند به سایت انجمن علمی اعجاز قرآن به نشانی www.miracleofguran.org مراجعه كنند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.