طرح سید جمال‌الدین اسدآبادی در شکوفایی اقتصاد ملی پیگیری شود

چ, 01/30/1391 - 06:37
طرح سید جمال‌الدین اسدآبادی در شکوفایی اقتصاد ملی پیگیری شود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران گفت:جهاد اقتصادی بدون توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی امکان پذیر نخواهد بود.

حجت السلام جعفر شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  با اشاره به انتخاب عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری برای سال 91 گفت: مقام معظم رهبری، حکیم هوشمندی است که مدیریت مملکت را با داریت بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به دیدار خود با مقام معظم رهبری اظهار داشت: به آقا عرض کردم شما رهبر همه نظام های اسلامی هستید؛ من به کشورهای متعددی رفته‌ام و نماز جمعه‌های زیادی شرکت کرده‌ام، در آنجا هیچ بحث مهمی به مردم ارائه نمی شود و حتی ائمه جمعه فراتر از داستان معراج و مساله مهمان نوازی در اسلام، امر دیگری را متذکر نمی شوند.

حجت الاسلام شجونی اظهار داشت: فقط زیر آسمان ایران اسلامی است که فقه و فقاهت و قرآن و نهج‌البلاغه در گفتار مورد تاکید قرار گرفته و به سمت عملی شدن رهنمون می‌شود.

وی بیان داشت: تولید ملی شاخه ای از جهاد اقتصادی است و جهاد اقتصادی بدون توجه به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود، مقام معظ رهبری تاکید دارند که مردم از خودشان مایه بگذارند و پول خودشان را به خودشان برگردانند.

عضو روحانیت مبارز تهران اذعان داشت: سید جمال‌الدین اسد آبادی در مصر 100 نفز از مسلمان را با هم برادر کرد و دستور دارد که اینها با هم و متحد باشند و خرید و فروش را از یکدیگر انجام دهند که نقل شده است تعداد زیادی از این افراد در آن سال مستطیع شدند و به سفر حج مشرف شدند.

وی بیان داشت: مردم نباید دنبال جنس های خارجی بروند، زیرا کشور ما بزرگ است و همه منابع را در اختیار داریم و می‌توانیم تولید کنیم برای همین نباید مردم داعی داشته باشند که دنبال کالای خارجی بروند.

حجت الاسلام شجونی، بیان داشت: مایه تاسف است که برخی محصولات اسرائیلی در کشورهای اسلامی و کشور ما خرید و فروش و در واقع بدنه اقتصادی دشمن تقویت می‌شود؛ این وضعیت باید اصلاح شود و تحریم کالای صهیونیستی با قاطعیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه روحیه غیرت ایرانی موجب می شود که تولید ملی افزایش پیدا کند، گفت: شعار «ایرانی جنس ایرانی بخر» باید احیا شود. منابع ملت ایران سال ها در اختیار قدرت های استکباری بود و ملت ایران نتوانست بهره لازم از این منابع ببرند اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، منابع و ذخائر مهیای بهره برداری است که باید با توان و همت ایرانی به تولید محصولات بینجامد.

وی گفت: مردم باید نسبت به وطن خویش در زمینه اقتصادی نیز غیرت بوزند و بدانند که با خودکفایی اقتصادی است که ایران اسلامی در جهان سربلند خواهد شد.

حجت الاسلام شجونی، با تاکید بر نقش خانواده در مصرف کالای ایرانی، گفت: خانم ها باید در مساله مصرف توجه داشته باشند و علاوه بر اینکه از مصرف گرایی پرهیز کنند، توجه داشته باشند که تنها کالای ایرانی خرید کنند.

وی گفت: مسؤولان نقش موثری در اقتصاد اسلامی ایران دارند و باید با تهیه مقدمات کار و زمینه سازی لازم، عزم عمومی ایجاد شده برای تولید ملی را مدیریت کنند و کشور را در سال تولید ملی به تولید کامل برسانند. /909/ت302/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.