مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز افتتاح شد

س, 01/29/1391 - 06:25
مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز افتتاح شد

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز در مراسمی با حضور مسؤولانی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت‌الاسلام غلامرضا کریمی امام جمعه موقت کرج در مراسم افتتاح مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز که در سالن جلسات موسسه ملی استاندارد برگزار شد، گفت: در میان

علمای شیعه دو شخصیت عنایت ویژه یافتند که آن دو شیخ طوسی موسس حوزه علمیه نجف و آیت‌الله حائری بنیانگذار حوزه علمیه قم بود.

وی با اشاره به حضور طلاب از کشورهای مختلف در شهر قم افزود: اکنون حاصل کار آنان به شجره طیبه‌ای تبدیل شده است و برکات آن بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه موقت کرج نظام را حاصل کار حوزه دانست و اضافه کرد: شیخ عبدالکریم حائری به آیه «نفر» عمل کرد و اکنون هر کار خیری که در ارتباط با حوزه انجام می‌شود بهره‌ای برای شیخ عبدالکریم حائری دارد.

وی با اشاره به نکات آیه نفر، از ضرورت دین‌پژوهی، تفقه در دین و ضرورت تشکیل پایگاه‌های دین‌پژوهی به عنوان برخی از این نکات یاد کرد و افزود:‌ در زمان رسول اکرم(ص) محل کوچ، مدینه بود، اما امروز مدینه العلم‌هایی تاسیس می‌شوند و تفقه فراتر از فقه اصطلاحی است.

حجت‌الاسلام کریمی با بیان اینکه هر کسی نمی‌تواند در مورد مسائل دینی اظهار نظر کند، افزود: اظهار نظر افراد خام و کسانی که اطلاعشان نسبت به مسائل دینی اندک است، پا را از گلیم درازتر کردن است.

وی تفقه را هدف مرحله‌ای طلاب دانست و اظهار داشت: هدف نهایی طلاب بازگشت به قوم است تا آنها را انذار دهند.

امام جمعه موقت کرج با اشاره به نیاز به طلاب در شهرهای مختلف کشور اظهار داشت: اگر طلاب در شهر قم نقشی نداشته باشند، در صورتی که در قم ماندگار شوند، به مفهوم «آیه نفر» عمل نکرده‌اند.

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران یکی از ابزارهای قدرت در نظام سلطه را اغنای مردم دانست و خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای ما در برابر دشمن دین است و دشمن نیز فهمیده است که این ابزار، ابزار کارسازی است.

وی هدف اصلی تاسیس مدیریت‌های استانی را تمرکززدایی برشمرد و ادامه داد: انتظار می‌رود با انجام این کار، سرعت ارتباط مدارس با مدیریت، بومی‌شدن امور آموزشی، فرهنگی و تبلیغی و جذب منابع استانی افزایش یابد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی‌اکبر ایمانی به عنوان مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز معرفی شد. /901/د102/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.