طراحی دوره های آموزشی مهارت ارتباط مردمی در مرکز رسیدگی به امور مساجد

س, 01/29/1391 - 06:24
طراحی دوره های آموزشی مهارت ارتباط مردمی در مرکز رسیدگی به امور مساجد

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، از طراحی دوره های آموزشی مهارت ارتباط مردمی در این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد،  در دیدار مسؤولان این مرکز با حضرت آیت الله نوری همدانی گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز ارائه کرد.

وی با بیان اینکه علما و جامعه روحانیت و به ویژه ائمه جماعات باید با دیدگاه ها و تفکرات حضرت امام راحل بیش از پیش انس بگیرند، یادآورشد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مساجد را به عنوان سنگر معرفی کرده اند، برخلاف تصور برخی که معتقد بودند بعد از انقلاب چندان نیازی به مسجد نداریم، ایشان تاکید کردند که مساجد سنگر است و باید به آن بها داد و آن را حفظ کرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مسؤولان رسیدگی به امور مساجد طبق تاکیدات امام راحل و منشور مقام معظم رهبری برنامه های خود را طراحی و دنبال می کنند، جذب جوانان به مساجد را یکی از اساسی ترین برنامه های این مرکز عنوان کرد.

وی بیان داشت: در دیدارهایی که با مراجع تقلید و علما داشته ایم این بزرگواران نیز بر جذب جوانان تاکید ویژه و خاصی داشته و دارند، از این رو ما در مرکز رسیدگی به امور مساجد، با نشاط و جذاب کردن مساجد برای نسل جوان را در محور و اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد روحیه مردم داری ائمه جماعات و انس آنان با مخاطب به ویژه نسل جوان را یک ضرورت انکار ناپذیر خواند و اظهار داشت: این مساله نیز در متن برنامه های مرکز گنجانده شده است تا هم مساجد کاملا مردمی اداره شود و در این راستا ائمه جماعات نقش بی بدیلی دارند و باید گستره نفوذ مسجد را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری، رسالت ائمه جماعات را مرزبانی از جغرافیای فرهنگی و معنوی مردم و حراست از اندیشه های ایمانی و اعتقادی جامعه عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم ائمه جماعات را از نظر فکری و فرهنگی تقویت کنیم آنها به عنوان مدیران مساجد خواهند توانست در رسالت خود موفق باشند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد از طراحی دوره های آموزشی مهارت ارتباط مردمی از سوی این مرکز خبر داد و گفت: این مهم از طریق ائمه جماعات نمونه و موفق ارائه و به روحانیان آموزش داده می شود.

وی با تاکید براینکه مساجد ما باید به مساجد تراز مورد نظر و تاکید پیامبر گرامی اسلام و اولیای الهی برسد، اظهار داشت: امیدواریم با عمل به رهنمودهای مراجع تقلید و علما بتوانیم این رسالت را انجام دهیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری اضافه کرد: از مراجع تقلید و علما نیز می خواهیم که به مدیریت حوزه توصیه کنند که برای تربیت ائمه جماعات ما را یاری نمایند چراکه مساجد نیازمند به روحانیانی است که از عهده ارتباط مناسب با مخاطب برآیند.

وی تاکید کرد: برای تحقق این مهم باید پیش بینی های لازم در متن درسی حوزه انجام شود تا حوزویان جایگاه ائمه جماعات را رسالت اصلی خود بدانند، متاسفانه از این مساله تا حدودی غفلت شده است در حالی که مساجد کانون اصلی ارتباط روحانی با مردم به شمار می روند. /924/پ202/ع

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.