تولید کالای با کیفیت به معنای تحریم اجناس خارجی است

د, 01/28/1391 - 06:23
تولید کالای با کیفیت به معنای تحریم اجناس خارجی است

استاد حوزه علمیه خوزستان گفت: اگر تولید داخلی با کیفیتی بالا ساخته شود مردم ما دیگر هیچ تمایلی به کالای خارجی نشان نخواهند داد و این به معنای تحریم جنس خارجی است.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب  تصریح کرد: کشوری که یک اقتصاد مبتنی بر قواعد اسلام داشته باشد در واقع سعادت دنیوی و اخروی را برای مردم خویش به ارمغان آورده است.

وی خاطرنشان کرد: از قواعدی که اسلام برای اقتصاد تعیین می‌کند این است که این مقوله باید خالی از سلطه‌ مستکبران، کفار، ستمگران، بیگانگان و دارای استقلال کافی برای اداره امور خود باشد.

حجت الاسلام حسن زاده به وضعیت اقتصاد کشورمان اشاره کرد و گفت: در بعضی از سیستم‌های اقتصادی کشور در اسلامی بودن آن‌ها شکی وجود ندارد؛ ولی در مواردی هنوز بوی ربا به مشام می رسد که برای اصلاح این مقوله راه درازی در پیش روی ملت است.

نظام بانکی کشور دارای خلل‌های غیر اسلامی است

استاد حوزه علمیه خوزستان افزود: در بخش‌های صادرات، واردات و عقود گام‌های بسیار مفید و خوبی برداشته شده است؛ ولی متاسفانه در نظام بانکی کشور خلل های غیر اسلامی وجود دارد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که دشمن امروزه به اقتصاد کشورمان خیره شده است، اظهار داشت: دشمن در 8 سال دفاع مقدس به این نتیجه رسید که نمی تواند ایران را از نظر نظامی شکست بدهد؛ اما امروزه به تهاجمات فرهنگ و اقتصادی برای از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی متوسل شده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای این که مردم را با چگونگی مقابله با اهداف شوم آشنا سازد شعار سال را به جنبه اقتصادی نامگذاری می کنند تا راه های خنثی‌سازی تفکرات شوم استکبار جهانی برای ملت شناخته شوند.

دولت برای تولید یارانه پرداخت کند

حجت الاسلام حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: دولت باید برای تولید یارانه پرداخت کند نه برای مصرف چرا که امروزه تولیدکنندگان ما برای این که هیچ یارانه ای به آن ها تعلق نمی گیرد تحت فشار های زیادی هستند.

وی افزود: به همین علت است که وقتی یارانه به آن ها داده نشود مجبور می شوند کالای تولید شده خود را به قیمتی بالا به مردم بفروشند، اما اگر کمکی به آنان شود در واقع تولید ملی را افزایش و قوی کرده ایم.

استاد حوزه علمیه خوزستان تاکید کرد: اگر تولید داخلی با کیفیتی بالا ساخته شود مردم ما دیگر هیچ تمایلی به کالای خارجی نشان نخواهند داد و این به معنی تحریم جنس خارجی است.

تحقق شعار سال 91 نیازمند حرکت ملی است

امام جمعه موقت اهواز در پایان سخنانش گفت: رسانه، حوزه علمیه، دانشگاه، اماکن فرهنگی همه و همه باید یک نقش بسزایی برای تبیین شعار سال ایفا کنند و اقتصاد کشور را به سوی قله های تعالی سوق دهند./9458/ت302/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.