هم‌اندیشی پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

پ, 01/24/1391 - 07:17
هم‌اندیشی پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود

دومین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران 30 و 31 فروردین‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب دومین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 30 و 31 فروردین‌ماه در اردوگاه فاطمه الزهرا(س) قم و با حضور شخصیتهای قرآنی کشور برگزار می شود.

پس از برگزاری نخستین هم‌اندیشی پژوهشگران برتر که به صورتی محدود در اسفند ماه 89 برگزار شد، با شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران از امسال هم‌اندیشی پژوهشگران برتر به صورت تخصصی برگزار خواهد شد و به همین منظور دومین هم‌اندیشی با موضوع قرآن پژوهشی برگزار می‌شود.

در هم‌اندیشی پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه خواهران از اندیش‌وران قرآنی "شورای توسعه فرهنگ قرآنی" و "مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی (عج)" نیز استفاده خواهد شد.

در این هم‌اندیشی حجت‌الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی پیرامون شیوه‌های نوین مطالعات قرآنی، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد پیرامون شیوه تحقیق در روایات تفسیری فریقین(مقارن)، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی پیرامون شیوه تحقیق و نقد در مباحث "مستشرقان و قرآن"، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور پیرامون شیوه تحقیق در تفسیر به ترتیب نزول و حجت‌الاسلام قرائتی در ارتباط با سهم تجربه در تحقیقات قرآنی به ارائه بحث خواهند پرداخت.

تقویت خودباوری علمی، هدایت و جهت‌دهی پژوهشگران برتر برای نیل به پژوهش‌های تخصصی قرآنی، آشنایی پژوهشگران با موضوع‌شناسی و روش‌های علمی، تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی برای حرکت به سوی پژوهش‌های کاربردی و مشارکتی، حمایت مادی و معنوی از پژوهشگران در جهت رشد و توسعه امور پژوهشی، بهره‌برداری از ایده‌ها و اندیشه‌های پژوهشگران برتر در بهبود وضعیت پژوهشی و برنامه‌ریزی برای بکارگیری پژوهشگران برتر در مجمع فارغ التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران از جمله اهداف برگزاری این هم اندیشی عنوان شده است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.