آیت الله شبستری:کارگزاران نظام مبلغ ماهیت اسلامی باشند

پ, 01/24/1391 - 07:05
آیت الله شبستری:کارگزاران نظام مبلغ ماهیت اسلامی باشند

امام جمعه تبریز با بیان این که اعمال و رفتار کارگزاران نظام باید مبلغ ماهیت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود، مدیران و مسؤولان پیش از کارکنان در صف اول نماز جماعت حاضر شوند، تا دیگران نیز برای این عمل تشویق شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش تجلیل از ائمه جماعات موفق و فعالان ستاد اقامه نماز استان، اظهار داشت: ترویج فرهنگ نماز به ویژه نماز اول وقت در ادارات، نهادها، کارخانجات و واحدهای صنعتی بسیار ضروری و مهم است.

وی با تاکید بر این که اعمال و رفتار کارگزاران نظام باید مبلغ ماهیت اسلامی باشد، خاطرنشان کرد: انتظار می رود، مدیران و مسؤولان پیش از کارکنان در صف اول نماز جماعت حاضر شوند، تا دیگران نیز برای این عمل تشویق شوند.

آیت الله شبستری با بیان این که هیچ عذر و بهانه ای برای عدم به جای آوردن نماز جز در مواردی خاص پذیرفته نیست، تصریح کرد: حضور مدیران و مسؤولان در صف اول نماز جماعات ادارات خود، به هیچ عنوان ریا محسوب نمی شود.

عضو خبرگان رهبری تلقی عده ای اندک از مدیران مبنی بر این که حضور در نماز جماعت ریاکاری است، انتقاد کرد و افزود: کجای احکام و مبانی اسلام نوشته شده که اگر مدیری به همراه همکاران خود در نماز جماعت حضور یابد، ریا کرده؛ باید توجه داشت حضور در نمازهای جماعت به هیچ عنوان تظاهر نیست و منافاتی با اهداف اصلی نماز ندارد.

وی حضور مدیران و مسؤولان در نماز جماعت را امر به معروف دانست و ادامه داد: اسلام جامع ترین، کامل ترین و خاتم ادیان آسمانی است، در چنین دینی باید دستورات نیز احکامی جامع، آموزنده و تربیت کننده برای همه اعصار و مکان ها باشد.

امام جمعه تبریز تفسیر به رای احکام دینی از سوی عده ای را غیر قابل قبول دانست و گفت: مرز بین اسلام و کفر نماز، است، اگر از نماز به عنوان ستون دین تعبیر و تفسیر شده، به خاطر آثار و مزیت های و برکات فردی و اجتماعی آن است.

وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ نماز آرامش روحی و روانی فردی و اجتماعی را به دنبال دارد، اظهار داشت: بی توجهی به مسایل معنوی و از یاد بردن خدا در غرب، با نتایج زیان باری همراه بوده است، امروز زندگی فردی و اجتماعی در برخی کشورهای لائیک با خطرات مهمی تهدید می شود.

آیت الله شبستری در ادامه با تاکید بر اقامه نماز جماعت، به تشریح آثار و برکات حضور مسلمانان در صفوف به هم فشرده مساجد پرداخت و افزود: ائمه جماعات رسالت خطیری در تشویق مردم به فریضه ادای نماز در اول وقت بر عهده دارند، این که تعدادی از امامان جماعت اقدام به طولانی کردن نماز می کنند، پسندیده و و قابل قبول نیست.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در اغلب ادارات، کارخانجات و دانشگاه ها، افراد شرکت کننده در نماز جماعت به دلیل نوع اشتغال خود نمی توانند اوقات بیشتری را به نماز جماعت اختصاص دهند، از این رو بایستی نماز جماعت در این گونه مراکز ضمن رعایت اصول و رعایت حال دیگران اقامه شود./935/پ202/س

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.